Ezért ne fikázd a GTA 6-ot: így néznek ki a játékok a fejlesztés elején
Egyszerre illúzióromboló és röhejes, hogy néhány híresen szép játék mennyire gyalázatos grafikával bír a fejlesztés elején. Kapaszkodsz? Mutatjuk!
Egyszerre illúzióromboló és röhejes, hogy néhány híresen szép játék mennyire gyalázatos grafikával bír a fejlesztés elején. Kapaszkodsz? Mutatjuk!
Egyszerre illúzióromboló és röhejes, hogy néhány híresen szép játék mennyire gyalázatos grafikával bír a fejlesztés elején. Kapaszkodsz? Mutatjuk!
Ha megnézzük, hogy egy-egy videojáték milyen állapotban van az akár többéves fejlesztése első szakaszában, rögtön más megvilágításba kerülnek a GTA VI-ból kiszivárgott képek és videók. Mint ismert, a Rockstar Games elleni támadás következtében kb. 90 gameplay felvétel került illetéktelen kezekbe, majd a netre, amelynek népe rögtön el is kezdte gyalázni az alig néhány hónapja készülő game „gyenge” grafikáját.
Iparági szakemberek – ismét rendkívül sportszerű és szimpatikus módon – azzal keltek a Rockstar védelmére, hogy saját játékfejlesztéseik kezdeti szakaszából osztottak meg részleteket
– vette észre a Gaming Bible. Újabb ritkán látható fejleményt hozott a GTA VI adatszivárgása azzal, hogy a játékkészítők olyan anyagokat tárnak a nyilvánosság elő a munkájukból, amiket az utolsó utáni pillanatig szeretnek titokban tartani, hogy a legtökéletesebbre fényezhessék az egészet.
Mi sem mutatja jobban, hogy mekkora várakozás előzi meg és milyen szakmai tisztelet övezi MÁR ELŐRE a GTA VI-ot, mint az, hogy ismert gyártók a legféltettebb kincseikbe engednek betekintést –
így magyarázva el a Rockstart fikázó fotelkurucoknak, hogy egy játék igenis szarul néz ki a fejlesztés elején, és ezen nincs mit csodálkozni!
A 2019-es Control alkotója, Paul Ehreth például meglovagolta a legostobább mondatot, amit a kritikákból ki lehetett ragadni („Az első dolog, ami egy videojátékból elkészül, az a grafika”) és nem félt megosztani, hogy a fejlesztés elején mennyire kezdetlegesen nézett ki a végül kiemelkedő grafikájáért is díjazott játék.
Since graphics are the first thing finished in a video game, and CONTROL won multiple awards for excellence in graphics, here is footage from the beginning of development 🙂
Full video here: https://t.co/l2g7oPhtk7
🔻 pic.twitter.com/cGnmJZXF5E— Paul Ehreth ⚓️🌱🌺🥀💀✨ (@bacon_sanwich) September 20, 2022
A Cult Of The Lamb oldala szintén jót ironizált egy videóval, ami osztott képernyőn mutat rá az előtte-utána állapotra. Nézz magadba: ha nagyon megerőlteted magad, olyat akár Te is összedobnál, mint a bal oldali:
"Graphics are the first thing finished in a video game"
Here's what early versions of Cult of the Lamb looked like pic.twitter.com/F5EyEH6M9r
— Cult of the Lamb 🙏🐑👑 (@cultofthelamb) September 20, 2022
Jeph Pérez, a Sea of Thieves munkatársa egészen 2014 novemberéig nyúlt vissza egy részletért, amit anno a játékhoz készülő előzetes miatt emeltek ki az Unreal-ben tesztelt gameplay-ből. Hát, leginkább úgy néz ki, mint egy jól fésült Doom, 1993-ból.
This is Sea of Thieves footage from Novmber of 2014. An upgrade from the earliest pill pirates, but still very much a work in progress. It was using Unity for more agile, iteratative testing, while work in Unreal at this time was very early, aiming to create the reveal trailer. pic.twitter.com/yIPLtBLIUv
— Jeph Pérez 🎄 (@rare_fanatic) September 20, 2022
Még döbbenetesebb különbségekre mutatott rá az Uncharted 4: A Thief’s End rendezője. A Naughty Dog-nak dolgozó Kurt Margenau egyazon jelenten belül demonstrálja milyen volt a játék egyik autós üldözése kezdetben, majd a végleges játékban.
Here's that downhill chase section played in blockmesh vs art blockmesh vs final art. There are a million stages between. #blocktober pic.twitter.com/goTrkE2XEM
— Kurt Margenau (@kurtmargenau) October 4, 2017
Az Immortality-t készítő Sam Barlow-nak elég volt egy osztott fotó is, hogy seggbe rúgja a GTA VI-leak fanyalgóit. A game-en úgy dolgoztak, hogy az első két évben csak annyit láttak belőle, amit a bal oldalon mutat. Miután kész voltak minden mással, akkor jöhetett a grafika véglegesítése.
"Graphics are the first thing finished in a video game"
FYI, here's what IMMORTALITY looked like for the first 2 years where we were focused on getting the A.I. and combat gameplay balanced vs. how it shipped pic.twitter.com/lXoBQeKYUO— Sam Barlow 🔥 Buy IMMORTALITY! (@mrsambarlow) September 20, 2022
Tisztázzuk: mindaz, amit a GTA VI-ból eddig láthatott a világ, olyan videojáték matéria, ami kb. 2-3 évre van a végleges változattól. Ebben a formában semmiféle következtetést nem lehet levonni abból, ahogy a videókon kinéz, ami a fentebb látott részletekhez képes – megkockáztatom – még csak nem is rossz!
De ha már itt tartunk, engedj meg egy észrevételt – bár lehet, hogy nem értesz egyet: valahol azoknak a hangoknak is igazuk van, akik a botrányra szomjazó közönséget teszik felelőssé a szivárgásokért. Ha ezek a BŰNCSELEKMÉNYEK – mert azok – nem aratnának „sikert” a médiában (értsd: a kutya nem nézné meg őket), akkor a hackerek sem kockáztatnának meg egy ellenük induló nyomozást azzal, hogy kiforgatják a stúdiókat a szellemi termékeikből.
Minél nagyobb a balhé, annál magasabb az exkluzíven eladott tartalmak, vagy a meghackelt félnek benyújtott követelések árfolyama.
A figyelemnek van piaca és van árcédulája, ahogy annak a hírnévnek is, amit egy hacker szerezhet magának ekkora fogásokkal. Lássuk be: kevesen mondhatják el magukról, hogy betörtek ahhoz a stúdióhoz, ami minden idők második legeladottabb játékát tette le az asztalra (az első egyébként a Minecraft).
Ha a gamerek és a hackerek körében is ciki lenne game-ek forráskódjainak és félkész tartalmainak ellopása (mégis milyen elvet, morált, küldetéstudatot akart bizonyítani ezzel?!), akkor nem is lenne értelme a betörési kísérleteknek. Te úgy teheted meg az első lépést, hogy
megelégszel a hírekkel és direktben nem vadászol még több fellelhető kontentre, ezúttal például a GTA VI-ból,
mert éppen ezért, a FIGYELMEDÉRT megy a verseny. Ha belegondolsz, tiszta haszon: kivárni a végleges game-et sokkal nagyobb élmény lesz anélkül, hogy a korábban látott kezdetleges képekkel hasonlítgatnád össze amit látsz…