Bizonyára mindenki számára ismerősen hangzik a FUTBIN név, valamint, hogy mire való tulajdonképpen az oldal, illetve a benne rejlő elképesztő méretű adatbázis.

A FUTBIN e-futball-játékosközösség véglegesítette azt a megállapodást, amely révén a Better Collective AS  egyetlen lépéssel felvásárolja a céget, 105 millió euró összegért, hogy növelje a cég e-sport média jelenlétét és az ehhez kapcsolódó és szükséges eszközeit.

Forrás: Hitmarker

A FUTBIN, az EA FIFA e-focijáték játékosainak „digitális erőforrása”, felfedte, hogy havi 50 millióan látogatják a weboldalát, és további hárommillió napi tevékenységet végez saját fejlesztésű alkalmazásában.

„Az e-sport egyre fejlődik, és egyre több embert vonz világszerte – akár profi sportolókat is.”

– kommentálta a Better Collective vezérigazgatója és társalapítója, Jesper Søgaard a közleményt.

„A FUTBIN és a kapcsolódó eszközök megvásárlása egyértelműen bizonyítja a Better Collective azon törekvését, hogy olyan platformot hozzon létre, amely eléri az e-sport közönségét szerte a világon. Bár havonta több, mint 100 millió ember keresi fel e-sport platformjainkat, továbbra is keresni fogjuk a további növekedés lehetőségét. Nagyon lenyűgözött bennünket a magas növekedési profil, valamint a FUTBIN és a portfólió egyéb eszközei mögött meghúzódó technológia. Arra számítunk, hogy jelentős pozitív szinergikus hatásokat fogunk tapasztalni a Better Collective tevékenységével a jövőben.”

A FUTBIN és a kapcsolódó domain-ek felvásárlásával a Better Collective tovább bővíti e-sport portfólióját, amelyben a stockholm-i tőzsdén jegyzett médiakiadó 2020-ban megalapította jelenlétét, és 35 millió euróért megvásárolta a páneurópai CS:GO közösséget, a HLTV.org-ot. Az ügylet feltételei szerint a Better Collective 70 millió eurós előzetes készpénzfizetést tesz, a meglévő vállalati részesedéséből származó részvényekben fizetett garanciával. A fennmaradó 30 millió eurós elszámolás két éven keresztül fizetett teljesítmény-ösztönzőből áll, a pénzügyi teljesítmény kritériumaitól függően.

A megállapodással összefüggésben a Better Collective frissítette a 2022-es teljes évre vonatkozó pénzügyi céljait, és a 2022-es EBITDA bevételét 85 millió euróra emelte a korábbi 80 millió eurós iránymutatásról. A frissített előrejelzés azt tükrözi, hogy a cég hozzávetőlegesen nyolc havi működési bevételt ad hozzá a megszerzett eszközökből, miután „az üzletfejlesztéshez szükséges többletköltségeket” figyelembe vette. A Better Collective fenntartja, hogy az organikus növekedéssel és az adósságtőkével kapcsolatos tágabb pénzügyi célok változatlanok maradnak. Az ügylet célja, hogy a Better Collective-t, mint kiadót ösztönözze az e-sports médiaterületen, amelyben a „GlobeNewswire” előrejelzése szerint az e-sport piac 2022 és 2030 között 22%-os CAGR-rel tovább fog növekedni, a bevételek legnagyobb hányadát pedig a hirdetések és a szponzorálás teszik ki.

Szerintetek marad továbbra is FUTBIN néven az egyik legnagyobb felület?

Forrás: INSIDER Sport

Kiemelt kép: Funzen

Ezt olvastad már?

Gondoltad volna? – Így néztek ki a mai Icon játékosok utolsó FUT alap lapjai

×