Visszatértek a felújított GTA-k PC-re, pont időben a tömeges refund-hoz
A mai napon a Rockstar ismét megengedte, hogy a játékosok pénz költsenek a teljes áron kínált befejezetlen, hiányos és bugos felújított GTA-kra.
A mai napon a Rockstar ismét megengedte, hogy a játékosok pénz költsenek a teljes áron kínált befejezetlen, hiányos és bugos felújított GTA-kra.
A mai napon a Rockstar ismét megengedte, hogy a játékosok pénz költsenek a teljes áron kínált befejezetlen, hiányos és bugos felújított GTA-kra.
A Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive a Rockstar történetének egyik, ha nem a legrosszabb próbálkozásaként vonul be a videojátékok elképzelt történelemkönyvébe. Mondjuk nem is lehet mindenki a Bluepoint Games, de még csak az Aspyr sem, a Grove Street Games pedig határozottan egyikre sem hasonlít.
Pedig alapvetően a trükkösen definitív kiadásra keresztelt remasterelés egyáltalán nem egy halva született ötlet, melyet a kezdeti nehézségek ellenére is meg lehetett volna menteni. A munkálatok fölött bábáskodó Rockstar azonban úgy kigáncsolta szerencsétlen GSG-s arcok lábát, hogy azt nézni is fájdalmas volt.
A sztorit már sokan ismerik: a játék rossz állapotban, hiányosan, hibáktól hemzsegve adták ki teljes áron, majd a megjelenést követő órákban játszhatatlanná vált. A Rockstar nem nagyon volt hajlandó kommunikálni a fizető játékosokkal, és csak két teljes nappal később mondták el egy háromsoros Twitter-posztban, hogy bennmaradt néhány fájl, és emiatt kellett eltávolítani a Launcherből. Kész, pont.
A játékosok bepipultak, és tömegével kezdtek el pénzvisszatérítést követelni, aminek meg is lett a hatása.
A játékosok teljesen természetes módon és abszolút jogosan tömegével kezdték el refundért ostromolni a Rockstart, akik elegáns módon azt ajánlják, hogy a support oldalukon jelezzék az elállási igényt. Mivel ez sem nagyon úgy zajlik mint a karikacsapás, sokan úgy döntöttek, hogy a felújított trilógia Metacritices oldalán elkezdik lepontozni a különböző kiadásokat. Így lett, hogy mára a definitív GTA-kat a valaha készült legrosszabb játékok között emlegethetjük 0,9-0,4-0,5, ha a felhasználói értékeléseket vesszük alapul.
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition is again available through the Rockstar Games Launcher for play and purchase. We sincerely apologize for the inconvenience, and are working to improve and update overall performance as we move forward: https://t.co/hAfEKqYS3o
— Rockstar Support (@RockstarSupport) November 15, 2021
A konzolos játékosok ugyan szerencsésebbek voltak, hiszen Xboxon, PlayStation-ön és Switchen játszhatóak maradtak a kult-klasszikus etapok frissítettjei, viszont ott is számos hiba miatt hagynak kifejezetten rossz szájízt maguk után. A pénzvisszatérítés pedig teljesen érthető, hiszen szebb környezet ide, modern irányítás oda, ebben a formában a GTA: The Trilogy – The Definitive közel sem éri meg azt az árat, amit a Take Two kér érte.
Az eset legviccesebb része azonban az, hogy év elején maga a kiadó feje, Strauss Zelnick okította a Cyberpunk lengyel csapatát arra, hogy a fejlesztőket nem érdemes siettetni és meg kell adni számukra az időt arra, hogy befejezhessék az alkotásukat, ellenkezőleg a kész portéka egy nagy katyvasz lesz. Mondjuk egy Mafia II definitív, egy Mafia 3, néhány NBA és a mostani GTA-fiaskó után elég nagy szavak voltak ezek.