A kutatók szerint ugyan mindenképp több vizsgálatra volna szükség, de már most megállapítható, hogy a vezeték nélküli eszközök komolyan képesek befolyásolni a szervezet működését.

A vevőtornyokat, a mobiltelefonokat az emberek jellemzően a rákos megbetegedésekkel szokták összefüggésbe hozni, amelyre egyértelmű és meggyőző bizonyíték nincsen. Most azonban kutatók egy csoportja arra mutatott rá, hogy daganatos megbetegedést lehet, hogy nem, de másik súlyos betegséget még okozhatnak ezek az eszközök.

A Current Alzheimer Research című folyóiratban megjelent új tanulmány szerint ugyanis a túlzott mobiltelefon-használat, sőt a Wi-Fi sugárzás is olyan mértékű sejten belüli kalciumszint emelkedéséhez vezethet az agyban, amely könnyen Alzheimer-kórt vagy demenciát okozhat.

Az Alzheimert kutatók nagyjából egyetértenek abban, hogy a betegség kialakulása a túlzott intracelluláris kalciumszinttel hozható szoros összefüggésbe. A tanulmányban kifejtik, hogy az impulzusos, elektronikusan generált elektromágneses mezők (EMF) hatással vannak az emberi szervezetre, egészen konkrétan

a vezeték nélküli kommunikációs jelek aktiválják a feszültségkapcsolt kalciumcsatornákat, amelyek az intracelluláris kalciumszintet szabályozzák.

Amikor az EMF-ek aktiválják ezeket a kalciumcsatornákat, az gyors felhalmozódást okoz az agyban, ami nagy eséllyel felgyorsíthatja az Alzheimer kialakulását. Ezt a felvetést később állatkísérletekkel is igazolták, amelyet a kutatók meggyőző bizonyítéknak vélnek.

A Washington State University professzora, Martin L. Pall a sajtóközleményben külön megjegyzi, hogy az EMF-nek kitett hatás a technológia fejlődésével – az elektromos és/vagy önvezető járművek elterjedésével, több mobileszköz piacra kerülésével – fokozódhat. A szakember szerint ez a legrosszabb esetben idejekorán, fiatalon kialakuló Alzheimer-kórt, demenciát okozhat, méghozzá nem kis számban.

Pall megjegyzi, hogy mind humán genetikai, mind farmakológiai vizsgálatok kapcsolatot találtak a növekvő feszültségkapcsolt kalciumcsatornák és az Alzheimer-kór egyre növekvő száma között. Szerinte néhány évtizeden belül a  betegségben szenvedő emberek száma megháromszorozódhat. Mindezt arra alapozza, hogy az elmúlt 20 évben egyre csökken az Alzheimerrel diagnosztizált betegek átlagéletkorának a száma, amely szerinte egyértelműen összefügg a vezeték nélküli kommunikációs technológia fejlődésével és robbanásszerű elterjedésével.

A kutatók jelenleg attól tartanak, hogy azok a fiatalok, akik naponta több órán keresztül folyamatosan ki vannak téve a mobiltelefonok és a Wi-Fi sugárzásának úgynevezett „digitális demenciában” szenvedhetnek, ami később csak súlyosbodhat.

Ugyanakkor a tanulmány szerzői szeretnének több kutatást is végezni a témában, hogy pontosan felmérjék, milyen hatással lehetnek az ember szervezetére a mobiltelefonok, a mobiltornyok és a Wi-Fi, a kapott eredményeket pedig összevetnének egymástól eltérő sugárzási szintekkel.

via – Bentham Science, Study Finds, Pubmed

Elon Muskkal tényleg a Twitter lehet a világ legjobb közösségi oldala?