Az új The Witcher játék nemcsak a főhőst, hanem a CD Projekt RED saját játékmotorját is újra cseréli.

Hét hosszú várakozással teli év után a CD Projekt RED rászánta magát, és a mai napon hivatalosan is bejelentették a következő The Witcher játékot. És nem, ezúttal nem egy újabb GWENT-ről van szó, hanem egy igazi, AAA-s folytatásról.

Legalábbis ahonnan mi nézzük. A 2016-os Blood & Wine kiegészítő után ugyanis a lengyel barátaink határozottan állították, hogy Geralt nem lesz többé főszereplője a Vaják világában játszódó alkotásaiknak, amihez nagyon úgy fest tartani is fogják magukat. A CDPR oldalán a bejelentés margóján egy teaser-jellegű képet is megosztottak, melyen egy macska medalion és a The Witcher felirat alatt a „A New Saga Begins” olvasható.

Ez pedig azt jelenti, hogy nemcsak egy új főhőst üdvözölhetünk, de egy teljesen új vaják iskolát és új, eddig még sosem látott területeket is megismerhetünk majd.

Azt azonban nem árulták el, hogy nagyjából mikorra számíthatunk rá, de egészen valószínűnek tűnik, hogy a fejlesztések még csak egy nagyon korai szakaszában tartanak. Vagyis még évekre lehetünk a tényleges megjelenéstől, de még az első előzetestől is.

CD PROJEKT RED x Epic Games

A CDPR azt is megerősítette, hogy a The Witcher 2: Assassins of Kings óta használt saját játékmotorttól, a REDengine-től is búcsúznak, helyét pedig az Unreal Engine 5 veszi át. Az új The Witcher is már ezt a motort fogja használni, ami az Epic Games-el kötött többéves stratégiai partnerség legelső állomása lesz.

Hogy ez a szoros technikai összefonódáson és támogatottságon túl pontosan mit jelent, azt nem tudjuk, de könnyen megeshet, hogy PC-n az Epic Games Store-on és a GoG-on kívül nem fog más áruházban megjelenni. Mivel a játék a lehető legújabb technológiákkal készül, így a letűnőfélben lévő konzolgenerációra, vagyis a PlayStation 4, Xbox One, illetve a Nintendo Switch konzolokra nem fog már ellátogatni.

A lengyel fejlesztők természetesen nem teszik teljesen félre a régi játékmotort, hiszen a Cyberpunk 2077 jövőbeli kiegészítői is azt fogják használni, illetve még idén megjelenik a The Witcher 3 újgenerációs portja is. Azután viszont teljes egészében átállnak az Epic technológiájára, ami egyben azt jelenti, hogy a következő Cyberpunk világában játszótó alkotásuk is UE5-ben fog elkészülni.

„Az Epic azért építette az Unreal Engine 5-öt, hogy a csapatok dinamikus, nyílt világokat hozhassanak létre soha nem látott méretben és valósághűséggel. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a CD PROJEKT RED-del együttműködve együtt feszegethetjük az interaktív történetmesélés és a játékmenet határait, és ez az erőfeszítés még évekig a fejlesztői közösség javát fogja szolgálni.” – kommentálta az új The Witcher bejelentését az Epic Games első embere, Tim Sweeney.

7 év után egy sosem látott easter egget talált a The Witcher 3-ban egy játékos

 

×