Összeszedtünk kilenc kevésbé ismert érdekességet és tudnivalót az északi mitológiába is ellátogató God of War-sorozatról.

Egészen hihetetlen, de 17 éve létezik a God of War-sorozat, ami eredetileg még a PlayStation 2-re jelent meg 2005-ben. A görög mitológiába, az istenek kegyetlen harcába kalauzoló brutális kaland szinte azonnal a játékosok kedvence lett, így nem volt kérdéses, hogy az első rész végén felbukkanó „Kratos will return”, azaz Kratos még visszatér ígéret teljesül-e.

A második részre pedig nem is kellett olyan nagyon sokat várni, amit hivatalosan a 2006-os GDC-n jelentettek be. A folytatást azonban nagy várakozások övezték – és nem csak a háború istenévé vált Kratos miatt. A munkálatok vezetéséről ugyanis lemondott a sorozat atyja, David Jaffe, aki átadta a stafétát az ötletektől és tehetségtől duzzadó ifjú titánnak, Cory Balrognak.

Balrog olyannyira jó választásnak bizonyult, hogy a mai napig ő bábáskodik a játék fölött. Ugyan 2013-ban tett egy kis kitérőt a Tomb Raider rebootjával (bizony), a Santa Monicához visszatérve pár évvel később teljesen megreformálta az Ascensionnel időközben elfáradt sorozatot. A felrázott és az északi-viking mitológiával megfűszerezett receptnek pedig gigászi siker, majd 2022 legvártabb játéka, és egy nagy költségvetésű élőszereplős sorozat lett az eredménye.

A God of War tehát népszerűbb mint valaha. A legjobb azonban mégis az, hogy a sorozat van abban a szerencsés helyzetben, hogy akár a legújabb konzolokon visszamenőlegesen, a lehető legjobb minőségben pótolhassa bárki a korábbi etapokat. Ezt pedig már csak azért is érdemes megtenni, mert nagy az esély rá, hogy a Ragnarökkel Kratos a története végére ér.

Ezért a megjelenéstől ugyan hónapokra, de a régi részek újrázásához még pont időben úgy döntöttünk, hogy elhozunk néhány érdekességet a God of War-sorozatról, amit a legtöbben talán nem ismernek.

1. Ezért hívja Kratos Fiúnak (boy) állandóan Atreust

Kratos non-stop „boy” felkiáltása egy mém lett a 2018-as soft reboot megjelenése után, amit sokan a spártai mészáros távolságtartásának tudhattak be. Szó, mi szó, illett is a dolog Kratos mogorva karakteréhez, annak ellenére, hogy egyáltalán nem így tervezték.

A szinkronmunkák ugyanis már régóta zajlottak, amikor Balrogék kitalálták Atreus nevét, és már olyan sok felvett anyaguk volt, hogy már nem akartak újrakezdeni az egészet. Persze ők is látták, hogy a „boy-ozás” elég jól áll Kratosnak, ezért csak úgy hagyták.

2. A helheimi sasmadár

Mikor Atreus megmentése miatt Helheimbe utazunk, a háttérben egy hatalmas sast láthatunk, ami csak áll és minket bámul. A madár valójában egy Jotunn, vagyis egy óriás, az északi mitológia egyik fontos alakja, Hræsvelgr. A sas elméletileg sokkal hangsúlyosabb figura lett volna az álldogálásnál, azt viszont nem tudjuk, hogy pontosan mi lett volna a dolga. Többen úgy gondolják, hogy egy bossnak készült, de végül a fejlesztők elvetették az ötletet, a menőn kinéző, de elég fenyegető modellt viszont benne hagyták.

3. Ez a penge nem az a penge. Vagy mégis?

Kratos legikonikusabb fegyverei a ‘Blades of Chaos’ – Káoszpengék, amik az összes korábbi játékban is feltűntek. Ezeket viszont csak a 2018-as etap kb. felénél veszi kézbe Kartos, ami azért lehet furcsa, mert a sorozat korábbi részeiben alapértelmezett fegyverek voltak – legalábbis így tűnik.

Ezeknek a fegyvereknek ugyanis három változata létezik; a Blades of Chaos, a Blades of Athena és a Blades of Exile. Az elsőt Árész veszi el, a másodikat elpusztítja, majd annak újraalkotásaként születik meg a Blades of Exile. Elméletileg tehát Kratosnak az utolsó pengéiket kellene forgatnia, nem a Káoszt. Mégis, az északi istenek ellen az első játék Káoszpengéit csomagolja ki, legalábbis azok kísérteties mását, amire máig nincsen magyarázat.

4. Egyiptomi mitológia

Kratos és Atreus kalandját ismerve megbizonyosodhattunk róla, hogy a God of War mitologikus világában nemcsak a görög és az északi hitvilág és istenek léteznek, hanem kelták, a japánok és egyiptomiak is. Pontosabban volt rájuk néhány igen erős utalás.

Mivel a fejlesztők a Ragnarökkel még nem kívánják befejezni a teljes sorozatot, így abszolút adott a dolog, hogy valamelyiket láthatjuk is, erre pedig az egyiptomiak lehetnek a legesélyesebb befutók. Már csak azért is erre tippelnék, mert a fejlesztők a 2018-as rész munkálatai előtt pont arról vitatkoztak, hogy az egyiptomi vagy a viking isteneket verje péppé Kratos és fia. Cory Balrog végül döntött, így a másik jó eséllyel csak későbbre halasztódott.

5. Kratos hangja

Az újonc rajongók Kratost leginkább Christopher Judge személyével kötik össze, a Csillagkapu sztárja azonban csak a 2018-as játékban kölcsönözte az istenölő hangját. Szinte minden korábbi felvonásban Terrence Connor Carson (T.C. Carson) bújhatott Kratos bőrébe és hangszálaiba.

A váltásnak egyébként nem személyes okai voltak, sokkal inkább technikai. Carson ugyanis alacsony volt a spártai motion capture jeleneteihez, ezért döntöttek végül Judge mellett. Arra viszont már nincsen magyarázat, hogy a döntésről egyszerűen nem szóltak Carsonnak, akit így teljesen meglepetésként ért, hogy több mint 10 év munka után nem ő lesz a karakter megszemélyesítője.

6. Kratos vendégszerepei

Azt valószínűleg sokan tudják, hogy Kratos a Sony és az Epic partnerségének hála bekerült a Fortnite-ba, azt viszont már kevesen, hogy emellett nagyon sok más játékban is tiszteletét tette. Benne volt például a

  • ModNation Racersben
  • LittleBigPlanetben
  • Tearawayben
  • Shovel Knightban
  • SoulCalibur: Broken Destiny-ben
  • Mortal Kombat 9-ben

míg a Ghost of Tsushimában egy páncélt mintáztak róla, de a Horizon: Forbidden Westben is kapott egy egészen kiváló easter egget.

7. Ősrégi mobiljáték

A God of Wart sokan kizárólagos PlayStation címnek tartják, pedig egyszer ősrégi mobilokra is ellátogatott. Egyébként ez volt az egyetlen olyan GoW, ami elsősorban nem PS-re készült.

A God of War Betrayal története a Ghost of Sparta és a God of War 2 között játszódik. Ebben Kratost vádolják Argos meggyilkolásával, ezért útra kel, hogy levadássza a tényleges gyilkost és tisztázza a nevét. A vicces az egészben az, hogy a gyilkos kilétére végül sosem derült fény, a mobiljáték pedig szépen csendben feledésbe merült, mintha sosem létezett volna.

8. Kratos tényleg része a görög mitológiának

A legtöbben Kratost csak a Santa Monica Studio egyedi karakterének, egy kitalált figurának gondolják, pedig valójában nagyon is része a görög mitológiának. Persze nem pont úgy, mint a játékban, ugyanis Kratos a titán Pallas és Styx istennő fia, aki az erő istene lett. Sajnos nem sokat tudni a valódi, mitológia szerinti Kratosról, állítólag több testvére is akad, köztük is a győzelem istennőjével, Nikével.

9. Kivágott tartalmak

Persze, minden játékban vannak kivágott tartalmak, pont mint a moziba kerülő filmek esetében kiollózott jelenetek. Arra viszont már kevesebb példa van, hogy ezeket végül berakják a kész produktumba – a God of War első részével viszont ez a helyzet.

A játék befejeztekor feloldhatunk egy temetőt, ami a játék kivágott modelljeinek ad nyughelyet. Itt pedig azt is megnézhetjük, hogy miként nézhetett volna ki Kratos, sőt, még le is írják, hogy egyeseket miért kukáztak. Erről szerencsére akadnak videók is, így anélkül csodálhatjuk meg őket, hogy kijátszanánk a játékot.

 

Te tudsz még hasonló érdekességeket a God of War-sorozatról? Ha igen, azt mindenképpen oszd meg velünk kommentben!

Ez is érdekelhet:

A méret a lényeg? – Ez jelenleg a 10 legnagyobb tárhelyigénnyel rendelkező játék

 

https://leet.hu/jbl-bt/

×