Gyermekbiztos metaverzumot hozna létre az Epic Games és a LEGO
Mondjuk az alapján, amit eddig a Meta művelt, éppen ideje.
Mondjuk az alapján, amit eddig a Meta művelt, éppen ideje.
Mondjuk az alapján, amit eddig a Meta művelt, éppen ideje.
A játékgyártók családbarát digitális létezést kívánnak a jövő gyermekeinek, ezért hosszútávú együttműködésbe fognak, remélve, hogy biztonságos és szórakoztató (értsd: jövedelmező) virtuális valóságot építhetnek.
Az egyelőre kicsit ködösen megfogalmazott bejelentést az Epic Games tette közzé – a végletekig hangsúlyozva, hogy mennyire fontos olyan eszközöket adni a gyerekek kezébe, amelyek növelik az alkotókedvet és csak pozitív játékélményt eredményeznek.
A közlemény idézi Niels B. Christiansen-t, a LEGO vezérigazgatóját, aki – bármilyen meglepő – abban hisz, hogy cége életre szóló kreatív, kollaborációs és kommunikációs készségeket ad a kicsik kezébe, de ez – essen le az állad! – nagy felelősséggel is jár.
„Ahogy eddig generációk biztonságát kellett garantálni a fizikai játékok kapcsán, úgy ideje kötelezettséget vállalni ugyanerre, a digitális térben”
– fogalmazott, megjegyezve: ezt az izgalmas jövőt a Fortnite-ot készítő stúdióval közösen kívánják megteremteni.
Tim Sweeney, az Epic Games alapító-vezérigazgatója jobban árnyalta a képet: arra figyelmeztetett, hogy a metaverzum alapjaiban fogja megváltoztatni azt, ahogy az emberek találkoznak, játszanak, dolgoznak, tanulnak, vagy teremtenek kapcsolatokat – igen, egy virtuális 3D világban. Ahelyett, hogy az eleve elrendelt ellen harcolnának, inkább arra törekednek, hogy
az újgenerációs internet a gyerekek jóllétét szem előtt tartva épüljön fel.
Bár utóbbi gyártó elsősorban egy olyan játéknak köszönheti népszerűségét, amelynek nyitott világába egymás hentelése miatt járunk vissza, tényleg igyekszik a fiatal korosztályok számára is megfelelő online élményeket létrehozni. Ezt a stratégiát követve vásárolták fel például a 16 éven aluliak digitális kapcsolattartására kitalált SuperAwesome-ot.
Thanks for joining SuperAwesome's @benzagorski and @nickbrw at the first @iab PlayFronts. Visit our website to learn more: https://t.co/xteXnf3V23
— SuperAwesome (@GoSuperAwesome) April 5, 2022
A cégek három aranyszabály betartásában állapodtak meg: tiszteletben tartják a gyerekek jólléthez és biztonsághoz való jogát, megvédik a privát szférájukat – miközben az érdeklődési köreiket helyezik előtérbe és olyan eszközöket adnak a szülők kezébe, amelyekkel azok jól kontrollálhatják a kicsik digitális kalandozását.
Saját digitális pénzen dolgozik a Meta – Facebookra és Instára is jöhet a ‘Zuck Bucks’