Szakértők arra figyelmeztetik a játékosokat, hogy egyre ritkábban lesznek azok a játékok, melyek konzolon 60 képkockasebbességgel futnak.

Szinte elképzelhetetlen, hogy a gamerek számára mindegy legyen, hogy egy játék hány FPS (képkockasebesség) mellett képes futni, akár PC-ről, akár konzolról beszélgetünk. A technológia fejlődésével szinte természetes, hogy a játékosok elvárják, hogy az új generációs konzolokon megjelenő címek minden eddiginél jobban nézzenek ki és jobb teljesítményt produkáljanak. Ez lenne a logikus, nem?

Éppen ezért rengeteg vita alakul ki, amikor egy fejlesztő bejelent egy játékot, és kiderül, hogy a játék nem éri el a 60 képkocka/másodperc képfrissítést a konzolokon. Nemrég például a Starfield kapcsán jelentették be, hogy konzolon 30 FPS-re lesz korlátozzák a képfrissítést.

Egyes technológiai elemzők szerint ez lehet a jövő.

Ahogy arról a TheGamer beszámolt, a Digital Foundry két játéktechnikai elemzője a Starfield FPS-korlátozásáról beszélt egy nemrég készült videóban. Itt megjegyezték, hogy az alacsonyabb képkockasebességnek van értelme egy olyan játék esetében, amelyet arra terveztek, hogy a tárgyak „állandók, maradandók” legyenek. A játéknak ugyanis folyamatosan emlékeznie kell arra, hogy a játékosok mit hová tettek, hogyan befolyásolták a világot, ráadásul a hatalmas helyszíneken egyenletes teljesítményt kell fenntartani. Úgy gondolják közben, hogy ez más játékoknál is normává válhat.

„Arra számítok, hogy a 30 FPS ismét a legáltalánosabb képkockasebesség lesz, amit a nagy konzoljátékok esetében látunk. Ha jó teljesítménymódokat kínálnak, akkor az FPS nem biztos, hogy olyan stabil lesz, mint szeretnénk” – mondta John Linneman, a Digital Foundry munkatársa.

„Úgy érzem, hogy ez természetes a fejlettebb grafikai megvalósítás felé haladva. Volt ez a cross-gen időszak, ami lehetőséget adott a fejlesztőknek, hogy a képkockasebességet növeljék, miközben még mindig az alacsonyabb szintű platformokat kellett megcélozniuk. Most azt látjuk, hogy ez a dolog jóval túlmutat ezen” – tette hozzá.

 

Természetesen nagyon sajnálnánk, hogy ha a két szakértőnek igaza lenne, de úgy tűnik, hogy a szép grafika és a sok FPS konzolon még mindig óriási kihívás a fejlesztők számára. Bízzunk abban, hogy találnak a jövőben valamilyen megoldást erre. Arról, hogy kinek mi számít konzolon, az FPS vagy a grafika, arról nemrég írtunk cikket:

Kiderült, hogy a teljesítmény vagy a minőség győz a PS5 játékosoknál

 

×