Egyre kevésbé érthető a Sony hisztije az Activision-Blizzard felvásárlása miatt: kiderült, hogy nem is tekintik versenytársnak a Microsoftot.

Jócskán van benne csúsztatás, de Jim Ryan Sony-vezér minap kiszivárgott nyilatkozatából azért kiderül, hogy a japán vállalat vezetése nem tekinti a PlayStation vetélytársának az Xbox-ot – legalábbis a Game Pass és a PS Plus feliratkozások alapján. Az igazgató szavait az Insider Games-nek szivárogtatták ki, egy néhány héttel ezelőtti céges meetingről – írja a Dual Schokers. Ryan itt azt mondta,

„ha már a Game Passról beszélünk: több PS5-öt adtunk el az elmúlt két évben, mint amennyi feliratkozójuk volt, és ez az előnyünk már 6-7 éve megvan”.

A vezér azt állította, hogy a Sony-nak közel 50 millió előfizetője van, míg a Microsoft konzolja csak alig több mint 20 millióval rendelkezik. A nagyságrendeken kevéssé változtat, de azért érdemes megjegyezni, hogy Ryan ezen a ponton erősen csúsztatott, hiszen a PS Plus népszerűsége pont, hogy visszaesőben van: amíg tavaly decemberben 48, idén szeptemberben már „csak” 45,4 millió feliratkozójuk volt – és az Xbox sem a húszmillió körüli régióban található a Game Pass-szal (ahogy ugyanezen a tárgyaláson állította), hanem 25 milliónál tart.

Forrás: Sony, Santa Monica Studios

Jim Ryan talán csak évvégi biztatásnak szánta a beszédet a God of War: Ragnarök sikerei ellenére aggódó kollektíva felé, hisz’ azok nyilván észrevették, hogy ha nem is életveszélyes mértékben, de csak zárult egy kicsit az olló a két vállalat között. A beszéd kiszivárgása ugyanakkor kínosan érinthette, mivel ahhoz képest, hogy nem érzi versenytársnak az Xbox-ot, ennek ellenkezőjével kiabálja tele a világ gazdasági versenyhivatalait. Mint ismert, a Microsoft és a Call of Duty-t fejlesztő ActiVision összeolvadásának a Sony a leghangosabb ellenzője, mondván:

az jelentősen felboríthatja a piaci erőviszonyokat és gyengíti az egyezkedést a független játékfejlesztőkkel.

Forrás: Microsoft, ActiVision

Ha nem is szimpatikus, hogy nyilvánosan az ellenkezőjét állítja annak, amit valójában gondol, Ryan-nak valahol igaza van, hiszen a két vállalat eddig – nagyívű felvásárlások helyett – saját erőből vívta ki pozícióját a konzolvilágban, és ezzel a gamerek is jól jártak. Emlékezz csak: amikor az Xbox előállt a versenyképesebb Game Pass-szal, a Sony is loholt minél jobban kedvezni az előfizetőknek és megújította a PS Plus-t.

A meccs egyébként eldőlni látszik:

Nyert a Sony: Egyre biztosabb, hogy nem lesz a Microsoftté az Activision Blizzard

 

×