Leet Shop

Tovább a shopba

Lizard Skins Nintendo Switch Joy-Con Skin4490Részletek

Glorious PC Gaming Race GMMK Compact Alap ISO-kiosztás (GMMK-COMPACT-RGB-ISO)24990Kosárba

Glorious PC Gaming Race GMMK TKL Pro Alap ANSI Ezüst (GLO-GMMK-P75-RGB-W)65490Kosárba

Glorious PC Gaming Race Kailh Box Red Switch Billentyűzet Kapcsolók 120db (KAI-RED)19590Kosárba

Glorious PC Gaming Race Kailh Speed Silver Switch Billentyűzet Kapcsolók 120db (KAI-SILVER)16900Kosárba

Glorious PC Gaming Race Gateron Clear Switch Billentyűzet Kapcsolók 120db (GAT-CLEAR)16590Kosárba

Glorious PC Gaming Race Kailh Box Brown Switch Billentyűzet Kapcsolók 120db (KAI-BROWN)16590Kosárba

Glorious PC Gaming Race Panda Switch Billentyűzet Kapcsolók 36db (GLO-SWT-HPANDA)16290Kosárba

Glorious PC Gaming Race Gateron Black Switch Billentyűzet Kapcsolók 120db (GAT-BLACK)16290Kosárba

Glorious PC Gaming Race Gateron Green Switch Billentyűzet Kapcsolók 120db (GAT-GREEN)16290Kosárba

Glorious PC Gaming Race Gateron Red Switch Billentyűzet Kapcsolók 120db (GAT-RED)16290Kosárba

Keychron Gateron Cap Brown switch set (35db) - (Z73)4980Kosárba

Keychron Gateron Phantom Brown switch set (35db) - (Z113)4980Kosárba

Kingston HyperX Cloud Stinger Core (PS4 Xbox One NS) (HX-HSCSC-BK)15990Kosárba

Lehetőségünk nyílt letesztelni a nemrég megjelent Metroid Dreadet Nintendo Switchen. Lássuk hogyan teljesített a Nintendo és a MercuryStream!

Az 1986-os Metroid olyannyira meghatározó alkotás lett, hogy idővel címéből – összevonva a szintén korszakalkotó Castlevaniával – alműfaji fogalommá vált: ez a metroidvania. Az ilyen jellegű játékokban a karakter egy összekapcsolt világot vagy komplexumot jár be, az újonnan megszerzett képességekkel pedig korábban elérhetetlen helyszíneket tárhat fel. A játékmenet a felfedezésre, barangolásra épít, és hatalmas jutalomérzetet biztosít a játékosok számára, akik az újonnan szerzett technikákkal vissza-visszajárhatnak már kiismert terepekre, hogy bezsebeljenek újabb kincseket.

Furcsa, de lassan 20 éves videojátékos “karrierem” során eddig sosem tudtak komolyabban megfogni ezek a játékok. Inkább maradtam a jó öreg platformerek, vagy éppen a stratégiai játékok kategóriájánál. Az elmúlt egy-két évben viszont a nyakamba szakadtak a metroidvania címek, a Dread teszt írása során például egyszerre kettőt is nyüstölök éppen. Ez a fajta nyomás pedig megmondom őszintén, elérte a hatását. Egyre inkább kezdem megkedvelni a műfajt, ebben pedig biztosan oroszlánrészt vállalt a Metroid Dread is.

 

Valami gond van Samus, megoldod?

A történet szerint Samus Aran a ZDR bolygóra tart, hogy egyszer s mindenkorra véget vessen a galaxist sanyargató, alakváltó X-parazitáknak. Mindez azért érdekes, mert a korábbi epizódok során már “lézerpuskavégre hánytunk” minden káros Metroidot, s az ő helyükbe lépő X-parazitákkal is végeztünk. Samus mégis rossz híreket kap a ZDR bolygón tapasztaltakról, így hát úgy dönt, hogy saját kezébe veszi az irányítást.

Míg a kaland 2D-ben játszódik (a szokásos ugrálós, mászkálós, lövöldözős elemekkel), a karakterek és tájak 3D-sek, és remekül festenek. Az egyszerűbb, laborszerű környezetektől a vörösen izzó vagy kékesen fagyos régiókon át az ősi Chozo-harcosok szentélyéig vagy a bolygóközi erdőig mindegyik szakasznak jellegzetes vizuális identitása van. A térbeli ábrázolásmód remek összekötőjeleneteknek ad helyet: ilyenkor a kamera kiszakad a sík korlátaiból, és szabadon mozog az események között, hogy a játékmenet kezdetére visszaálljon eredeti pozíciójába. Esetenként még az akció is más szögből folytatódik – ez a kivitelezés nagyon filmessé és látványossá teszi a történéseket, és sokkal jobban átjön például az ellenségek méretes termete vagy egy-egy mozdulatsor összetettsége.

Mi van ott a sarokban?!

Lehetséges, hogy csak számomra csapódott le így, de a Metroid Dread könnyedén elmehet egy soft horror játéknak is. A ZDR-re Samus előtt úgynevezett E.M.M.I. robotegységeket küldtek, hogy végezzenek az említett X-parazitákkal. Az egységekkel azonban megszakadt a kommunikáció, ezért volt szükség Samus bevetésére.

Nos, azt hiszem nem árulok el túl nagy titkot, hogy ezekkel az E.M.M.I. egységekkel találkozni fogunk a játékmenet során. A baj csak az, hogy közel legyőzhetetlenek (legalábbis a játék elején), így ha összefutunk velük, nincs más lehetőség, mint menekülni. Ezek a részek megtörik a metroidvania alapütemét és egy bujkálós, horrorjátékokba illő átvezetőrészt emel a formulába. A játék sztorijába és játékmenetébe ugyan jól beleillenek ezek az “epizódok”, de úgy istenigazából ki is hagyhatták volna őket.

blank

Ha épségben átjutottunk, egy kisebb bosson, „Omega” ágyúvá fejlődik fegyverünk, amellyel végre ki tudjuk iktatni üldözőnket, majd magunkba tudjuk szívni annak képességét. A szuperfegyver az adott pályarész aktuális E.M.M.I.-je ellen működőképes, így mindegyik előtt meg kell lelnünk a “csodafegyvert”. Elég hamar megkaparintunk egy láthatatlanná tevő képességet, ami segít abban, hogy elkerüljük a vadászó robotokat. Izgalmas menekülni és bujkálni, tudva azt, hogy hamarosan vissza fogunk tudni vágni.

Mindenki és minden, ami számít!

Samus fegyver- és képességarzenálja merít a klasszikusokból, például idővel újra golyóvá tud változni, de természetesen új elemekkel is találkozunk majd. Erre példa egy közelharci csapás, amit ha jókor nyomunk meg, akkor gyakorlatilag utána egy lövéssel ki tudjuk iktatni az ellenfeleket.

blank

Metroid Dread legkiemelkedőbb aspektusa azonban a mesterien kivitelezett pályatervezés, ami elképesztően jó ütemet diktál a párórás élménynek. Valamennyivel lineárisabb epizódról van szó, a fejlesztők láthatatlan keze azonban észrevétlenül terelget minket a következő sztorielemig, vagy begyűjthető fejlesztésig. Túlzottan nem lehet eltévedni, ugyanis kellő mértékben izolál minket a játék, és folyton zsákutcákba ütközünk, ha rossz irányba megyünk. Logikusan is ki tudjuk következtetni, hogy merre tovább. Egy-két esetben nem túl egyértelmű az út, de ez egyáltalán nem probléma, és csak jobban hozzáad az élményhez, elvégre egy idegen bolygón próbálunk navigálni. A történet előrehaladtával a már ismert helyszínek új alakot ölthetnek, ami új lendületet adhat a felfedezéshez. Idővel, ha már megvan minden képesség, szabadon bejárhatjuk a bolygót és annak régióit, hogy begyűjtsük a rejtett, néhol könnyebben bezsebelhető, néhol komplexebb mozdulatsorok mögé bújtatott fejlesztéseket.

Zárszó

Keményen kitett magáért a Nintendo és a MercuryStream, a Metroid Dread teljesítményben ugyanis mind dokkolt módban, mind pedig handheld módban kiválóan teljesít a Switchen. Sokan reklamálnak a töltési idők miatt, ám ez véleményem szerint egyáltalán nem volt szembetűnő. A tesztet javarészt egy Switch Lite-on végeztem, s egyszer sem éreztem azt, hogy ki kellene menjek egy kávéért, míg a játék hajlandó életjelet adni magáról. Talán az irányítás terén tudnám felhozni negatívumként a személyre szabhatóság hiányát. A joystickes irányítás tényleg sokat ad a játékmenethez, de biztosan sokan örültek volna, ha a D-paddel is lehetőségünk van munkálkodni. Nosztalgikus lett volna…

blank

Metroid Dread egy fantasztikus folytatás, amely megőrzi a 2D-s Metroid kalandok szellemiségét és 19 év után méltó fináléja az alap narratívának. A kiváló ábrázolásmód, az izgalmas összecsapások és a fenomenális, mesteri pályatervezés azonnali klasszikussá teszik. Nem újít sokat, de ebben az esetben talán nem is kell!

 

Összefoglalás

Nagyot szólt a 2D-s “soft horror” Nintendo Switchen – Metroid Dread teszt


Szerzői értékelés

9

A Metroid Dread egy fantasztikus folytatás, amely megőrzi a 2D-s Metroid kalandok szellemiségét és 19 év után méltó fináléja az alap narratívának. A kiváló ábrázolásmód, az izgalmas összecsapások és a fenomenális, mesteri pályatervezés azonnali klasszikussá teszik. Nem újít sokat, de ebben az esetben talán nem is kell!

Gyönyörű pályadizájn

Pörgős játékmenet

Szórakoztató harcrendszer

Sokszínű felszerelések

Érdekes történetmesélés

A hangok és a zenék kiválóan festik fel a hangulatot

Az E.M.M.I. részek néhol megtörik a lendületet

Lehetne jóval hosszabb (hogy tovább élvezhessük!)

Olvasói értékelés

0

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

134 900 Ft

Részletek

134 900 Ft
blank

ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az elegancia és modern vonalvezetés tökéletes ötvözete, mely... tovább »

134 900 Ft

Részletek

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft 4 490 Ft -52%

Kosárba

9 320 Ft 4 490 Ft -52%
blank

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Néha előfordul, hogy a gamereknek annyira kell a játékhoz egy-egy fizetős elem, hogy képesek egész vagyonokat a játékra költeni.

blank

Néha bizony előfordul a legnépszerűbb játékokkal (is), hogy valamiért divat lesz nyilvánosan utálni is azt. Mutatjuk, mely címek jártak így.

blank

A világ tele van megoldatlan rejtélyekkel, melyek persze jelen vannak a videojátékokban is. Ezek néha nagyon parásak és megoldásuk sincs.

blank
×
blank