Call of Duty: Vanguard Alpha - Így teljesített a régi és az új konzolgeneráció
Az hétvégi tesztből már levonhatunk pár következtetést.
Az hétvégi tesztből már levonhatunk pár következtetést.
Az hétvégi tesztből már levonhatunk pár következtetést.
A hétvégén zajlott a Call of Duty: Vanguard első olyan tesztje, ahol a fejlesztőkön kívül más is hozzáfért a játékhoz. A PlayStation tulajdonosok élvezhettek elsőbbséget, de másfél héten belül már a többi platform is nekiugorhat a legújabb Call of Duty címnek. Bár a végső kiadásig bizonyára rengeteg fejlesztésen átesik még a játék, tökéletes alkalom volt ez a 2 napos Alpha arra, hogy megvizsgálják, milyen eltérések lesznek az „old gen” és a „next gen” változatok között.
ElAnalistaDeBits igazán mélyreható vizsgálatot végzett ezzel kapcsolatban, így érdemes vetnünk a mérésekre és a tapasztalatokra egy-egy pillantást!
A platform limitáltság miatt egyelőre csak a fenti három konzol közötti különbségeket lehet végigzongorázni. Ám nagy eséllyel hasonló eredményeket kapunk majd az Xbox One vs. Xbox One X vs. Xbox Series X teszteken is, az Xbox Series S értékeit még nem igazán lehet belőni, hiszen PlayStation 5 Lite nem létezik.
Ez a legszembetűnőbb változás, illetve a játékosok nagy része is ez alapján mond majd véleményt a játékról. Keveseknek áll rendelkezésére otthon olyan mérőeszköz, mely alkalmas a konzol által kitolt FPS mérésére. Így kénytelenek lesznek a képernyőn megjelenő részletekre, apróságokra odafigyelni. Az már az első pár órában hamar kiderült, hogy a PS5 sokkal élesebb képet produkál, a textúrák sokkal magasabb felbontásúak lesznek az új generációs konzolokon. Így a PS4 képe kicsit mosottnak hathat, ha egymás mellé helyezzük a két képet. Jó kérdés, hogy harc közben mennyire tűnik majd fel ez a játékosoknak.
A PlayStation 5 ezen kívül teljesen feljavított, továbbfejlesztett világításokat is kapott, valós időben renderelt árnyékokkal. Meg is kell dolgoztatni azokat a Ray-Tracing egységeket, nem poénból pakolta a konzolba a Sony és az AMD.
A kellemes játékélményhez nem árt a sok és stabil FPS. Konzoloknál ez általában a 60 FPS célértéket takarja, főleg a régebbi generációs készülékeken. A teszt során értelemszerűen a PlayStation 4 teljesített a leggyengébben. A grafikon sokszor letévedt 50-es érték alá is, főleg nagyobb akció közben. Sajnos olyan is előfordult, hogy 10 FPS-t mért ElAnalistaDeBits, ami már a játszhatatlan kategória.
A PS4 Pro itt már villogtathatott, hiszen azon is az old gen változat fut, viszont jelentősen erősebb hardveren, mint a 4 esetén. Néhány apró megingás azért itt is előfordult, de összeségében stabil értékekről beszélünk, így biztosan nem lesz gondunk a játékkal a megjelenés után sem.
PS5-ön egyetlen egy alkalommal zuhant be a 60 FPS érték a mérés során, amikor respawnolásra került sor a pályán. Ez nem is biztos, hogy a konzol hibája, hiszen rengeteg játék megröccen respawnkor vagy épp betöltéskor. 120 Hz / 120 FPS módban is remekül teljesített a Sony üdvöskéje, bár ilyenkor valószínűleg csökkentett felbontáson renderel a konzol, hogy stabilan tudja tartani az értékeket.
Szerencsére a tesztből kiderült, hogy pár kritikus pillanatot kivéve még a PS4 tulajoknak sincs okuk az aggodalomra és a végleges verzióig még tovább optimalizálhatják a játékot a fejlesztők. Így a játékélményben senkinek sem kell csalódnia, ahogy azon sem lepődik meg egyetlen felhasználó sem, hogy a játék sokkal szebben néz ki az új generációs készülékeken.