Az emberek sokkolóan nagy hányada erre az évre jósolta, hogy leiratkozik a streaming szolgáltatásáról, és nem csak a pénz miatt – bár ez a legerősebb érv.

Meglepő eredményre jutott egy friss kutatás arról, hogy a következő években várhatóan felfutó előfizetői létszámok ellenére 2023 a streaming fekete éve lehet, ugyanis csaknem MINDENKI arra készül, hogy dobbant a jelenlegi szolgáltatójától. A The Streamable összefoglalója alapján továbbra is komoly potenciál van a streaming piacban, hiszen

2028-ra már összesen több mint kétmilliárd előfizetője lehet a szolgáltatásoknak,

ami vetekszik a legtöbb ember által ingyen használt YouTube számaival. Az új tartalomfogyasztási kultúra láthatóan tömegeket vesz majd rá arra, hogy fizessen a filmekért és sorozatokért, amiket nap mint nap bámul, de ez nem jelenti azt, hogy ezek az emberek hűséges előfizetők. Sőt: nagyon nem azok, de ezért – bocs, Netflix és a többiek – aligha ők a hibásak.

Forrás: Comedy Central

 

A Publishers Clearing House médiaszakértője, Evan Shapiro részletes riportban elemezte a felhasználók viselkedését és 2023-ra vonatkozó streaming terveit. Az egyelőre csak amerikaiak körében felmért szokások alapján az emberek többsége (a módosabb 18-44 évesek különösen) továbbra is hajlandóak fizetni ezekért a szolgáltatásokért, csakhogy 93 százalékuk (!) bármelyik hónapban lemondhatja az előfizetéseit. Ez a hatalmas tömeg háromféle user típust különböztet meg; azokat, akik

  • csökkenteni akarják az előfizetéseik számát,
  • megelégednek kevesebb, de kiemelten fontos szolgáltatással,
  • havonta és egyenként újraértékelik, hogy szükségük van-e az előfizetésre.

A szakértő szerint aligha történhet meg, hogy a streaming szolgáltatók száz ügyfélből 93-at elveszítenek, de biztos, hogy sokkal szeszélyesebben változó piaccal néznek szembe, mint azt remélték. Túl nagy meglepetésként amúgy aligha érheti őket az előfizetők átmenő forgalma és hullámzó létszáma, mivel korábbi kutatások egybehangzóan igazolták, hogy sokan havi rendszerességgel átgondolják, hogy miért fizetnek és miért nem. Ez főleg a hűségprogramok hiánya miatt alakult így, amit meg az ügyfelek igényei kényszerítettek ki: a többségünk nyilván csak akkor hajlandó egyáltalán előfizetni, ha a lemondás lehetősége kötetlenül adott.

A userek mozgolódása mögött persze ott húzódik a talán legnagyobb Netflix terve a jelszómegosztás visszaszorítására. A streamelők 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ez a lépés a szolgáltatása elvesztésével járhat, ergó: legalább minden második felhasználó valamilyen szinten érintett a jelszómegosztásban. Ami durva. Olyan, mint venni egy mozijegyet és a ruhánk alatt becsempészni még egy embert a nézőtérre.

Persze, ha ezzel spórolhatunk

Mivel a világ arrafelé halad, hogy az emberek egyre nagyobb becsben tartják a bevételeiket és jobban keresik az olcsóbb megoldásokat, a reklámokkal terhelt szolgáltatásnak is van keresnivalója a piacon, sőt, alelőfizetést – valamivel olcsóbban – megint csak kínálhat, például a Netflix, szóval lesz opció a költségek visszaszorítására. Mégis, újra: az emberek 93 százaléka azt jósolta, hogy 2023-ban lemondja az előfizetését. Ez lebontva annyit tesz, hogy csupán hét százaléka hajlandó folyamatosan megtartani a feliratkozását, míg

  • 11 százalékuk minden hónapban újraértékeli a meglévő előfizetéseit,
  • 23 százalékuk ízlés függvényében csökkentené a szolgáltatások számát,
  • 29 százalékuk más szükségletek kifizetése miatt spórolna a havidíjakon,
  • 30 százalékuk pedig csak a létszükségletként kezelt előfizetés(eke)t tartaná meg.

Csak azért persze, mert az emberek 93 százaléka nyitottnak mutatkozik rá, hogy offolja az előfizetéseit, még nem fog majdnem mindenki eltűnni a platformokról (sőt, folyton jönnek újak), de a havi lemondási hajlandóság aránya egyértelmű vészharang a szolgáltatók felé. Ha nem kezdik el megfizethetőbbé és felhasználóbarátabbá tenni a maguk csatornáját, nagyon bizonytalan jövőnek néznek elébe, és ezt nem biztos, hogy mind megússza csődközeli állapot nélkül.

Persze vannak helyzetek, amikor nem te fizetsz, hanem ők neked – nem is keveset:

Milliós fizut is kaphatsz Netflixezésért – Mutatjuk az álommelót

 

×