6 játék, amikben a fejlesztők úgy vertek át trükkösen, hogy észre sem vettük
A fejlesztők kreatívan, de bármit megtesznek, hogy a játék jó legyen. Ha kell akkor trükköznek egy sort.
A fejlesztők kreatívan, de bármit megtesznek, hogy a játék jó legyen. Ha kell akkor trükköznek egy sort.
A fejlesztők kreatívan, de bármit megtesznek, hogy a játék jó legyen. Ha kell akkor trükköznek egy sort.
2021.03.09. – A videojátékfejlesztés valójában csupa illúzió és trükk. Tulajdonképpen mint ahogyan egy film, csak ugye egy teljesen másik szórakoztató iparágban. A fejlesztők elképesztő kreativitással verik át a játékosokat – gondolok itt olyan megoldásokra, ami a játékosnak akár sokadik végigjátszás alkalmával sem esik le.
Itt olyan átveréseket értek, amiket teszem azt az egyszerűbb megvalósítás, a technológiai akadályok, vagy a játék megkönnyítése, adott esetben megnehezítése értekében alkalmaznak. Például, hogy az ellenség, aki elől az egész játékban bujkáltunk végig ott volt a hátunk mögött, csak velünk együtt forgolódott.
Na ilyen, és ehhez hasonló fejlesztői trükköket és átveréseket szedtünk össze, amik után garantáltan a fejedhez kapsz, hogy „ómájgád”, tényleg!
A Telltale remekét egyáltalán nem érheti panasz, hiszen a megboldogult stúdió máig egyik legjobb alkotása a The Walking Dead. Bárhogyan is nézem, a játék egy narratív remekmű, azt viszont már kevesen tudják, hogy igazából egyetlen lépést sem tettünk a játékban.
Lee ugyanis egy helyben toporog és valójában a világ mozog körülötte.
A Guerilla Games 2017-ben egészen váratlant húzott a Horizonnal. Senki sem számított akkora zajos sikerre, amit a játék elért, de nem is csoda, hiszen a PlayStation 4 máig egyik legszebb és legtartalmasabb játéka. Igen ám, csakhogy a máig tartó szépségnek meg is volt az ára – mármint technológiailag: a PS4 ugyanis nehezen bírt el a játékkal.
A megoldás az lett, hogy valójában az, amit Aloy nem lát (vagyis a kameránk), azt nemes egyszerűséggel nem töltötte be a játék.
Ezt a megoldást egyébként egészen sok hasonló műfajú játék használja.
A Left 4 Dead máig az egyik legjobb kooperatív lövölde a Föld kerekén. Mind a mai napig! Aki mást mond, az nyilvánvalóan hazudik, pont! Szóval remek szórakozás, de ha megtudod, hogy mi is a trükkje, máris másképp fogod játszani. Ugye a játék lényegi része a tömegével ránk özönlő zombik, akiket egy élmény halomra lőni.
De azt tudtátok-e, hogy előbb mindig a statisztikailag legerősebb játékosra startolnak rá?
A játék, amit elkezdtem, de nem mertem befejezni. Nekem egyszerűen túl szorongató, klausztrofób volt. Ettől függetlenül egy igazi, ízig-vérig Alien, ami videojátékban még soha nem látott módon idézi újra az első filmek hangulatát. A xenomorf pedig elképesztően félelmetesre sikeredett, de nem véletlenül.
Az idegennek ugyanis két agya van a játékban. Az egyik állandóan minket figyel és bárhová bújunk, tudja hol vagyunk, míg a másiknak semmi fogalma semmiről, és csak a vadászatért felel.
Az egyik legnagyobb kedvencem a Bioshock első része volt. Már a System Shockot is imádtam, de a zsánerből ez számomra az etalon. Nyilván nem véletlenül, hiszen mind történetben, mind játékmenetében és világában is nagyot húzott Ken Levine és csapata, az Irrational Games. A játék 14 éve jelent meg, de Levine mester csak pár éve rántotta le a leplet az egyik legnagyobb titokról, ami ezelőtt senkinek sem tűnt fel.
Bármilyen harcba is keveredünk Rapture mélyén, az ellenfelek első lövése garantáltan mellé megy.
A fejlesztőzseni elmondása szerint ez a koncepció része, ami nem csupán segíti a játékost, de remek hangulatkeltő is.
És végül az Xbox 360 egyik első és legfontosabb exkluzíva, a Gears of War. Az Epic Games mestermunkája, ami alapjaiban határozta meg a fedezék alapó lövöldéket. Játékmechanikai és technológiai mérföldkő volt, amit a Microsoft is büszkén tűzhetett zászlajára.
Ahhoz viszont, hogy ilyen jól működjön kompromisszumokat kellet kötni. Az Xbox 360 hardvere ugyanis nem nagyon akart megbirkózni egy-két dologgal.
Ezért döntöttek úgy, hogy limitálják az ellenfelek számát. Nem tudom, hogy észrevettétek-e, de a GoW első részében egyszerre csak négy Locust ellen húzhattuk fel a Lancer fűrészét.
Ezt viszont olyan jól megoldották annak idején, hogy ha most nem írtam volna, lehet nem is vettétek volna észre soha.
7 kult-klasszikus retro játék, ami jobb, mint a legújabb AAA-s címek