Erről mondjuk nem ártott volna előre szólni, kedves Activision.

A játékiparban – bár inkább a PC-s szcénára jellemző – egy bevett szokás, hogy ha a játék telepítéséhez szükséges fájlok mérete esetleg nagyobb, mint amekkora a CD-DVD-Blu-ray tárolókapacitása, akkor a dobozos kiadásba inkább letöltőkódokat helyeznek. Persze nem csak ebben az esetben dönthetnek a kódos megoldás mellett a fejlesztők és kiadók, de szinte minden esetben előre kommunikálják a dolgot.

Már csak azért is ildomos előre szólni a játékosoknak, hogy pontosan mit kapnak a pénzükért, ha a fizikális kiadást választják, mert sokan az időtállósága miatt veszik, vagyis azért, mert bármikor, akár internetkapcsolat nélkül is lehet vele játszani (most tekintsünk el az első napi javításoktól).

Ha pedig internet: sokan azért is inkább a lemezes formát választják, mert nem elég gyors az internetsebességük lassan a 80-100, vagy még annál is terebélyesebb játékok letöltésére, amit a frissítésekkel párosítva akár az örökkévalóságig is eltarthat. A cserélhetőségéről és a használt piacról már nem is beszélve.

Persze, egyre a legtöbben már digitálisan szerzik be a szajrét, a lemezes eladások mára már elenyésző bevételt hoznak a kiadók konyhájára. De akárhogy is, nagyon sokan vannak még, akik így szeretnének videojátékhoz jutni, ha pedig valamiért végül letöltőkóddal lehet csak hozzájutni egy portékához, azt bizony illik előre közölni a vásárlókkal. Ellenkező esetben úgy járnak majd, mint a ma megjelenő Call of Duty: Modern Warfare II lemezes példányára befizetők.

Az Activisionnél ugyanis úgy döntöttek, hogy bár a dobozba belerakják a játék képével ellátott lemezt, azon gyakorlatilag nem lesz az ég világon semmi. 

Pontosítanék, mert valamit azért csak sikerült pakolni rá: a CoD: MWII lemezén ugyanis megtalálható egy 72 megabájtos (!!!!) fájl. Ez valószínűleg a hitelesítéshez szükséges azonosítók, ami mellé úgy tűnik, hogy a játék már nem fért fel. Ezzel alapvetően semmi probléma nem lenne akkor, ha mindenki előre tudta volna, mindez azonban úgy derült csak ki, hogy a csalódott előrendelők elkezdték megosztani a képernyőképeket róla.

De nem!

Az Activision ahelyett, hogy egyszerűen csak azt mondta volna, hogy idén szakítanak a lemezes megjelenéssel, és a legújabb sikerjátékukhoz kizárólag digitális úton lehet hozzájutni, inkább azt kommunikálta, hogy bizony lesz lemezes verzió. Ha pedig lesz, akkor legyen, ha kell, 5 Blu-ray-en, ellenkező esetben ugyanis az egész egy nagy átverés.

Sokan ugyanis abban reménykedtek, hogy így gyorsabb lesz telepíteni a kissé érhetetlen 150 GB-ot (viszonyításképp, a 60+ órás God of War plusz-mínusz 100 GB), most viszont mindenki azzal szembesül, hogy mindenképpen le kell töltenie a méretes fájlkolosszust. Ezen pedig kár szépíteni: ez ebben a formában nettó átverés.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Az ott… LEGO?!! Bizony: OTT nézheted meg élőben az 1:1-es LEGO-oroszlánt!

 

×