Alig egy évvel a Twitter felvásárlása után a tulajdonos közölte, hogy a mai formájában biztosan vége van a közösségi oldalnak.

2023.07.24. – Rövid idő alatt közel 50 millió megtekintést produkált Elon Musk tweetje, amiben közölte a kékmadaras közösségi médiaplatform sorsát. A sikeres Tesla, SpaceX és Starlink, illetve a feltörekvő Neuralink után a Twitter az első olyan vállalkozás a világ leggazdagabb emberének vezetése alatt, ami meginogni látszik.

De nem összedőlni.

 

A Twitterről azt írta a tulajdonos, hogy hamarosan búcsút mondhatunk a jelenlegi márkának és „minden madárnak”. Ezt a bejelentést nem sokkal előzte meg egy olyan bejegyzés, amiben azzal humorizált, nem tudja, bárkinek feltűnt-e, de eléggé odáig van az X betűért.

 

Az e-autó márkájának egyik modelljét, és űrvállalkozását jelölő karakter a közösségi médiában is tényezővé válhat, hiszen – és ehhez most nagyon passzol egy magyar szólás – a Twitter „nem vész el, csak átalakul”: az lesz a neve, hogy „X”. Elon gyorsan le is cserélte erre a logóra az indexképét.

 

Az üzleti életben az első leckék egyike, hogy cégnevet és -logót csak akkor (és semmiképpen sem előbb) váltunk, ha nagy a baj. Ezt a konkurencia Facebook is belátta, amikor a cég a kegyelemdöféssel felérő választási és adatszivárgási botrány után felvette a Meta nevet. Ezzel a közbeszédben elválik az újnak tűnő vállalat a réginek látszó problémáitól.

Gyorsabban elfelejtjük a balhét, na. Tömören ennyi a lényeg.

Bár nem ugyanolyan okokból, hasonló helyzet alakulhatott ki a Twitternél is, ami annyit átalakítást igényel, hogy azt már megsínylené az eredeti brand. A Twitter, mint név, és a madárka, mint logó, ugrik, és jön helyette az egyszerűbb, könnyebben megjegyezhető, és az Elon Musk birodalomban sikeres termékekhez kapcsolódó „X”.

 

A PC Fórumtól érkezett erős tipp szerint az történik, hogy Musk végső célja a Twitter átalakítása egy olyan mindenes szolgáltatássá, mint amilyen a kínai WeChat. Az a sima chat funkciókból indulva mára videókonferenciák lebonyolítására, online játékokra, videómegosztásra is alkalmas. Ide kapcsolva érdemes megjegyezni, hogy az X.com domaint a dollármilliárdos még 2017-ben megvásárolta, és félretette egy jó ötlethez. Lehet, hogy ez az.

Az egész social media biznisz lassan két idióta milliárdos párbajává silányul:

Ingyenes pankráció játékban verheted össze Elon Muskot és Mark Zuckerberget

×