Frissen nyilvánosságra került dokumentumokból kiderült, hogy az Amerikai Hadsereg igen komoly pénzt különített el a streamerek számára.

Úgy tűnik, hogy az amerikai hadsereg igen komolyan gondolta, hogy ha pénzt fektetve az esportba és a videojáték streamerekbe, ráveheti a z-generációt, hogy beálljon a seregbe. A Motherboard által megszerzett katonai dokumentumok szerint az amerikai hadsereg

több millió dollárt különített el esport versenyek, Call of Duty streamerek és Twitch események szponzorálására az elmúlt évben, hogy kifejezetten z-generációs nőket, afroamerikaiakat és spanyolokat toborozzon.

Sok esetben a szponzorációk végül nem valósultak meg, mivel a hadsereg visszalépett az Activisionnel való együttműködéstől, miután a Call of Duty kiadója szexuális zaklatással kapcsolatos botrányba keveredett. A dokumentumok azonban sokkal nagyobb betekintést nyújtanak a hadsereg céljaiba és szándékaiba. Az is kiderült, hogy brutális, milliós összegeket költöttek volna műsorok szponzorálására.

A hadsereg a Call of Duty-t potenciális márkaépítési és toborzási eszköznek tekintette. A terv az volt, hogy a Twitch influencerek olyan videókat készítsenek, amelyekben bemutatják a hadsereg működését, és megismertetik a rajongókkal annak értékeit és lehetőségeit. Ezenkívül olyan versenyeket akartak szervezni, amiken katonák és népszerű gamerek is indulnak. Mindennek a célja persze a toborzás volt, hogy sokan hajlandók legyenek beállni a seregbe.

A hadsereg elvileg 750 000 dollárt szándékozott költeni a hivatalos Call of Duty League Esports versenyre, a Paramount+ streaming szolgáltatásra és a Paramount+-on sugárzott HALO TV-re. Emellett 200 000 dollárt tervezett költeni a Call of Duty mobilos verziójának szponzorálására. A dokumentumok szerint játékon belül felhasználható pénzt kaptunk volna, ha megnézzük a hadsereg reklámjait.

A hadsereg 150 000 dollárt különített el Stonemountain64 számára, aki egy népszerű streamer. Gyakran játszik Call of Duty: Warzone-t a YouTube-on 2,32 millió feliratkozójának. A dokumentumok megemlítik a többi nagynevű streamert is, például Swagget és Alex Zedrat is. Zedra korábban a Call of Duty: Modern Warfare-ben (2019) Mara karaktere volt.

Nos, úgy tűnik, hogy a hadsereg Twitch és streamer kampányai végül az Activision balhéi miatt nem valósultak meg. A nagyobb kérdés persze az, hogy mennyire jó ötlet Call of Duty játékosok közül toborozni? Arról ugyanis már mi is írtunk cikket, hogy mennyire más egy háború, mint a Call of Duty.

Tessék:

Ha játszom a Call of Duty-val, lenne esélyem egy igazi háborúban?

 

Elindult új webshopunk, nézz szét te is!

×