A Rainbow Six Siege komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a játékmenet szórakoztató és tisztességes legyen, de a dühös kilépegetők továbbra is problémát jelentenek.

A Ubisot az elmúlt években rengeteg erőfeszítést tett annak érdekében, hogy kicsit enyhítse a játékosokat érő kellemetlen érzéseket. Az egyik ilyen nagy probléma a játékban azok sokasága, akik egyszer csak gondolnak egyet és kilépnek az adott meccsből, mert éppen dühösek, vagy cserben akarják hagyni a szerintük nem jól teljesítő csapattársakat. Ez főleg rankeden kellemetlen.

A dühből kilépő játékosok azonban továbbra is nagy problémát jelentenek.

Vannak olyan operátorok, akiket különösen érint a probléma. Ilyen lehet például Caveira, aki rendszeresen találkozik kilépőkkel, amikor ki akar valakit hallgatni. Bár az ellenfelek pozícióját így is felfedi, a jelenség hatással van a KD arányra.

De hogyan lehetne ezt jobban kezelni? Hogyan csinálják mások és mit tehet a Ubisoft?

A Ubisoft jelenleg az Unranked és Ranked játékmódokban fokozódó büntetést alkalmaz azok esetében, akik indokolatlanul kilépnek. Persze rengeteg játék létezik, amelyekben különböző technikákat találtak ki az ilyen típusú játékosok kezelésére.

Amit átvehetnének a fejlesztők

A Pokemon Unite például kettős rendszert vezetett be, ami nem biztos, hogy jól működne a Rainbow Six Siege esetében, de jó kiindulópont. Ott a kilépő játékosok karaktere továbbra is jelen marad a játékban, és van egy lehetőség arra, hogy kövesse a csapattársat (kvázi AI-ként). Ezzel egyidőben a Fair Play pontszám romlik a játékosnál, attól függően, hogy hányszor, mennyi ideig hagy el egy meccset.

Ha a Fair Play pontok túl alacsonyra csökkennek, a hozzáférés bizonyos játékmódokhoz korlátozottá válik. 80 pont alatt például a játékos nem vehet részt Rankeden. Ha 60-nál kevesebb, akkor nem csatlakozhat random meccsekhez. Ez azt jelenti, hogy az ilyen játékosok csak barátokkal és botok ellen játszhatnak. Így szép lassan a kilépegetés miatt elveszítenek mindent, ami miatt élvezhető a játék.

Valami hasonlót átvehetne a Siege is. Bár van most időkorlát, miután valaki kilépett, ezt érdemes lenne kibővíteni. Úgy tűnik, hogy ilyen esetben a legjobb megoldás mindig az, ha ezeket a játékosokat kizárjuk a legjobb játékmódokból.

Hasonló megközelítések

Vannak persze játékok, melyek hasonlóan kezelik a helyzetet, mint a Siege. A League of Legends vagy a Super Smash Bros. Ultimate időkorlátos tiltásokat alkalmaz, de ezek némileg hatástalannak bizonyulnak. Sokan ugyanis egész egyszerűen kivárják az időkorlátot, addig nyomkodják a mobilt, vagy mással játszanak, és kezdődik minden elölről.

Más játékok, mint a PUBG és az Apex Legends szintén kezelték a rage quittereket, és a játékmenetben is változtatásokat eszközöltek, hogy igazságosabb legyen a játék. Itt ha valaki kilép, akkor a karaktere ott marad, ahol volt, és lehetőség van visszatérni a meccsbe. Persze közben sebződnek is. Azonban ha egy játékos kilép, de nem halt meg, akkor folytathatja az adott meccset. Ez a megközelítés azonban nem adja a csapattársaknak a lehetőséget a karakter irányítására. Ha a kilépő játékost közben megölik, akkor ez van.

Hasonló a Siege-ben is van: ha valaki Rankeden kilép, még van esélye egy darabig, hogy visszatérjen, ám már csak a következő körben vehet részt.

Érdekes, hogy a többi PvP problémát viszonylag jól kezelte a Ubisoft. 2020-ban több mint 90 000 játékost tiltottak ki csalás miatt. Mindaddig azonban, amíg a kilépő játékosok nem kapnak kemény büntetést a mérkőzések megzavarása miatt, valószínűleg jelen lesz a probléma.

Miért lehet ilyen sok kilépő játékos a Siege-ben?

Ezt láttad már?

Akciófigyelő | Teljesen ingyen pörgethetjük az egyik legjobb MMORPG-t

 

https://leet.hu/xiaomi/

×