Nem fontosak a cselekmény szempontjából, mégis annyira jó ötletek, hogy néha emlékezetesebbek a videojáték fix pontjainál is. Ez a 10 legjobb sidequest.

A videojátékok mellékküldetéseinek minősége nagyon eltérő: vannak elfogadhatók és súlytalanok, sőt, olykor ismétlődő copy-paste időpocsékolásnak tűnnek, de akadnak köztük igazi gyöngyszemek is, amelyek mellett bűn lenne elsiklani. Ezeket a szuper kalandokat befejezted már? Íme, a 10 legemlékezetesebb mellékküldetés (köszi a segítséget, WhatCulture)!

Passport To Pizza – Yakuza 0

A Yakuza franchise tele van őrülten szórakoztató mellékküldetésekkel: szó szerint több százat kínálnak a játékok, így egyet kiválasztani gyötrelmes feladat. Mégis, a rajongók talán legnagyobb kedvence a Yakuza 0 „Passport to Pizzája”, amiben Kiryunak kell pizzát kézbesítenie egy Samantha nevű, zavartan beszélő prostituáltnak. Fergeteges kiruccanás veszi kezdetét: Kiryu egy hamburgerező pultosát kényszeríti pizzarendelésre, majd miután megkapja, 90 másodperce van, hogy eljuttassa a kaját Samanthának. Ekkor kiderült, hogy hülyeség az egész: a nő nem pizzát, hanem „passportot”, vagyis útlevet akart. És még a stricijét is jól össze kell verni, de aztán legalább megkéri Samantha kezét. Csodásan groteszk, nevetséges jelenetsor. Nem lehet nem imádni.

The Truth – Grand Theft Auto V

Nem is igazán mellékküldetés, inkább egy egész küldetéssorozat, amiben Michael az Epsilon Program nevű, szcientológiai irányzatra hajazó szekta tagjává válik. Nyolc küldetés következik ezen a sztoriszálon, és a játékosoknak egyre furcsább tevékenységeket kell végrehajtaniuk, az idegenek keresésétől a sivatagban bolyongásig – persze mindezt jó ronda Epsilon-egyenköpenyben. Persze, mint a valóságban, ezt a szektát se lehet megúszni lehúzás nélkül: rendszeresen adományokért traktálják Michaelt. A legjobb talán az Unknowing the Truth csúcsmisszió, ami határtalan tudással kecsegtet, de csak akkor, ha segítesz eljuttatni az egyházadhoz 2,1 millió dollárnyi „apokalipszis-támogatást”, mire kapsz egy rozsdás traktort. Nevetségesen élvezetes egyórás kitérő a főjátékból!

The Silver Shroud – Fallout 4

A Bethesdára mindig lehetett számítani, ha fárasztó mellékküldetésekről van szó, és ez biztosan igaz a Fallout 4 zseniális „The Silver Shroud” küldetésére is. A Goodneighbor közelében működő Silver Shroud rádió hallgatói az állomás tulajdonosának segítenek életre kelteni gyermekkora szuperhősét, Silver Shroudot (Ezüst Lepel). Itt a hős jelmezét és kiegészítőit kell felkutatni aztán üldözni egy kicsit a bűnt Goodneighborban. Az összeszedett holmi tényleg szuperképességekkel (és röhejesen mély orgánummal) ruház fel, hogy az egész még szürreálisabb legyen.

Waterlogged – Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

A Horizon Zero Dawn egyik legelragadóbb küldetése a The Frozen Wilds DLC egyik mellékküldetése, amiben Aloy találkozik a dobos Laulai-jal. Ő arra kéri Aloy-t, hogy segítsen lecsapolni a vizet a helyről (Deep Din), ahol dobolni szokott, mert valaki nemrég elárasztotta. Kedves kis groteszk ez is, de közben van benne néhány igazán kreatív, vízzel kapcsolatos rejtvény, sőt, megismerkedhetünk az elbűvölő Gildunnal, aki, mint kiderül, a Deep Din-i áradás felelőse, de csak az ügyetlenségéből adódóan. Az egész bájos és érzelmes, így nagyon szerethető.

Whodunit? – The Elder Scrolls IV: Oblivion

Mindannyian szeretjük a játékok rejtélyes gyilkosságait, amelyek után nyomozni kell, és az Oblivion ezt teljesen ki is használja ebben a sötét mellékküldetésben. Bizarr játékban kell részt vennünk: meg kell ölni a rajtunk kívül ezen a helyszínen járó öt másik résztvevőt. Ezt úgy hajthatjuk végre, ahogy nekünk tetszik. Ha sikerül úgy véghez vinni, hogy a gyilkosságoknak ne legyen élő szemtanúja, akkor bónuszt kapunk. Az Elder Scrolls-sorozatban talán ez a legtöbbször újrajátszható küldetés, mivel a legváltozatosabb módokon lehet benne összezavarni a „Ki a gyilkos?” rejtvény megoldását.

Shoot This Guy In The Face – Borderlands 2

Ennél direktebb már nem is lehetne egy mellékküldetés: a címe egyben a végrehajtandó feladat megnevezése is. Találkozunk egy különösen energikus pszichopatával, Face McShooty-val, a Thousand Cuts egyik párkányán. A figura jól hallhatóan arról nyavalyog, hogy mennyire szeretné, ha végre valaki jól arcon lőné, és ha a közelében maradsz, még egy szórakoztató monológot is előad, amellett érvelve, hogy neki bizony tényleg jót tenne egy arcon lövés. A küldetéscélok még ahhoz is ragaszkodnak, hogy ne a karját, lábát vagy mellkasát, hanem tényleg az arcát lőjük meg. Ennyire beteg valamit ritkán látni, épp’ ezért különleges. Persze az nem, ami az arcon lövés után következik, de legalább még van ideje megköszönni. Idióta.

Ribbons – Silent Hill: Downpour

Bár maga a játék okkal kapott vegyes kritikákat, van benne egy nagy csiszolatlan gyémánt, az opcionális „Ribbons” küldetés révén. A Lansdale sugárúton járva megtaláljuk egy eltűnt 8 éves autista, Ariadne Johnson plakátját. A kislányról tudni lehet, hogy mindig az anyja által utcán hagyott, különböző színű szalagok segítségével talált haza. Azok a játékosok, akik pontosan követik a szalagokat, végül egy mólóra jutnak, és ott rálelnek egy közeli lakóházat nyitó kulcsra. Itt üzenetet találunk, amiből erősen úgy tűnik, amely az Év Anyja szándékosan változtatta meg az útvonalat, hogy a lánya a mólóról egyenesen a vízbe sétáljon és megfulladjon, mert belefáradt a kislány gondozásába. Szívbe markoló, szuper sztori a sztoriban.

From The Ground Up – The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild

A Legend of Zelda-sorozatból egyetlen mellékküldetést kiválasztani hálátlan feladat, de a Breath of the Wild „From the Ground Up”-jánál bájosabbat és szívhez szólóbbat aligha találhatnánk. Segíteni kell Hudsonnak felépíteni a virágzó Tarrey Town városát – ehhez fakészletet kell felhalmozni és embereket felkutatni, hogy támogassuk a város gazdaságának fellendülését. Még papot is kell hívni, hogy levezesse Hudson esküvőjét. Bár alapvetően tele van szorgos munkával, ez a küldetés a civilizáció elragadó mikrokozmosza: bemutatja mi mindent el lehet elérni szeretetből, közös erővel.

I Know You – Red Dead Redemption

Bármennyire is drámaian erős a Red Dead Redemption fő története, a mellék tartalmak többsége szintén átkozottul értékes, és még ezek közül is kiemelkedik a háromrészes „I Know You” küldetés. John Marston találkozik egy jól öltözött férfival, aki gyanúsan sokat tud róla, de közben sosem árulja el, hogy honnan ismeri. Két erkölcsi próbatételen kell átesni: rábeszélni a férfit arra, hogy csalja meg a feleségét – vagy meggyőzni ennek ellenkezőjéről, majd adakozni – vagy nem – egy apácának. Ezután találkozunk újra a rejtélyes idegennel, aki még mindig titkolózik. John elveszti a türelmét, tüzet nyit rá, de a golyók nem tesznek kárt benne – egyszerűen elsétál. Mivel a fickó rendre könyvelőnek nevezi magát, és szép helyként írja le John végső nyughelyét, sokan magát az istent, vagy a sátánt látják bele a karakterbe. Szerinted? Durva, de ez már egy évtizedes vita, rendes megoldás nélkül arra, hogy mégis mit akart ez jelenteni?

A Sad Tune – Brothers: A Tale Of Two Sons

A történetmesélés és az érzelmek általában minimalista megközelítéséhez igazodva a briliánsan szívszorító Brothers: A Tale of Two Sons az egyik legmegrázóbb mellékküldetését teszi le az asztalra, amit valaha láttál. A negyedik fejezet elején a játékosok egy kis, könnyen elvéthető ösvényen akadhatnak rá egy férfira, aki épp’ megpróbálja felakasztani magát. Mivel a játék koncepciója szerint a játékosok a két testvért külön hüvelykujjal irányítják, az idősebb testvérrel a férfi lábát kell megfogni és felemelni, a fiatalabbal pedig a hurkot elvágni. Ezután kiderül, hogy a férfi azért próbált öngyilkos lenni, mert a családja – akik után nem maradt más, csak egy zenedoboz – meghalt egy háztűzben. A küldetés során a zenedobozt kell megszerezni és visszaadni, hogy a férfi tovább léphessen és eltemethesse a családját. A küldetés csak néhány percig tart, de a sokatmondó szótlansága átélhetővé tesz az emberi fájdalmat. Csodás küldetés, mégis, az eldugott ösvény miatt, sokaknak fogalmuk sincs róla, hogy létezik.

Ezekben nem a sztori volt fájdalmas:

10 játék, amit nagyon vártunk, de aztán hatalmasat csalódtunk

 

×