Figyelem: Törölheti a Ubisoft a fiókodat, minden játékod elveszhet!
Az biztos, hogy ezzel a komoly döntéssel a Ubisoft kivívhatja a játékosok haragját.
Az biztos, hogy ezzel a komoly döntéssel a Ubisoft kivívhatja a játékosok haragját.
Az biztos, hogy ezzel a komoly döntéssel a Ubisoft kivívhatja a játékosok haragját.
2023.07.23. – Kétféle játékos létezik: aki rendszeresen előveszi a Ubisoft játékait, hogy bosszantsa magát a Siege vagy a Division hibáin, és aki egy évben csupán néhányszor lép be a fiókjába, mondjuk egy Assassin’s Creed miatt. Mindkét esetben arra van szükség, hogy belépjünk a fiókunkba az Ubisoft Connect kliensen keresztül. Ha viszont ezt túl sokáig nem teszed meg,
simán törölhetik a fiókodat, az összes megvásárolt játékkal és elért eredménnyel együtt.
Legalábbis ez derült ki nemrég egy kalózkodással foglalkozó Twitter-oldal bejegyzéséből. Elvileg egy Ubisoft e-mailt látunk, amiben arra hívják fel a figyelmet, hogy a Ubisoft fiókot inaktivitás miatt felfüggesztették, majd 30 nap után végleg törlik. Az e-mailben egy linket is mellékeltek a törléshez.
UBISOFT closes your account if you haven’t logged in for some time.
You will lose all your games purchased forever. pic.twitter.com/exC78bUt93
— AntiDRM🔴 (@PC_enjoyer) July 19, 2023
Mindez persze első ránézésre egy adathalász e-mailnek tűnik, igaz? Teljesen olyan, mintha egy kamu levelet kaptál volna, amiben arra próbálnak rávenni, hogy kattints a linkre és add meg az adataidat. Nos, a gond az, hogy bármennyire is hitték a kommentelők, hogy ez spam, a Ubisoft reagált a dologra, látszólag megerősítve a hitelességét.
Hey there. We just wanted to chime in that you can avoid the account closure by logging into your account within the 30 days (since receiving the email pictured) and selecting the Cancel Account Closure link contained in the email. We certainly do not want you to lose access to…
— Ubisoft Support (@UbisoftSupport) July 20, 2023
„Szeretnék jelezni, hogy elkerülheted a fiókbezárást, ha a 30 napon belül (a képen látható e-mail megérkezése után) bejelentkezel a fiókodba, és rámész az e-mailben található Cancel Account Closure linkre. Természetesen nem szeretnénk, hogy elveszítsd a játékokhoz vagy a fiókodhoz a hozzáférést, ezért ha bármilyen gondod van a bejelentkezéssel, akkor kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot” – írta a Ubisoft Support oldala a Twitteren.
Érdekesség, hogy a Ubisoft felhasználási feltételeiben a PCGamer nem talált semmit az inaktivitás miatti fiókbezárásra vonatkozóan, de a vállalat fenntartja a jogot, hogy bármikor felfüggesztheti vagy megszüntetheti a szolgáltatásokat. A Ubisoftnak van egy support oldala „Inaktív Ubisoft-fiókok lezárása” címmel. Itt azt írják: „adatbázisunk karbantartása érdekében túl sokáig inaktív fiókokat is bezárhatunk. E-mailben értesítést küldünk, ha megkezdjük az inaktív fiók bezárásának folyamatát”.
Úgy tűnik, hogy a szabály tényleg a következő: 30 napos felfüggesztés jár a végleges törlés előtt.
Nem meglepő módon a Twitter-felhasználók nem voltak elégedettek a Ubisoft válaszával. Többen megjegyezték, hogy ha a Ubisoft nem akarja, hogy a vásárlók elveszítsék a hozzáférést, akkor nem kellene olyan rendszert működtetniük, ami ezt lehetővé teszi. Egy másik válasz rámutatott, hogy a kiadó politikája egyes országokban, például Franciaországban törvénytelen.
Nem világos azonban az, hogy mennyi ideig lehet inaktív egy Ubisoft fiók, mielőtt elindul a felfüggesztési folyamat. Akárhogy is nézzük, ez egy nem igazán felhasználóbarát folyamat, és szomorú látni. Valószínűleg sok gamer van, aki valóban csak néha lép be a Ubisoft fiókjába, emiatt pedig a teljes játéktár törlésével büntetni őt, elég furcsa hozzáállás.
Talán nem olyan megvetendő elképzelés, hogy a digitális videojáték vásárlás és birtoklás is része legyen a tulajdonjognak. Na mindegy, a lényeg, hogy ha nem is játszol az Ubisoft játékaiddal, időről időre azért lépj be a fiókodba!
Razziát tartott a rendőrség – Több mint 700 millió forintnyi videokártyát foglaltak le