A Rainbow Six: Siege Rengoku event bizonyára tetszeni fog azoknak, akik imádják a gyors tempójú játékot. A Siege azonban elvileg nem az.

Amikor néhány évvel ezelőtt beléptem a Siege világába, pontosan azért tettem, mert azt láttam, hogy a játék egy kicsit lassabb FPS élményt kínál, mint a többi népszerű lövöldözős játék. Szerettem, hogy lassú, hogy taktikus, hogy fontos ismerni a pályákat, operátorokat, képességeket, és hogy hogyan lehet azokat a legjobban kihasználni, vagy kombinálni. Mára azonban azt érzem, hogy a játék a gyors tempóra, a killekre, a fejlövésre koncentrál és minden más háttérbe szorult. De miért? Miért erősíti mindezt a legújabb event, a Rengoku is?

A Rengoku jó ötlet, de nincs így helye a Siege-ben.

 

 

A Rainbow Six Siege alapvető játékmódjai nem valók mindenkinek. Különösen azoknak nem ajánlott, akik kedvelik az olyan pörgős játékokat, mint a Call of Duty vagy az Apex Legends. Időnként persze a Ubisoft szereti a hagyományos formulát felpörgetni. Most a Rainbow Six Siege-ben egy új játékmód próbálható ki, a Rengoku, ami gyorsabb akciót kínál.

Rengoku

Kétségtelen, hogy a Rengoku nagyon jól néz ki. Eleve a japános téma nagyon menő, az elérhető skineket érdemes begyűjteni, és a játékmenet is merőben eltér a megszokottól. A módban 5v5 felállásban kell megölni egymást, illetve oltárokat gyújtogatni, hogy pontot szerezzünk. Folyamatosan újjá lehet éledni, mint a TDM-ben, ám mindenki shotgunnal szaladgál.

A tapasztalatom valóban az volt, mintha egy CoD-ban rohangálnék, ahol újjáéledés után rögtön mögöttem van valaki és persze egyből halok a shotgun miatt. Én, aki nem vagyok hozzászokva a shotgunhoz persze csak lövök, lövök, el is találok ötször valakit egy méterről, de nem hal meg. Ez persze lehet az én szerencsétlenségem, bénaságom, ugyanakkor nem ezért játszom ezt a játékot.

A Rengokuban persze a különleges Kunai-ok is helyet kaptak, amivel robbantani, mérgezni lehet, amiket jól kihasználva szintén eredményt lehet elérni. Nem azt mondom, hogy a játékmód rossz, csupán azt, hogy ismét azoknak ad teret, akik imádják a pörgős, kill-alapú FPS játékokat, ahol semmi nem számít csak a rohangálás és a hirtelen ölés a sarkokból.

Azt gondolom, hogy a játékmód remek, és valószínűleg sok játékos nagyon élvezi. Ám azok, akik a Siege alapvető lassú tempóját hiányolják – ahogy én is – másra vágyhatnak.

Átalakul a Siege?

Érdekes módon az utóbbi időben azt tapasztalom az alap játékmódokban is, hogy nagyon sok olyan játékos jelenik meg, aki nem úgy játssza a játékot, ahogy az eredetileg ki lett találva. Sokan már nem húznak falat, nem használják az eszközeiket, nem játszanak együtt másokkal. Védőként például rengetegen a kör elindulása után elhagyják a pontot, semmiben nem segítenek, és megpróbálnak spawn-killelni, kiugrani és úgy megölni az ellenfelet. Támadóként ezek az emberek agresszívak, rusholnak, és igyekeznek minél gyorsabban, minél megalázóbb módon killt és győzelmet szerezni.

Ezzel persze alapvetően nincs is semmi baj, mondjuk egy Call of Duty, egy Apex Legends, a Warzone vagy a Halo világában, ahol a játékmenet alapvetően így van kitalálva. Valószínűleg a fejlesztők is látják, hogy a nagy tömeg ezeket a játékstílusokat szereti, így folyamatosan építenek az ilyen játékmódokra a különleges eventek alkalmával. Sőt, azt gondolom, hogy a gyakorlásnak szánt TDM is ezt erősíti.

Hová vezet ez?

A Rengoku event is azt a célt szolgálja, hogy azok a játékosok, akik pörgősebb Siege-re vágynak, kapjanak valamit. Ez azonban azt is eredményezi, hogy az alap játékmódokban is egyre többen lesznek olyanok, akik inkább így érnek el a célt. A csapatmunka, az eszközök okos kihasználása, a taktika folyamatosan háttérbe szorul, ami szép lassan tapasztalható a játékban.

Lehetséges, hogy szép lassan a játék teljesen átalakul, ami erősíti azt a hangot, amit sok régi Siege játékos is mond: régen minden sokkal jobb volt. Amikor még féltünk megmozdulni, vagy kétszer is meggondoltuk, hogy kinézzünk-e az ellenfélre. Ahol úgy kommunikáltunk, úgy illesztettük össze a képességeket, hogy biztosan megvédjük a pontot. Ahol inkább megvártuk, míg az ellenfél lép, és aztán támadtunk. Ahol nem az volt a cél, hogy 5v1-ben mind az 5 ember kirohangáljon.

Lehetséges, hogy a játékosok átalakulása is oda vezet majd, hogy szép lassan az egész játékmenet, minden játékmód átalakul a Siege-ben. Lehet azt mondani, hogy ez nem is baj, mert kell a változás, kell a fejlődés, és valahol az igények szabják meg a jövőt.

Ugyanakkor kisebbségben lesznek azok a játékosok, akik Siege-t úgy szerették, ahogyan régen volt. Te mit gondolsz? Lehet még a Siege egy lassú, taktikus csapatjáték? Vagy nincs is erre szükség?

Ezt láttad már?

Céltalan gránátok – Így dobhatnánk még pontosabban a Siege-ben

 

https://leet.hu/shop/white-shark/

×