Az ügyfelek megtévesztése kap bírságot a DIGI szolgáltató.

Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a Vodafone komoly bírságot kapott, mivel kiderült: a korlátlan mobilinternet-csomag nem is volt annyira korlátlan. A Gazdasági Versenyhivatal most hasonló okból büntette meg a DIGI Kft-t – számolt be róla az MTI.

Az ügyfelek megtévesztése miatt 190 millió forintos bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató (DIGI) Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal.

A közlemény szerint a cég elhallgatta a fogyasztók elől a gigabites internet-szolgáltatásának egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőit.

A vizsgálat megállapította: a cég nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az ígért sebesség eléréséhez a saját eszközeiknek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek, például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a cég által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a cég új vezetése – a tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltott a társaság – elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati programjának fejlesztését vállalta a további jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60 százalékos bírságcsökkentést eredményeztek – írták a közleményben.

A DIGI Kft. és három leányvállalata idén januárban a 4iG Nyrt. 100 százalékos tulajdonába került; a tranzakció értéke 625 millió euró volt, amely az elmúlt évek egyik legnagyobb magyarországi vállalatfelvásárlása.

Ezt láttad már?

Mi történik? – Az Android felhasználók rekordszámban váltanak iPhone-ra

 

×