Érdemes használni az Apple Find My funkcióját, ha elhagyod vagy ellopják az iPhone-od, de ha valamiért mégsem, akkor most kapsz egy második védőhálót is.

Az Apple már régóta nem nyújt javítási szolgáltatásokat az elveszett vagy ellopott iPhone-okhoz, legalábbis abban az esetben, ha a készülék a Apple Find My funkciójának segítségével a tulajdonosa „elveszettnek” jelöli azt, majd lezárja.

Az Apple azonban azt tervezi, hogy akkor is megtagadja a potenciálisan lopott telefon javítását, ha nem használták rajta a Find My szolgáltatást. Ahhoz, hogy az Apple megállapítsa, hogy egy készülék lopott vagy elveszett, a GSMA Device Registry adatbázisát fogja használni. Ez egy olyan globális rendszer, amiben az okostelefon-tulajdonosok jelezni tudják a készülékük IMEI-számával az elvesztését, ellopását, vagy bármilyen más csalást.

Ha a rendszer egy kütyüre bejelez, akkor a szakembereknek meg kell tagadniuk a javítást, majd jelenteniük kell az esetet – legalábbis ez derült ki a MacRumors által elcsípett belsős üzenetből, melyet az Apple Store alkalmazottaknak és az Apple Authorized Service Providernek küldtek. Az új irányelv nyilvánvaló célja, hogy elejét vegyék az olyan csalásoknak, amelyek során az eltulajdonított, de a Find My-t valamiért nem használó telefonokat újakra cseréljék, illetve ezzel is segítsék a bűnüldöző szervek munkáját.

Érdemes lehet azonban megjegyezni, hogy ha valaki elvesztette a hozzáférését az AppleID-hez, akkor a készülék vásárlásáról szóló számlával lehet majd bizonyítani, hogy az iPhone tényleg a miénk, és nem egy lopást mosnánk tisztára.

Közel 5 milliárd forintot oszt szét az Apple a felhasználói között, de nem szívjóságból

 

×