A GKI digital felméréséből egyértelműen kiderül, hogy hazánkban is egyre népszerűbb lett és lesz a streaming, a nagy berobbanás viszont még csak most jön.

A streamingszolgáltatások hazánkban is egyre népszerűbbek lesznek, köszönhetően részben a koronavírus-járvány miatti lezárásoknak. A GKI Digital még májusban készített egy felmérést a hazai online streaming tartalomfogyasztási megoszlásról, melyből nem túl meglepő módon kiderült, hogy Magyarországon is toronymagasan a Netflix a piacvezető.

A felmérés szerint a felnőtt hazai internetezők 20 százaléka, vagyis 1,3 millió felhasználó rendelkezik valamilyen streaming előfizetéssel, melyből a Netflix 59% a Netflixet, 37% az HBO GO-t, 16% RTL Mostot, 14% Youtube Premium-ot használ.

A lista végén találhatjuk valahol az Amazon Prime-ot 4%-kal, a hazánkban még nem elérhető Disney+-t 1%-kal, illetve a még kevésbé ismertebb Hulut, aminek itthon nincs, vagy nagyon elenyésző számú előfizetője van. Olyanok, mint a magyar Filmio, a Peacock, az HBO Max, az Apple TV, vagy a MUBI nem szerepelnek a felmérésben.

A magyar netezők átlagosan 4 szolgáltatót ismernek, egy, maximum két előfizetésük van, és havonta 3-5 ezer forintot költenek streamingre.

Kép: GKI digital

A GKI digital szerint a streaming igazán csak mostanság fog beindulni, hiszen Magyarországon csak az utóbbi időben kezdtek megjelenni – főleg magyar nyelven – az elérhető szolgáltatások. A Netflix például hiába létezik már a 2000-es évek közepétől, a magyar piacra, magyar nyelvű tartalommal 2019-ben lépett csak be. Ismertsége és sikere azonban messze magasan a többi versenyző előtt van, a magyar internetezők 81%-a ismeri a Netflixet, és minden a számok alapján minden ötödik magyarnak van is hozzá előfizetése.

Sőt, a Netflixet hagyják ott a legkevesebben is, mindösszesen 9% a lemorzsolódási arány, szemben a második legnépszerűbb, HBO GO-val, ahol ugyanez a szám 14% körül alakul.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a vírus komolyan beleszólt a tartalomfogyasztásba. A legtöbb Netflix előfizető ugyanis 2020-ban csatlakozott a platformhoz, pontosabban a felhasználók közel fele, 43%-a döntött úgy tavaly, hogy befizet rá. Ezzel szemben az HBO GO előfizetők java része még 2020 előtt döntött a szolgáltatás mellett, és csak 21%-uk döntött róla múlt évben. Hasonló az arány az RTL Most online TV-nél is, ahol a nézők túlnyomó többsége 2019 előtt kezdte el használni.

Kép: GKI digital

Mindezeken túl a podcastek is kaptak egy kis figyelmet a felmérésben – nem úgy, mint a magyar netezőktől, akiknek nagyon pici hányada, csupán a 9%-a fogyaszt ilyen formában tartalmat. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon a felnőtt internetező lakosságból összesen körülbelül 600.000 ember hallgat podcasteket.

Ami érdekes, hogy a podcast formátum a fiatalok körében egyre népszerűbbé kezd válni (nem is véletlen, hogy a Facebook és a Twitter is előállt ilyen jellegű fejlesztéssel), a 18-24 évesek 24%-a hallgat valamilyen podot, míg a 40 fölöttiek átlag alatti arányban fogyasztanak ilyen jellegű tartalmat. A podcastre vevő közönség azonban különösen aktív, ugyanis 82%-uk heti rendszerességgel hallgat valamit – ami nagyban függhet a tartalom megjelenésének ütemével.

Mindent összevetve a streaming egyre népszerűbb hazánkban is, azonban érdemes megjegyezni, hogy mindez nem tartható a végtelenségig. Az előrejelzés szerint 1-2 éven belül egyre több elérhető szolgáltatás lesz Magyarországon is, mint például a Disney+ (csak, hogy a legnagyobbat említsük), viszont az árazások tekintetében egy átlagos magyar felhasználó nem feltétlenül engedhet meg magának 2, maximum háromnál több előfizetést, a többi kiadásai mellett. Főleg, ha még valamilyen videojátékos (vagy más egyéb) szolgáltatásra is elő van fizetve. Így fontossági – érdeklődési sorrendet felállítva dönthet úgy, hogy egyikről a másikra vándorol, majd egy idő után vissza, amitől olykor-olykor megváltozhatnak az erőviszonyok.

Te milyen streaming (vagy más) szolgáltatásra vagy előfizetve?

via – GKI digital, HWSW

https://leet.hu/?s=ICESHARK&post_type=product

×