Olyan szolgáltatást tervez az Apple, amivel azok számára is érdekessé teheti a kütyüjeit, akik eddig az árszabásuk miatt nem fizettek be rájuk.

Az Apple-ről jól tudni, hogy nem a legolcsóbb technológiai vállalat a piacon, sőt, a termékeiket rendszerint túl is szokták árazni, ezért cserébe viszont a riválisainál jelentősen stabilabb, és sokkal biztonságosabb ökoszisztémát adnak.

Sokan azonban hiába szeretnének becsatlakozni az iOS-be, egyszerűen nem akarnak, vagy nem tudnak olyan sok pénzt kifizetni egy számukra ismeretlen kütyüért, ami lehet, hogy nem is lesz az ínyükre. A Bloomberg szerint az almás gyártó erre talált ki egy elsőre egészen jónak tűnő rendszert, amivel akár olyanokat is meggyőzhetnek az Apple-termékekről, akik eddig az árszabás miatt ódzkodtak tőlük.

A portál szerint a vállalat egy olyan hardveres szolgáltatáson dolgozik, ami egy fix havidíjért cserébe adna egy vagy több almás kütyüt annak, aki előfizet rá.

Ez tulajdonképpen pontosan úgy működne, mint bármelyik másik előfizetéses szolgáltatás: a felhasználó addig használhatja az iPhone-t, az iPadet és/vagy a Macet, amíg fizeti a meghatározott havidíjat. Így pedig olyanok is használhatnák az Apple eszközeit, akiknek nincs pénzük egyben megvásárolni egy több százezres telefon vagy számítógépet, de egy alacsonyabb havidíjért már beszereznének egyet.

Jogos lehet a kérdés, hogy ez vajon miben különbözne a részletfizetéses, áruhiteles megoldásoktól? 

Nos, elég sokban. Az Apple hardveres szolgáltatását ugyanis közvetlenül a gyártón keresztül lehetne igénybe venni, és ha ez az igény megszűnne vagy megváltozna, akkor lehetőség és megállapodás szerint szinte bármikor le lehet mondani, vagy egy jobb csomagra/kütyüre lehetne leváltani. Továbbá valószínűleg egy csomagban egyszerre akár több eszközt is bérelhetünk, és nem terhelnék különböző kamatok sem, viszont sosem lesz a miénk (de elképzelhető, hogy lesz kedvezményes kivásárlási opció).

A Bloomberg szerint az Apple azon is gondolkozik, hogy összekösse a tervezett rendszert az már olyan meglévő szolgáltatásaikkal, mint amilyen az Apple One és az AppleCare. Utóbbival például már az esetleges meghibásodásokat is kibekkelnék – bár az kérdéses, hogy ez alapból a rendszer része, vagy csak opcionális lesz (én az előbbire fogadnék).

A hardveres szolgáltatáson állítólag már hónapok óta dolgoznak, de még bőven kialakítás alatt áll, az optimista tervek szerint viszont még 2022 vége előtt elindulhat, rosszabb esetben pedig 2023 első felére tolódhat (még rosszabban elvetik az ötletet).

Ez ám az Avengers – A Samsung teheti jobbá az Apple iPhone-jait

 

×