Utoljára 11 évvel ezelőtt emelt így árakat a Telekom, ami az egyre romló gazdasági helyzet miatt volt kénytelen meghozni ezt a nehéz döntést.

Az elmúlt tíz év során eddig még nem kényszerült áremelésre, vagy díjkorrekcióra a már meglévő konstrukcióin a Magyar Telekom, a jelenlegi gazdasági helyzetben azonban muszáj volt lépniük. A telekommunikációs szolgáltató így szeptember 1-től számos lakossági és kisvállalati csomag árát kénytelen megemelni – figyelmeztetett arról a HWSW.

A szolgáltató erről még júliusban figyelmeztette az előfizetőket, miszerint elsősorban a régebbi díjcsomagjainak díjszabásán módosítani fog. A portál szerint a díjkorrekciók elsősorban a 2017-től 2020-ig értékesített, már lezárt lakossági mobiltelefon, mobilinternet, vezetékes internet, vezetékes telefon és tévészolgáltatásokat érinti, mértékük pedig többnyire nem éri el a 10%-ot, vagyis még infláció alatti.

Jellemzően a kisebb és közepes értékű díjcsomagok árazása változik – a teljes lista itt ellenőrizhető le.

Ugyanakkor szeptemberre fordulva nagyot módosítottak az általános szerződési feltételeken is. Mostantól ugyanis új szabályok vonatkozik kivétel nélkül minden előfizetőre a díjkorrekciókkal kapcsolatban, azaz 2023-tól kezdődően minden az általános inflációból eredő pénzbeli értékvesztés ellensúlyozása céljából jogosult lesz évente az előző évi inflációs adatoknak megfelelően korrigálni az összes szolgáltatás díját.

Ez a fajta éves áremelés pedig minden egyes előfizetőt és csomagot érinteni fog, vagyis minden évben egyre drágábbak lesznek a Telekom szolgáltatásai.

A cég hozzátette, mindkét változást érintően 45 napos felmondási lehetőséggel élhetnek az előfizetők.

Az árváltozásra a KSH éves átlagos fogyasztói árindexet tartalmazó közleményének közzétételét követő 90 napon belül kerül sor, automatikusan – első alkalommal 2023 elején, az idei évi inflációs adatok alapján. A szolgáltató hozzáteszi, az árkiigazítás alkalmazásával összefüggésben az előfizetőt felmondási jog már nem illeti meg ezt követően, ugyanis az már nem minősül az előfizetői szerződés módosításának.

A piacvezető szolgáltató utoljára 2011. január 1-jén emelte meg átfogóan a teljes előfizetői bázisra vonatkozóan az igénybevételi díjakat. Akkor a cég az áfatörvény változása mentén a 27%-os áfakulcs bevezetésének hatására módosította automatikusan az árait, ám az akkori emelésre is hatással volt deklaráltan az infláció, mely 2010-ben egyébként 4,7%-os volt – írta Koi Tamás, a HWSW újságírója.

Na és a Yettel-ügyről hallottál már?

Te köztük vagy? – Nagyon sok pénzt fizet a Yettel az ügyfeleinek

 

https://leet.hu/akcios-szoftverek/

×