A régóta várt játék megjelenése mindig izgalmas, de előfordul, hogy valamiért nem találja meg a közönséget és kolosszális bukássá válik.

A nagyon jó ötletnek tűnő, gyakran AAA game-ek megjelenését általában hatalmas hírverés, sok-sok közösségi vita, kiszivárgott részletek, pletykák, nyilatkozatok, trailerek előzik meg, szóval rendesen megadják a módját, hogy minél nagyobb hype alakuljon ki körülöttük. A látványos játékmenet-demók általában jól felcsigázzák a közönséget, aztán elérkezik a feszülten várt game premierje

és a jó nagy koppanás!

Vannak olyan hatalmas videojáték címek, amelyekhez rendkívül emlékezetes nyílt és burkolt kampányt körített a kiadó, de aztán kiderül, hogy a fejlesztés messze nem ment simán, ezért a game például hemzseg a hibáktól, vagy ha működik is, messze elmarad attól a színvonaltól, amit a közönség várt tőle. Nemrég xRezzko arról kérdezte a redditezőket, hogy nekik melyek okozták a legnagyobb csalódást – annak ellenére, hogy nagy durranásnak hitték. Íme a leggyakrabban felmerült címek:

10. Anthem

A BioWare csapata az Anthemmel a videojátékok „Bob Dylanjét” akarta elkészíteni, ami papíron tuti sikernek hangzik. Itt egy looter-shooter, a BioWare történetmesélő hagyományaival és azzal a képességgel, hogy egy hatalmas robotpáncélt viselve repkedhetsz – mégis mi baj történhet?

 

Az Anthemnek minden pozitív előjel ellenére sikerült bebizonyítani, hogy nem mindig szórakoztató úgy repkedni, mint egy túltolt Vasember. A játék bugos, hiányos és elég unalmasan indul, ezért a nagy várakozás után hatalmas kudarc lett, ahonnan a BioWare-nek újra fel kellett építenie a hírnevét.

9. Jump Force

Azt gondolnánk, hogy egy olyan verekedős játék, amelyben az anime és a manga legnépszerűbb karakterei csapnak össze, kizárólag hatalmas siker lehet. Talán. De sajnos biztos nem akkor, ha a Jump Force-ról van szó.

 

Megjelenésekor a játék a legjobb indulattal is csak vegyes kritikákat kapott. A kritikusok és a rajongók többnyire arra panaszkodtak, hogy a játék halovány, rumlis és durva, ami nem tett túl jót a reputációnak. A Jump Force szerverei azóta már nem is elérhetőek.

8. No Man’s Sky

Ebben az indie játékban a világ összes lehetősége benne volt, főleg azért, mert akár több ezer véletlenszerűen generált bolygót látogathatunk meg benne, kiélve gyermekkori fantáziánkat a kozmosz és a végső határ felfedezéséről. Az egész túl csábítóan hangzik ahhoz, hogy kihagyjuk, nem? Aztán elindítottuk a játékot, és kiderült, hogy az egésznek nincs semmi értelme.

 

Bár a No Man’s Sky azóta – a megjelenés utáni óriási háttértámogatásnak köszönhetően – felülmúlta még a magas elvárásokat is, a megjelenéskor gigantikus bukta volt, és sokakat feldühített. A hibákat azóta szerencsére orvosolták, és megadták a játéknak azt a kellő mélységet, ami nélkül elsőre egy fabatkát sem ért.

7. Battlefield 2042

A Battlefield franchise egykor az FPS műfaj egyik alapvető márkája volt, de azóta több okból kifolyólag megbicsaklott a fényes pályafutása. Pedig a Battlefield 2 óta a sorozat minden játékának volt legalább néhány világmegváltó tulajdonsága. Aztán jött a Battlefield 2042.

 

Vagy inkább becsapódott. Az EA anno úgy döntött, hogy inkább erre a játékra koncentrál a Star Wars: Battlefront helyett, amely szintén egy rázós indulásból lábadozott, így ráfért volna a törődés. De nem, a fejlesztőket inkább erre küldték rá, és az eredmény katasztrofális lett, és teljesen lerombolta a Battlefield-sorozatba vetett bizalmat. Időbe kerül, mire visszakapaszkodik.

6. Marvel’s Avengers

Ki ne szeretne csatlakozni a Bosszúállókhoz? Az akció „beat ’em up” nagyon egyedi történettel rendelkezett, hisz’ inkább a képregényekből merített ihletet, mintsem a filmes MCU-ból. Ráadásul egy friss, újfajta megközelítést nyújtott a Bosszúállók szuperhőscsapatáról.

 

A Marvel’s Avengers minden eredetisége ellenére sem tudta lerázni magáról a hibákat, hogy a végsőkig azzá az élőszereplős játékká váljon, amit a rajongók elképzeltek. Néhány megkérdőjelezhető tervezési döntés és a művi nehezítés során keletkezett hangolási problémák megpecsételték a sorsát.

5. Mass Effect: Andromeda

A Mass Effect-trilógia befejezése után a rajongók izgatottan várták az új kalandot, új karakterekkel, új galaxisban. Ehelyett egy töredezett, bonyolult és kidolgozatlan zűrzavart kaptak.

 

Még ha a hibákat azóta ki is javították, az Andromeda szinkronhangjai végképp’ illúziórombolóak voltak, pedig a korábbi játékoknak nagy erénye volt a neves, profi színészi munka. Ráadásul a játék olyan lett, mint egy gyenge tévéfilmes spin-off, amit jobb lett volna befejezetlenül hagyni.

4. Dying Light 2

Az eredeti Dying Light egy egyedi és élvezetes darabja volt a zombi műfajnak. A Dying Light 2 épp’ ezért egy ambiciózus folytatásnak tűnt, aminek a megjelenését sokáig is halogatták. Ebből arra következtettünk, hogy alaposan kidolgozzák, mielőtt elénk teszik. Hát, nem így történt.

 

Ahogy az egy ambiciózus, de fejlesztési problémákban térdig gázoló játéktól talán nem is meglepő, nulla esélye volt arra, hogy megfeleljen az elvárásoknak. A játék minden elképzelhető módon egy gigantikus visszalépésnek tűnik. Nem tudni, hogy sikerül-e valahogy frissítésekkel megmenteni.

3. Brink

A listán szereplő többi game-ben és ebben az a közös vonás, hogy végtelen nagy potenciállal rendelkezett, de a megjelenése után teljesen befejezetlennek tűnt. Az amúgy zseniális játékokat produkáló Bethesda ezzel az ötlettel úgy járt, hogy sokkal több volt benne, mint amit sikerült megvalósítani.

 

A Brink megjelenésével kapcsolatos probléma részben az volt, hogy nem érthető, mi is akar lenni valójában. Sokan éppen ezért úgy tekintettek rá, mint a Team Fortress 2 taktikai változatára, parkour elemekkel mixelve. De ennyi sajnos édeskevés volt a felé támasztott elvárásokkal szemben.

2. Resident Evil 2 Remake

A Resident Evil 2 Remake az egyik legjobb remake, amivel játszhatsz. Átültették bele az eredeti játék szívét-lelkét, de ki is akarták bővíteni. Igazi szerelemprojektnek tetszett, azzal a küldetéssel, hogy tovább fejlesszék az alapjául szolgáló eredetit. Ez utóbbit csupán egy újraszínezéssel nem sikerült teljesíteni.

 

Mert igen, a Resident Evil 3 Remake tényleg az egyik legjobb ma elérhető feldolgozás, de nem önmaga, hanem az eredeti játék miatt. Ahhoz érdemben és mélységben nem sok mindent sikerült hozzátenni, így sajnos nem több annál a bizonyos „még egy bőrnél”, amit pénzért le lehet húzni egy korábban elkészült játékról.

1. Cyberpunk 2077

Ez a játék nem túl nagy meglepetés a listán, ugye? Ma már méltán ünnepelt sci-fi noir, viszont ezt csak egy jó nagy adag megjelenés utáni frissítéssel és alapvető javítással tudták elérni.

 

A CD PROJEKT RED hihetetlen élményt nyújtott a The Witcher-franchise-zal, ezért mindenki alig várta, hogy egy élő, lélegző cyberpunk RPG-ben is megvillantsák a tehetségüket. A bombasztikus siker álom maradt: még a reklámarcnak felkért Keanu Reeves sem tudta feledtetni a bugoktól hemzsegő, kínosan sok hiba miatt élvezhetetlen játékmenetet. DE: becsülettel kijavították, úgyhogy a nap végén csak jár a piros pont.

Van, hogy nem a hiba idegesítő, hanem maga a módszer:

Téged is felhúznak? Ez a 10 legidegesítőbb dolog videojátékokban

 

×