Japánban egy üzlet elég drasztikus lépésre szánta el magát, hogy elijessze azokat a nyerészkedőket, akik tőle vennének PlayStation 5-öt.

Az újgenerációs konzolok megjelenése a koronavírus és a chiphiány miatt közel sem sikerült olyanra, mint amilyenre eredetileg tervezte azt a Microsoft és a Sony. Mondjuk még így sincs sok okuk a panaszkodásra, hiszen a PlayStation 5 eladási rekordokat döntöget, de az Xbox Series konzolok is fogynak olyan jól, mint az Xbox 360 anno ugyanennyi idő alatt.

Igen ám, csakhogy mehetne ennél jobban is az a szekér, csak ugye nem tudnak eleget legyártani a masinákból. Ez pedig törvényszerűen a nyerészkedők megjelenéséhez vezetett, akik a felfokozott érdeklődést kihasználva az eredeti ár többszöröséért kínálják az újabb gépeket. Ez a megjelenéstől számított néhány hónap során akár az ajánlott ár duplája, vagy háromszorosa is lehetett.

Viszont ahogy telt az idő, és a gyártók fokozatosan teljesítették a beérkezett rendeléseket, úgy a nyerészkedők is lejjebb adtak az áraikon. Sajnos azonban még mindig elég jellemző, hogy felvásárolják a frissen elérhető példányokat, majd valamivel drágábban adnak túl rajta különböző felületeken.

A nyerészkedők ellen pedig nincs hatásos védekezés, most viszont egy japán üzlet egészen érdekes és drasztikus módszert vetett be annak érdekében, hogy eltántorítsa őket attól, hogy tőle tankoljanak fel a játékosok kihasználására.

A Nojima Denki nevű üzlet úgy döntött, hogy PS5 vásárlásakor egyszerűen ráírják a dobozra a vásárló nevét, amit a személyi igazolványával kell bizonyítania. Ha valaki erre nem hajlandó, annak nem adnak semmit.

A nevet pedig nem is nagyon lehet eltüntetni a dobozról, ugyanis tollal és filctollal is rávésik a büszke tulaj nevét, ami azt jelenti, hogy még ha sikerül is láthatatlanná varázsolni, az a dobozon így is, úgy is látszódni fog. Ez pedig azt jelenti, hogy mindenki tudni fogja a nyerészkedő valódi nevét, ami Japánban talán elrettentő hatású is lehet.

Sajnos Magyarországon már más volna a helyzet, ha ilyennel próbálkozna egy üzlet, hiszen csak a Facebook Marketplace-en legalább egy tucatnyi olyan hirdetést találni, amiben valódi profillal, valódi névvel árulják az újgenerációs konzolokat az eredeti áron felül – még akkor is, ha már egy használt, megbontott darabról van szó. Ez pedig azt mutatja, hogy a legtöbb hazai nyerészkedő telibe tolja, hogy valaki tudja-e a nevét, avagy sem. Neki egy dolog számít: hogy jó pénzt kapjon a portékáért. Ha pedig megveszik ennyiért, akkor az ő lelkiismerete tiszta.

via – GamesRadar, TheGamer

×