Saját VGA-hoz saját algoritmus dukál.

A GDC 2022 eseményen debütált a tegnap már közelebbről kivesézett AMD technológia, az FSR 2.0. Régóta pletykálták, hogy az Intel is készül valami hasonlóval és nem is kellett sokat várnunk a leleplezésre. Csütörtök délután hivatalossá vált a XeSS létezése, mely a DLSS és FSR technológiák mellé érkezne. Az algoritmusok működése eltér az egyes gyártóknál, de az alap koncepció azonos: alacsonyabb felbontáson rendereli le a képet a videókártyánk, majd a fenti megoldások valamelyikével natív felbontáshoz közeli minőséget „varázsol” a monitorunkra. A DLSS csak Nvidia RTX kártyákon működik, míg az FSR 1.0 és a 2.0 gyártófüggetlen lesz.

Jó hír, hogy az Intel is ezt az utat követi, gyakorlatilag bármelyik gyártó kártyáján futni fog a megoldás!

Kép az Intel prezentációból

Az Intel kiemelte, hogy bármelyik Shader Model 6.4-et és DP4a utasításokat tartalmazó kártyán fut majd az algoritmus, ám a legjobban természetesen a saját ARC kártyáin teljesít, ahol akár 153%-os FPS növekedést tapasztalhatnak a felhasználók.

A korábbi megoldásokkal ellentétben itt a 4 preset helyett 5 darabot találunk az Ultra Performance – Performance – Balanced – Quality – Ultra Quality beállítások személyében. A XeSS-ről bővebb információt is megtudhatunk majd a március 30-án esedékes ARC bemutatón, ám biztató, hogy gyártófüggetlen megoldásokban gondolkodik két óriáscég is.

Forrás: videocardz

Ez ám az Avengers – A Samsung teheti jobbá az Apple iPhone-jait

×