Nagy reményekkel vágtak bele a kedvezményes, de reklámszünetekkel tarkított csomagba, viszont ami az HBO-nál működik, azt a Netflix nézői nem tolerálják.

A Netflix novemberben sok piacon elindította a reklám-nézegetős, de jelentősen (?) olcsóbb előfizetést, viszont a csomag mintha nem hozná a számokat, amiket reméltek tőle. A közönség reakcióját azért is érdemes megnézni, hogy lássuk, mire lehet számítani, mikor hazánkban szintén elérhetővé válik.

A jelek szerint nagyon nem jött be.

Az alacsonyabb díjszabásért cserébe hirdetéseket is megjelenítő fiók bevezetése azután vált sürgetővé a Netflixnek, hogy zuhanásnak indult az előfizetőik számra. A probléma több mint súlyos: 2022 második negyedévében (vagyis miután mindenki szépen megnézte a Stranger Things 4-et) 970 ezer felhasználót veszítettek. Ez közel az ötszöröse annak a 200 ezer nézőnek, akik az év első három hónapjában hagyták faképnél a szolgáltatót, szóval valamit lépni kellett.

Forrás: Netflix

Mivel a Netflix – helyesen – azt feltételezte, hogy a gazdasági válságban fuldokló világ spórolni kezd a luxus kiadásokon, például a streaming előfizetéseken, megpróbálta olcsóbban adni magát, és reklámbevételekkel pótolni a kieső pénzt. Miközben a hasonló csomagot bevezető HBO Max új előfizetői az első hónapban 15, novemberben pedig már 21 százalékos arányban választották a hirdetések miatt olcsóbb fiókot, a Netflix csak a 9 százalékukról mondhatta el ugyanezt, ráadásul az új feliratkozók száma is csökkent októberről novemberre.

Szóval nem, NAGYON nem jött be,

és a Gaming Bible sejti is, hogy miért. Szerintük nem az óránként 4-5 perces reklámmegszakításokkal van a legnagyobb baj, hanem azzal, hogy az új fiókot mindössze egy készüléken lehet használni, és azon is csak 720p minőségben. A jelentősen rosszabb szolgáltatás ráadásul nem kerül jelentősen kevesebbe: az angolok például 5-7 fontot (kb. 2.300-3.200 forintot) szurkolnak le érte havonta, ami csupán 2-3 fonttal (kb. 900-1.300 forinttal) olcsóbb, mint valamelyik rendes előfizetés. Hát ennyiért tényleg nem éri meg a szenvedést…

Ráadásul eleve emelkednek a streaming árak:

Kiderült, miért drágul folyamatosan a Netflix, a Disney Plus és az HBO Max

 

×