Szemkápráztatóan durva lesz a GTA VI-ban a víz grafikája
Egy friss szivárgás szerint nagyon szép vizet láthatunk majd a GTA VI-ban, a grafika egészen valósághű lesz majd.
Egy friss szivárgás szerint nagyon szép vizet láthatunk majd a GTA VI-ban, a grafika egészen valósághű lesz majd.
Egy friss szivárgás szerint nagyon szép vizet láthatunk majd a GTA VI-ban, a grafika egészen valósághű lesz majd.
Bár már elég régen hivatalosan is leleplezték, hogy a Rockstar Games keményen dolgozik a GTA következő részén, sajnos egyelőre sem előzetest, sem megjelenési dátumot nem kaptunk. Nyilvánvaló persze, hogy kiváló játékot akarnak alkotni, a jó munkához pedig idő kell. Valószínűleg az óriás várakozás miatt nem is engedhetnek meg maguknak hibát.
Mindeközben persze, ahogy az lenni szokott, továbbra is gyűlnek a szivárgások. Most nem az GTA Online 2-ről, vagy a korábbi nagy adatszivárgásról lesz szó, hanem egy annál sokkal fontosabb dologról.
Hogy milyen lesz a GTA VI-ban a víz fizikája és grafikája.
Nem, ez nem gúnyolódás, hiszen ha a GTA VI-ról beszélünk, a rajongók elvárásai az egekben vannak a grafikai és fizika megvalósítást tekintve. Az, hogy hogyan néz ki és hogyan viselkedik egy játékban a víz, nagyon fontos tud lenni, főleg egy olyan játékban, ahol a játékmenet bizonyos része a vízen és vízben zajlik.
Bár korábban már sok játék mutatott nagyon szép vízgrafikát, lehet, hogy az új kihívó ezen a téren pont a GTA 6 lesz. Egy friss szivárgás szerint ugyanis a fejlesztők a tökéletes vízgrafikán dolgoznak.
Aleix Venturas bennfentes azt állítja, hogy a Rockstarnál körülbelül 20 mérnök csak azon dolgozik, hogy a GTA VI vízfizikáját a lehető legrealisztikusabbá tegyék. Eszerint a Rockstar új technológiákba fektetett be, a GTA 6 tökéletesítésére. Nem spórolnak tehát semmin!
A vízgrafika megvalósításakor a legtöbb játékban egy úgynevezett „drótkeretet” használnak, ami a fodrozódó víz látszatát kelti, ám ez lényegében egy fix réteg a víz felszínén.
Les jeux vidéo actuels utilisent un système de maillage (wireframe) pour représenter l'eau. Cela donne une impression d'ondulation d'un liquide et ce système a l'avantage d'être peu gourmant en terme de performance. Exemple pour #GTAV en "full wireframe" : pic.twitter.com/Qs0b0i7mYE
— Aleix Venturas (@AleixVenturas) February 17, 2023
A GTA VI esetében viszont egy új rendszert hoznak be, ami valós időben rendereli a szimulált vizet. Ez arra utal, hogy a víz nagy szerepet játszik majd az új részben, sőt még szörfözni is lehet majd.
Íme egy 3D render, ami megmutatja, milyen lesz a víz fizikája a GTA6-ban „ultra” módban:
NVIDIA a déjà tenté l'expérience avec WaveWorks 1.0 et 2.0 mais le ratio réalisme/performance n'a jamais été exploitable. Voici une représentation dans un moteur de rendu 3D qui permet de réaliser ce proposera la physique de l'eau dans #GTA6 en mode graphique "ultra" : pic.twitter.com/4o3eLlBNxR
— Aleix Venturas (@AleixVenturas) February 17, 2023
Mindez persze még csak szivárgás, de az biztos, hogy az elvárások miatt a Rockstar valószínűleg elképesztő grafikával készül. Alig várjuk, hogy lássuk a játékot!
Eladhatja a Microsoft az Xboxot, ha nem sikerült az Activision felvásárlás?