Ha hihetünk a fejlesztőknek, akkor a Dead Space remake-jén nagyon sokan össze fogják pisilni magukat.

Nem fogok ezzel senkit meglepni, de a Dead Space egy ijesztő játék. Még a második és a harmadik része is be tud fosatni, igaz, azok már jóval akciódúsabbak voltak mint az eredeti, de a jumpscare és a nekromorfok látványa így is megtette a hatását. A hamarosan, egészen konkrétan pár nap múlva megjelenő Dead Space 1 remake azonban nemcsak visszatér az eredeti, hangulatkeltéssel (is) paráztató alapokhoz, hanem egészen érdekes újításokat is beleemel, amitől még félelmetesebbé válik az élmény.

Ez az újítás engem egy kicsit az Alien: Isolation megoldására emlékeztet, amiben a xenomorf vadászösztönét két, egymással folyamatosan szkanderező mesterséges intelligenciával oldottak meg. Dióhéjban: az egyik mindig tudta, hogy hol van a játékos, a másik viszont nem, így sokszor teljesen kiszámíthatatlanul hozhatta a frászt az emberre. A Dead Space remake is valami hasonlóval fog operálni:

az eredetiben megismert szkriptelt nekromorfok mellett lesznek előre nem programozottak is, melyeket egy „intenzív” AI a legváratlanabb helyzetekben uszít a játékosra.

Igen ám, csakhogy ezen még csavartak egyet: az így felbukkanó ocsmányságoknak ugyanez az AI sokszor jó előre megágyaz a támadásnak különböző hangokkal és fényjátékokkal. Ez pedig állítólag teljesen véletlenszerű lesz, azaz sosem lehet igazán felkészülni rá. Olyannyira nem, hogy a PLAY magazinnak a játék technikai vezetője, David Robillard elárulta, hogy ő egyszerűen nem tudott a játékkal este a sötétben játszani, annyira ijesztőre sikerült.

„Meg kellett találnunk a módját, hogy a játékos ne érezze úgy, hogy ő már egyszer járt itt, minden rendben, tehát biztonságban van [a karaktere, nem lesz ijesztgetés]”. Nem, itt soha nem vagy biztonságban. A nyakadba fognak ugrani.” – magyarázta a fejlesztő.

Egyszóval a Dead Space teljesen kiszámíthatatlanul lesz félelmetes. Ez a fajta ijesztgetés pedig nem az olcsó és megúszós jump scare-ekben fog csúcsosodni, hanem a teljes atmoszférában, már-már pszichológiai rettegés lesz. Nos, hogy ebből mennyi igaz, azt a megjelenés előtt igen nehéz megmondani, de szerencsére január 27-nél tovább nem kell várnia a PC-s, illetve a PS5-ös és Xbox Series-es horrorrajongóknak.

A végére tessék 10 perc játékmenet, ha lemaradtál volna róla:

Ezt is olvasd el:

Cyberpunk-effektus? – 5 lehetséges ok, amiért sz@r lehet a Hogwarts Legacy

 

×