Sajnos semmi váratlan nincs abban, hogy egyre emelkedik a Netflix, a Disney+, vagy éppen az Apple TV+ díja, de lehet rajtuk spórolni is.

Fordulópontra érkeztek Magyarországon a streaming szolgáltatások: leszúrták a zászlót, az ország megvan, a potenciális közönséget beszippantották, és mivel kész a piac felosztása,

indul a bűvészkedés az árakkal.

Mivel a SkyShowTime még csak eztán érkezik Magyarországra, nálunk valószínűleg nem kapkodják el a változtatást. A szolgáltatók helyében mi legalábbis megvárnánk, hogy a többek között Paramount tartalmakat kínáló óriás mennyiért adja magát – nehogy lényegesen alájuk ígérjen, ahogy azt a Disney+ is pofátlanul megtette a Netflix-szel szemben.

𝔓𝔬𝔦𝔰𝔬𝔫 𝔊𝔦𝔯𝔩 — Wednesday Addams

Akárhogy is, a PC World a The Verge cikke nyomán megjósolta, hogy mennyivel nőhetnek az árak. Hát, nem lettünk boldogabbak: a Netflix és az Apple két-két dollárral (770 forinttal), míg a Disney+ három dollárral (kb. 1.200 forinttal) emelte a havidíjat külföldön, 2022-ben. Ezt eddig olyan országokban tették meg, ahol javarészt már mindegyik globális streaming szolgáltató elérhető, így megindulhatott az árverseny. Lassan nálunk is mind megjelenik, szóval

sokáig az emelés sem fog késni,

igaz, akkor léptékekre aligha kell számítani, mint tőlünk nyugatabbra, hiszen a hazai előfizetők zsebe vékonyabb, mint pl. a skandinávoké. Gondolj csak bele: háromdolláros emeléssel a Disney nálunk másfélszerezné a havidíjat, amit a magyar piac biztosan nem tolerálna.

Az árváltozás egyébként borítékolható volt: Eric Schmitt piaci elemző szerint lassan „véget ér a földrablás”, ami annyit jelent, hogy ha mindenki kiharapta a maga részét a közönségből, akkor már a befektetőknek is villantani kell valamit – például emelkedő bevételek, vagy csökkenő költségek formájában. Eddig tehát előfizetőket gyűjtöttek olcsó havidíjakkal, most pedig, hogy vannak előfizetők, lehet emelni az árat, hogy bevétel is legyen. A költségcsökkentő utat eddig csak az WarnerDiscovery érdekeltségébe került HBO Max választotta (le is húzták a rolót néhány olyan sorozatnak, mint a Westworld, vagy a The Nevers), de a profitot más módon is lehet fokozni,

mondjuk reklámmal.

A növekvő havidíjak mellé a fentebb írt trió (igen, az Apple TV+ is) arra játszik, hogy szélesebbre tárja a kapukat a hirdetési piac felé. Ez a korszak Magyarországon szintén később köszönt majd be, de mivel annyira rühelljük az ostoba tévés hirdetéseket Kasszás Erzsitől Fluimucil Ábelig, mi arra tippelnénk, hogy honfitársaink inkább menekülnek vissza a torrentezésbe, mint hogy újra el kelljen viselniük a reklámszüneteket.

Forrás: Super Market News

Nem esett még szó egy – nálunk egyelőre – csendben hallgató, de annál ambiciózusabb szereplőről, az Amazon Prime-ról, ami összességében kevesebbe (899 forintba) kerül, mint amennyivel a Disney+ külföldön árat emelt. Ők hazánkban annak ellenére sem drágulnak, hogy a The Boys és A hatalom gyűrűi után olyan menőségeket vállaltak be, mint A periféria, a hamarosan érkező Fallout és egy bizonyos God of War című projektecske, amit csak eztán kezdenek forgatni…

… de már látjuk a sötét jövőt:

Remeghet a pénztárca – A Netflix után az Amazon Prime is drágul

 

×