A vörös óriás újabb információkat árult el a technológiáról.

Az AMD szerda este a Game Developer Conference 2022 keretein belül leplezett le további részleteket az FSR 2.0-val kapcsolatban. Azt már az elmúlt hetekben megtudhattuk, hogy AI ezúttal sem szükséges majd hozzá és továbbra is teljesen gyártófüggetlen lesz. Olyannyira igaz ez, hogy a szerdán kijelentette a cég, hogy Xboxon is viszontláthatjuk majd az algoritmust, ha a fejlesztők implementálják azt a játékokba. Nem szabad elfelejtenünk, hogy RDNA 2 GPU-k dolgoznak a PlayStation 5 és Xbox Series konzolokban is, így logikus lépés volt.

Több fontos információt is megtudhattunk az FSR 2.0-ról, nézzük is ezeket!

Az AMD nem titkolja, hogy a megújult FidelityFX Super Resolution egy fokkal több erőforrást igényel majd a videókártyákból, mint ahogy az előd tette. Ám ezzel együtt is sokkal több képkockát kaphatunk, mintha natív felbontáson maradnánk. A gyártó oldalára fel is került egy táblázat, melyben azt olvashatjuk le, hogy adott felbontásokhoz mely AMD és Nvidia kártyákat ajánlja a cég.

Az ajánlott kártyák listája

Könnyen leolvashatjuk, hogy FullHD felbontáson bőven elegendő lehet egy 16 szériás Nvidia vagy épp egy RX 590-es AMD kártya is, ám a 4K-hoz már mindkét oldalról a felsőbb kategóriás VGA-k kerültek be. Kicsit érthetetlen a számozás, hiszen a 4K-nál szerepel a 2070, de a 30-as szériából 3070 alá nem adná az AMD, holott a 3060 Ti is a 2080 Super nyers erejét hozza. A 900-es Nvidia és az RX 400-as AMD széria már nem lesz papíron támogatott.

A négy preset

Módokból ezúttal is négyet találunk majd a Quality – Balanced- Performance – Ultra Performance presetek személyében. Értelemszerűen a Quality-vel kapjuk a legjobb képet, ám ha a minél több képkocka a lényeg, akkor az Ultra Performance lesz majd a barátunk. A Scale factor oszlopban a renderelt és natív felbontás arányát látjuk, míg az Input / Output oszlopokban ezek számosított értékeit.

Az AMD FSR 2.0 a következő negyedévben érkezhet majd meg az első támogatott játékokba. Az AMD teljesen nyílt forráskodúvá teszi ezt az algoritmust is, így a játékok fejlesztői szabadon letölthetik a GPUOpen weboldaláról majd a szükséges fejlesztői eszközöket. 

Forrás: Videocardz

Megérkeztek az első mérések – Ilyen erős lett az AMD új csodaprocesszora

×