Az Xbox eddig nem tudta felvenni a versenyt a PlayStation exkluzívokkal, de a Microsoft friss, új szemlélete felforgathatja a dolgokat.

Az elmúlt néhány konzolgeneráció az Xbox számára nehéz harcot jelentett a PlayStationnel szemben, de az Xbox közelgő exkluzív játékainak különleges tulajdonságai azt mutatják, hogy a Microsoft rendszere talán végre megtalálta a fogást a konkurencián. Bár az eredeti Xbox a konzolipar nagyhatalmi szereplőjévé tette a Microsoftot és az Xbox 360 dupla akkora siker volt, az Xbox One bevezetése körüli elkövetett hibák miatt a PlayStation 4 és annak egyre erősebb exkluzív könyvtára átvette a csatatér felett az uralmat – állapítja meg a ScreenRant elemzése.

A PlayStation 5 folytatta elődje lendületét, de az Xbox-exkluzívok most arra készülnek, hogy utat vágjanak maguknak és kiegyenlítsék a küzdelmet.

Az Xbox nemrég számos közelgő címet emelt ki az Xbox Games Showcase-en, majd ezt egy olyan stream követte, ami máris feltette a térképre a Bethesda űr-RPG-jét, a Starfieldet. A Persona 3 remake-jétől a Sea of Thieves Monkey Island-frissítéséig a rendezvény a legkülönbözőbb műfajokat és játékélményeket is lefedte, hogy minden játékstílus-preferenciának megfeleljen. Bár a Halóhoz hasonló FPS-játékok régóta az Xbox zászlóshajóiként szolgálnak, az Xbox Series X/S-re készülő konzol-exkluzívok listája más irányt vesz. A legnagyobb készülő játékok közül több is beleillik a fantasy RPG műfajba, és ez elég jó bepillantást enged az Xbox jövőjébe.

A fantasy RPG-k jelentik az utat az Xbox-exkluzívok számára

Az Xbox Games Showcase két fő kiemelkedő darabja az eseményt megnyitó Fable, illetve az Avowed volt, és mindkettő a fantasy RPG-világok életre keltését ígérik Xbox Series X/S-en. Miután a Bethesda Xbox-exkluzívja, a várva várt Starfield megjelenik, a stúdió fejlesztési prioritásai a The Elder Scrolls 6, vagyis egy másik, ugyanezen műfajban szereplő zászlóshajó felé tolódnak el. Mindkét játék egyedi vonzerővel bír, hogy a játékosokat a saját lehetőségekhez kössék, ami azt fogja erősíteni, hogy a PlayStationhöz ragaszkodó játékosok nem fognak hasonló élményekhez jutni, hacsak nem váltanak Xbox Series X/S-re.

 

Az elmúlt évek a PlayStationt a narratív AAA-játékok piacvezetőjévé tették, és olyan örökséget hoztak létre, amelyet az Xbox eddig nem tudott veszélyeztetni. A Naughty Dog stúdió is az Uncharted-játékokkal fordult a filmes történetvezetési stílus felé, mielőtt megduplázta sikerét a The Last of Us-szal, ami szokatlan módon egy érzelmi hullámvasút elmondásának rendelte alá a játékmenetet. Az olyan franchise-ok, mint a God of War, a Horizon vagy a Marvel’s Spider-Man hasonló utat követtek, és a felfedezés, illetve a harc mellett a karakterekre és a történetre helyezték a hangsúlyt. Az Xbox-ra készülő fantasy RPG-k végre komoly konkurenciát ígérnek ezeknek a játékoknak, hiszen hasonlóan nagy hangsúlyt fektetnek a narratívára, miközben olyan módon fonják össze a kapcsolatukat a játékosokkal, ami a legtöbb PlayStation bestsellerből hiányzik.

A Fable feltámasztja a játékos szabadságérzetét

Az Xbox Games Showcase-en bemutatott Fable előzetes inkább koncentrál a játék látványára és hangvételére, mint a játékmenetre, de a korábbi Fable-játékok nyilvánvalóvá teszik a koncepciót. Bár a hagyományos akció a Fable-élmény egyik alapköve, a világával való lehetséges interakciók köre messze túlmutat a kardforgatáson. A játékok nem mindig tartották be azt, amit ígértek, de még ha csalódást is okoztak az út során, a Fable-játékosok a kiegészítő tartalmak széles skáláját élvezhették, miközben láthatták, hogy a karakterük tettei milyen hatással vannak a körülöttük zajló eseményekre.

 

Az Xbox Series X/S-re készülő Fable-t a Forza Horizon versenyjáték-sorozatról ismert Playground Games fejleszti. Bár egy kiterjedt fantasy RPG távolinak tűnhet az autóversenyek világától és a PS-exkluzív Horizon nagyobb szabadságot is kínál, mint a Forza Motorsport franchise, egyelőre nem tudni, hogy az új Fable mennyire lesz versenyképes. A trailer mindenesetre egyértelművé teszi, hogy a stratégia visszatér a korábbi címeket jellemző humoros megközelítéshez.

Az Xbox exkluzív Avowed tökéletes az Elder Scrolls rajongóknak

Lehet, hogy a Fable még nem sokat árult el a játékmenetéről, de az Avowed már világossá tette az első személyű harcok széleskörű alternatíváit. Az olyan játékok rajongóinak, mint a Skyrim és az Oblivion, az Avowed stílusa hasonlítani fog a The Elder Scrollsra, mivel hasonló megközelítést alkalmaz és több mágikus lehetőséggel, illetve lőfegyverekkel egészül ki. A fejlesztő Obsidian Entertainment számára pedig nem idegen az első személyű RPG – ennek kiváló referenciája a Fallout: New Vegas vagy például a The Outer Worlds.

 

Az Avowed az Obsidian Pillars of Eternity játékainak világában játszódik, gazdag, már meglévő háttértörténettel, miközben először fedezünk fel egy teljesen új kontinenst. A rajongók itt a Fable bolondosabb szemszögéből nézve másfajta szabadságra számíthatnak, hiszen az Obsidian híres arról, hogy komplex választási lehetőségeket kínál, amelyek lehetővé teszik, hogy a játékosok a saját útjukat járják be a világban és annak történetében. Ha az Avowed képes lesz felnőni a Pillars of Eternity által állított narratív színvonalhoz, és sikeresen integrálja az első személyű játékmenetet, akkor az Obsidian nagy előnyhöz juttathatja az Xboxot, még a The Elder Scrolls 6 megjelenése előtt.

A Bethesda nagy hozzáadott értéket jelent az Xbox Series X/S számára

A fő ok, amiért a rajongók még néhány évig nem számíthatnak a The Elder Scrolls 6-ra, az a Bethesda jelenlegi zászlóshajó projektjének, a Starfieldnek az érkezése. A Starfield egy újabb expanzív akció-RPG, több mint ezer felfedezésre váró bolygóval és a Bethesda korábbi játékait jellemző hosszú történet ígéretével. A Starfield jelenleg az Xbox Series X/S egyik legfontosabb exkluzív címe, ami a 2023. szeptember 6-i megjelenésével beelőz több, csak jövőre esedékes fantasy alternatívát. Ha a játék a Skyrimhez vagy a Fallout 4-hez mérhető népszerűséget ér el, akkor az Xbox könnyen megtéríthet számos márkahű PlayStation játékost.

 

Végső soron azonban a The Elder Scrolls 6 lehet az Xbox legnagyobb ütőkártyája, hiszen akár egy évtizedig is fenntarthatja azoknak a rajongóknak az érdeklődését, akik fel akarják fedezni a titkait és ki akarják élvezni a bővítményeit. Ha sikerül őket megfogni, akkor azzal szépen lekövetik a Skyrim örökségét, ami több konzolgeneráción átívelő, hosszú népszerűségnek örvend. Bár a játékból egyelőre semmit sem mutattak be egy hegyvidéki tájképen és a címen kívül,

sok rajongó lélegzetvisszafojtva várja, hogy több információ derüljön ki a következő tamrieli kalandról.

Valószínű, hogy a Sony továbbra is nagyszabású kiadványokkal készül az Xbox-exkluzívok ellen, még akkor is, ha a legutóbbi PlayStation Showcase-en kiemelt multiplatformos címek legalább annyira reklámozták az Xboxot, mint a PS-t. Azoknak a játékosoknak azonban, akik szeretik a fantáziavilágok felfedezését vagy a saját döntéseikkel meghatározni a történeteket, egyre inkább az Xbox tűnik megfelelő választásnak. Mindkét platformnak megvannak a maga előnyei, ám a PlayStation évek óta uralja a konzolpiacot. Most úgy tűnik, az Xbox megtalálja a maga helyét, és nem túl valószínű, hogy elcsúszik az oda vezető úton.

Ja, és az újgenerációs konzolon is újítanak:

Erre se sokan számítottak: váratlanul bejelentettek egy új Xboxot

 

×