A Warzone mindig is nagy titokban tartotta a matchmakinget, de most egy új összeesküvés-elmélet kering egy volt Activision alkalmazottnak köszönhetően.

Egy új „szörnyű” matchmaking-elmélet ütötte fel a fejét. Általában a CoD-rajongók a képességalapú meccskeresésről (SBMM) panaszkodnak, de sokan spekuláltak már pénzalapú motivációt is.

Az SBMM lényege, hogy a kevésbé tapasztalt játékosok könnyebb lobbikat kapjanak, így biztosítva, hogy kellően elégedettek legyenek ahhoz, hogy tovább játsszanak. Ám 2019 óta pletykálnak egy másik rendszerről is. Egy nyilvános szabadalom és a profi játékosok elméletei alapján az emberek azt gyanították, hogy a Warzone fejlesztői könnyebb lobbikat ajándékoznak azoknak, akik extra tartalmakat vásároltak.

Szóval a Warzone matchmaking-je nem SBMM is, hanem „Skin-Based Matchmaking”?

Egy AskReddit threadben az emberek, akiket már nem köt az NDA (Titoktartási megállapodás), egy azóta törölt hozzászólásban a Warzone mikrótranzakciós matchmaking rendszeréről beszéltek. A felhasználó nem egyszerűen csak állította, hogy létezik, hanem pontosan kiszivárogtatta, hogyan is működik.

Ahogy a kommentben olvasható, az Activision „egy teljesen működőképes matchmaking algoritmus” tulajdonosa, amely figyelembe veszi „a képességeket, a megvásárolt mikrotranzakciókat és a preferált fegyvereket„. A gyakorlatban ez a rendszer a kozmetikumok vásárlásáért jutalmazza az embereket azzal, hogy alacsonyabb képzettségű játékosok ellen helyezi őket.

Lényegében az alapfeltevés az, hogy ha egy alacsonyabb képzettségű játékost egy általa kedvelt fegyver megvásárolható változatával ölnek meg – kísértésbe esik, hogy megvegye magának azt a skint. Ez most így viccesen hangzik, de biztos, hogy már előfordult ilyen.

És ez a feltételezés állítólag beigazolódott, mivel a felhasználó azt állítja, hogy „ezt a rendszert egy játék végleges kiadásában tesztelték”, ami több mikrotranzakciós vásárláshoz vezetett. Ez alapvetően azokat jutalmazná, akik pénzt költöttek, és ami még aggasztóbb, büntetné azokat a játékosokat, akik nem vásárolnak kozmetikumokat.

Természetesen lehetetlen ellenőrizni, hogy ez a komment hiteles-e, mivel az anonimitás leple alatt tették közzé, és NDA által védett információkat tartalmaz.

Az eredeti szabadalmi vita során az Activision PR-sajtója azt állította, hogy létezik ilyen rendszer, de soha nem használták a játékban. Ez egyenesen ellentmond annak, amit ez a kiszivárogtató állítása szerint „biztosan tud”.

Akárhogy is van, a részletek nagyon érdekesek a játék rajongói számára. A Warzone konkrétan az SBMM és a mikrotranzakciók (amelyek az emberek szerint prioritást élveznek a működő csalás elleni védelemmel szemben) körüli különféle aggodalmakkal foglalkozott. Érdekes lesz látni, hogy az Activision foglalkozik-e ezekkel a kérdésekkel.

Mi a véleményetek a SBMM-ről és erről a skin alapú keresésről?

https://leet.hu/termekek/pc/pc-komplett-gepek-konfiguraciok/
forrás: Dexerto

×