Követve számos más szolgáltatás példáját, nem mulasztja el a havidíjak emelésének lehetőségét a YouTube tulajdonosa, a Google sem.

2023.07.26. – Már arról is vannak konkrétumok, hogy mekkora áremeléseket hajtanak végre a streaming szolgáltatók, pedig van, amelyik hivatalosan nem jelentette be, csak meglépte. A drágulásokat érdekes módon úgy hajtja végre a Spotify, hogy kiugró növekedést ért el a felhasználók számában:

Forrás: Spotify

A zenei streaming szolgáltatóról hétfőn jósoltuk meg, hogy emelni fogja a díjakat és most már hivatalos, hogy meg is történik. A hwsw által szemlézett üzleti jelentés szerint a Spotify 220 millió előfizetővel és 551 millió havi aktív userrel rendelkezik. Előbbi, fizető felhasználók 27, míg utóbbiak 17 százalékkal vannak többen, mint egy évvel ezelőtt, ami azért minden, csak nem gyenge teljesítmény.

Miért kell mégis árat emelni?

A Spotify azért lépi meg, mert bár jóval többen vannak jelen a platformján, visszaesett az egy felhasználóra eső bevétel. A hat százalékos csökkenéssel már nem 4,32, hanem „csak” 4,27 eurót kaszál userenként. Ez, egy főre vetítve nem tűnik soknak, viszont több százmilliós tömeg esetén komoly eredményvesztés – ki is kellett rúgni miatta 600 alkalmazottat és leállítani a Spotify Live-ot. A szolgáltató azt szeretné elérni az áremeléssel, hogy a bevételei ne essenek, hanem arányosan nőjenek azzal, ahogy a felhasználók szaporodnak.

Nem is szégyellős: a drágább csomag havidíját mindjárt két dollárral emeli meg

az Egyesült Államokban, de – nyugodjunk bele – hamarosan nyilván az európai árfolyamok is változni fognak. A tengerentúliak a Premium csomagért 9,99 helyett 10,99 dollárt (kb. 3800 forintot), míg a Premium Duoért 12,99 helyett már 14,99 zöldhasút (kb. 5200 forintot) fizetnek. Bár a drágulás hazánkat egyelőre nem érinti, arra számítunk, hogy hamarosan itt is 1, illetve 2 eurós emeléssel 5,99 (2300 forint), illetve 8,49 (3300 forint) lesz ugyanez a két csomag.

A YouTube se vár tovább

Az Endgadget beszámolója szerint a Google úgy emelte meg a YouTube Premium havidíját, hogy arról külön és előzetesen nem is értesítette a felhasználókat. A „csendes” emelés kétdolláros volt, így már nem 12, hanem 14 dollárba (4900 forintba) kerül az amerikai előfizetés. Ezzel arányosan hússzal többet, vagyis már 140 dolcsit (48.500 forintot) kóstál az éves díj. A szolgáltató a YouTube Music Premiumért is többet kér: 10 helyett 11 dollárt (3800 forintot).

Forrás: Freepik

Ugyanezeknek a szolgáltatásoknak a magyarországi drágulásáról egyelőre nincsenek hivatalos információk (talán itt is „csendben” tervezik bevezetni), de biztosra veheted, hogy rövidesen megtörténik, pláne azért, mert itthon jóval-sokkal kevesebbet fizetünk a Premiumért. Ha az emelés mértéke (két dollár) megegyezik majd azzal, amit az USÁ-ban hajtottak végre, akkor az Egyéni csomag jelenlegi 1790 forintja helyett 2490 forintos díjjal kell számolni. Úgy tippelünk, hogy a Család 3190, míg a Diák csomag 1490 forint körül fog alakulni. Ez van. Egyébként nincs új a nap alatt: a Spotify és a Google tulajdonképpen csak leköveti az Apple Music, az Amazon Music és a Tidal korábban végrehajtott emelését.

És máris úton a konkurencia:

A TikTok is zene-szolgáltatást indít a Spotify és az Apple Music ellen

×