Valójában csak a PC-s technológia csodájának köszönhető, hogy egy PS4 Pro szintű gépen is elfut az új Ratchet & Clank.

2023.07.14. – Mikor a Sony bejelentette az akkor még új, mostanra már kurrens generációs PS5-öt, akkor még nem sok játék aknázta ki a konzol erejét. Igaz, most sem dúskálunk az ilyen címekben, hiszen az eddigi nagy exkluzívok – mint a Horizon: Forbidden West vagy a God of War: Ragnarök – mind megjelentek PS4-re is, és bár az ötös számozású masinán minden szebb és jobb volt, a régi vasakon is páratlan élményt nyújtottak.

A Sony a megjelenés után két izgalmas játékkal próbálta a játékosokat a PS5 felé terelni: a Demon’s Souls remek remake-jével, illetve a Pókember-játékokat is készítő Insomniac Games másik nagy sorozatának a legújabb felvonásával, a 2021-es Ratchet & Clank: Rift Aparttal. Ez utóbbi kapcsán még egy specifikus indoklást is kaptunk, hogy a többi AAA-s címmel ellentétben miért csak PS5-ön ugorhatunk fejest a multi-dimenzionális kalandba.

A Sony szerint csak a PS5 SSD-je képes megbirkózni a játékkal, pontosabban a gyors

dimenzióváltásokkal, amire tulajdonképpen a teljes történet és játékmenet épül.

Ezt ezidáig talán még készséggel el is hihettük, de a minap leleplezett PC-s gépigény láttán azért sokakban kétségek merülhetnek fel. Ugyanis mint kiderült, számítógépeken a legalacsonyabb beállításokon egyáltalán nincs szükség semmiféle SSD-re, a portot készítő Nixxes csapata szerint sima HDD-ről is tökéletesen ugrálhatunk majd a különböző dimenziók között.

Most akkor tényleg hazudott a Sony? A PS4 is simán elbírt volna vele?

Rövid leszek: NEM. A legalacsonyabbra belőtt, tehát a lehető legpuritánabb látványt, felbontást és képkockaszámot megcélzó PC-s gépigény is inkább egy PS4 Pro erejének felel meg, ami azt jelenti, hogy egy régi alapgép valószínűleg sehogyan sem lett volna képes elfuttatni a játékot.

Emellett a Rift Apart egy újfajta adaptív textúra streaminget, illetve a Microsoft Xboxokban is elérhető DirectStorage nevű technológiáját is használni fogja, aminek köszönhetően HDD-ről is szupergyorsan betöltenek a támogatott játékok – amiről részletesebben korábban már írtunk. A fejlesztők viszont csak nemrég kezdhették el érdemben is használni, így eddig csak egyetlen játék, a Forspoken támogatta, de hamarosan a Diablo IV-be is megérkezik.

A lefektetett alapkövetelmények egyébként nem olyan ijesztőek, mint a ray tracinges gépigények – melyekből rögtön kettőt: egy 1440p 60 FPS / 4K 30 FPS – magas, illetve egy 4K 60 FPS nagyon magas opciót kapunk. Az ajánlott gépigény egy budget gépnek felel meg, de egyébként az ajánlottól sem fogunk beleizzadni magunkat a székbe, bár a PS5 erejének megfelelő követelményekkel így is csak a magas beállítási módokon kell kalkulálni.

A Ratchet & Clank: Rift Apart július 26-án jelenik meg PC-re.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Képes vagy-e megkülönböztetni a valódi fotókat az AI generált képektől?

 

×