A Digital Foundry az elsők között tesztelhette.

Az Intel lassan harmadik szereplőként tényleg megérkezhet az Nvidia és AMD mellé a VGA piacra. Már Amerikában is találhatunk ARC kártyát, ám a globális és teljes palettát felvonultató startra még pár hetet várnunk kell. Az óriáscég már a széria bejelentésekor jelezte, hogy a DLSS és FSR algoritmusok ellen is indítana kihívót. Ezek működése nagyrészt eltér, ám a cél azonos: kisebb felbontású képből nagyobbat renderelni, mindezt úgy, hogy minél kevesebb minőségromlást tapasztaljunk a natív képhez képest.

 

A DLSS ezt RTX exkluzívan teszi, az FSR mindeközben más gyártók kártyáján is működik. Az Intel is az utóbbi utat járná, azaz a megfelelő feltételek mellett bármelyik VGA-n futtatható az FPS növelő és képskálázó algoritmus. A Digital Foundry exkluzív lehetőséget kapott a XeSS tesztelésére.

Nézzük is, hogy teljesít az Intel féle felskálázó algoritmus!

A Digital Foundry munkatársai A770 és RTX 3070 kártyákon tesztelték az újdonságot. A fenti összehasonlító képen jól látható, hogy 4K felbontásban majdnem duplázni is sikerült a Performance presettel, de a Balanced is kellemes, 66%-os FPS növekedést prezentált. Fontos kiemelni, hogy az Intel XeSS rendelkezik egy Ultra Quality móddal is, mely azoknak jöhet majd jól, akik éppen a határon (60, 75, 144 FPS/Hz) ugrálnak, ám továbbra is a legszebb képet szeretnék kapni. A 23%-os növekedés átlendítheti őket a kritikus számokon, miközben a kép minőségén gyakorlatilag nem esik csorba. A XeSS hivatalosan még egyetlen egy játékban sem található meg, ám remélhetőleg a globális start jelentősen lendít ezen az elkövetkezendő hónapokban.

4 elképesztően gigantikus játékkal bővül a Game Pass kínálata

×