Egy tesztsorozat alatt derült ki, hogy a Tesla teljes önvezető rendszerének bétája kisebb sebesség mellett sem érzékeli a gyermek termetű személyeket.

Ezt állítja legalábbis az ugyancsak autonóm önvezető technológiában utazó Dan O’Dowd, aki a Dawn Project tesztelési projekt keretében próbálta meg bebizonyítani, hogy valójában milyen veszélyes a Tesla közutakon is használható Full-Self Driving, azaz teljes önvezető technológiája.

A teszteredmények végül azt mutatták, hogy a Tesla legújabb FSD frissítése után sem képes észlelni egy gyermek méretű próbababát, pedig az autó nem ment gyorsabban 25 mérföld/órás, vagyis körülbelül 40 km/h-ás sebességgel. O’Dowd szerint ez is bizonyítja, hogy mennyire veszélyes Elon Musk vállalatának rendszere,

ami szerinte simán elcsapna egy valódi kisgyermeket is.

O’Dowd egyáltalán nem titkolt szándéka a Dawn Projecttel, hogy nyomást gyakoroljon az amerikai döntéshozókra, és legalább addig tiltsák be a Tesla közutakon végzett FSD bétatesztelését, amíg a vállalat nem bizonyítja minden kétséget kizáróan, hogy az nem fog balesetet okozni, vagy elgázolni egy zebrán áthaladó gyereket.

Mindeközben az amerikai hatóságok is egyre fokozottabban figyelik az autonóm, vagy félautonóm közlekedő Teslákat, melyek többször okoztak közúti balesetet. Legutóbb július végén történt egy halálos kimenetelű Tesla-baleset, amikor hátulról belegázolt egy valószínűsíthetően Autopilot-módban süvítő járgány egy előtte haladó motorosba.

A Tesla az FSD bétájának elindulása óta nagyjából 100.000 tulajdonos számára tette elérhetővé a funkciót, akik így kvázi ellenőrizetlenül használhatják azt a közutakon. Musk szerint azonban a technológia nagyon jól szuperál, sőt, egyre jobb és jobb lesz, így az augusztus eleji részvényesi gyűlésen már azt ígérte, hogy még a 2022-es év vége előtt elérhetővé teszi a szoftvert minden tulajdonos számára, aki igényli.

A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) 2016 óta 30 olyan balesetet vizsgált, amelyekben automatizált vezetési rendszerrel felszerelt Teslák voltak érintettek. Ezek közül 19 halálos kimenetelű volt. Az NHTSA legalább 11 olyan baleset kapcsán is vizsgálja a vállalat robotpilóta-technológiáját, amelyekben a Teslák vészhelyzeti járműveknek, (mint például mentő- vagy rendőrautó) ütköztek.

Az autógyártók által 2021 júliusa és 2022 májusa között jelentett közel 400, vezetéstámogató rendszerrel ellátott autót érintő balesetben több Tesla volt érintett, mint az összes többi gyártó együttvéve.

via – The Guardian

És mint kiderült, a Teslákat egyáltalán nem olyan nehéz feltörni, mint Elon Musk állítja:

Néhány ezer forintos kütyüvel törték fel a 31 milliós Teslát – videó is készült róla

 

https://leet.hu/california-access/

×