A rajongók visszajelzése különösen fontos lehet a fejlesztők számára.

Az elmúlt hetekben mi is fejest ugrottunk a Modern Warfare II bétájába, melyről egy meglehetősen személyes véleménnyel átitatott bejegyzésben be is számoltunk. Most, hogy a hét elején hivatalosan is bezártak a béta szerverek, egy fokkal objektívebb módon is megközelítjük a tesztváltozatot. A felhasználói visszajelzéseket, véleményeket figyelgetve legalább 5 olyan dolgot is fel tudunk sorolni, melyeken mindenképp változtatnia, gondolkodnia kell a fejlesztőknek.

Ezen az öt Modern Warfare II funkción mindenképp alakítania kell az Infinity Wardnak!

Felhasználói felület

A játék menüje nagyon kellemesre, igényesre sikerült, ha csupán a vizuális elemeket nézzük. Szép ikonok, nagy képek, minden földi jóság, ám ennek a funkcionalitás látta kárát. Szinte minden felhasználó egyetért abban, hogy túlkomplikált menüről beszélünk, melyben könnyen elveszhetünk navigálás közben. Már az összes játékmód listázáshoz is több kattintást kell végeznünk, mint a régebbi címekben azok elindításához. Ha egy launcherről beszélnénk, még megbocsájtható lenne a bonyolult felépítés, ám játékon belül egyértelműen egyszerűsíteni kell a dolgokon.

A láthatóság

Már az első, PlayStation béta időszakban is több kritika érte a fejlesztőket, hogy a lövés közben tapasztalható vizuális ingerek mellett szinte láthatatlanná válik ellenfelünk. A második hétre igyekeztek a fegyverek torkolattűzén javítani a fejlesztők, ám az ellenséges nameplate-ek hiánya, illetve a túlságosan sötét sarkok tovább nehezítik a játékosok sorsát. Ha ezeket sikerülne kijavítani a startra, jelentősen javulhatna a játékélmény mindenki számára, jelenlegi állapotában ez is a campereknek kedvezhet.

A hangok

A fejlesztők szintén tudomásul vették már a hangokkal kapcsolatos hibát a PlayStation béta után. A második héten szintén finomítottak ezeken, csakúgy mint a torkolattűz effektjén. A tapasztalatok alapján azonban még mindig rengeteg hangolásra, állítgatásra lesz szükségük a végleges verzióig. Egyszerűen túl hangosak a felhasználók lépései, így nagyobb távolságokról is kiszúrhatjuk az érkező ellenfeleket, csak sajnos ez fordítva is igaz.

Az agresszívabb játékstílusnak ezzel így lőttek is, hiszen még Dead Silence használata közben is hallani fognak minket messziről. Ezen kívül az ellenfelek és társak lépéshangjait is nehéz megkülönböztetni, sok kellemetlen szituációt okozva. Szintén a camperek profitálhatak ebből is.

A minimap

A minimap a jelenlegi állapotában nem mutatja azokat a játékosokat, akik hangtompító nélküli fegyvereket sütnek el a közelünkben. Sokan ezzel nem értenek egyet, hiszen a piros pöttyök hiányában gyakorlatilag értelmetlennek tartják a térképet, egyedül UAV használata közben hasznos. Ezzel együtt a hangtompítók felszerelése is kérdésessé válhat, hiszen miért raknánk a fegyverre olyan kiegészítőt, melynek nincs hatása a minimapra, miközben a range vagy sebzés értékeket rontja. Az Infinity Ward azt nyilatkozta, hogy nem szeretné büntetni a játékosokat csak azért, mert lőnek, így feleslegesnek tartják a piros pontok felvillanását egy-egy lövéss után.

SBMM finomhangolás

A skill alapú meccskeresés (Skill-Based MatchMaking) mindig érzékeny téma az online játékokban. A túl jó játékosok egy idő után azonos szerverekre kerülhetnek fel, így a korábban megszokott dominancia pillanatok alatt eltűnhet. Papíron ez jól is hangozhatna, hiszen a saját szintünkkel harcolni mindig nehezebb, izgalmasabb. Rengeteg játékos azonban szeretné, ha a fejlesztők egy kicsit lazítanának az SBMM rendszeren. A gyengébb felhasználók ennek nem feltétlenül örülnének, ám megfelelő egyensúlyozással mindkét fél elégedetten távozhatna a szerverekről.

Te min javítanál még?

Az utolsó nagy balanszolás? – Több mint 30 Warzone fegyvert nerfeltek és buffoltak a fejlesztők

https://leet.hu/vga-kartyak/

×