A Coca-Cola is beszáll az kripto és NFT őrületbe, méghozzá lootboxokkal
A Coca-Cola marketingesei úgy döntöttek, hogy itt az ideje belevágni a kriptobizniszbe, ezért egy NFT lootbox-aukciót rendeznek.
A Coca-Cola marketingesei úgy döntöttek, hogy itt az ideje belevágni a kriptobizniszbe, ezért egy NFT lootbox-aukciót rendeznek.
A Coca-Cola marketingesei úgy döntöttek, hogy itt az ideje belevágni a kriptobizniszbe, ezért egy NFT lootbox-aukciót rendeznek.
Az NFT az elmúlt hónapokban robbanásszerű népszerűsödésen estett át, köszönhetően nagyrészt a kriptovaluták gyors és óriási térnyerésének. Amíg viszont az emberek ismerkednek még a fogalmakkal, és próbálják megérteni a működésüket, a digitális tér nem is olyan lassan, de óriási változáson megy keresztül.
Ebben a változásban a Coca-Cola sem szeretne lemaradni, ezért a világ egyik első nagyvállalataként beszáll a blokklánc-alapú egyedi, gyűjtői tartalmak készítésébe, és bejelentették az első NFT aukciójukat. A legtöbb hasonló adás-vétellel ellentétben ez nem egy egyszerű digitális termék licit lesz. Azt találták ki, hogy a megvásárolható NFT nem egy egyszerű cucc lesz, hanem egy videojátékos mintára felépített lootbox, vagyis a licitálók nem fogják tudni pontosan, hogy mire licitálnak.
A világ első NFT lootboxából több digitális cuccot szerezhetnek a vállalkozó szelleműek. Lesz egy 1956-os klasszikus kólaautomata – amivel a „metaverzumban” lehet majd villogni, lesz továbbá egy dinamikusan változó Cocás kabát – amit a Decentraland játékban lehet majd hordani, illetve bontható lesz egy 1940-es éveket idéző gyűjthető kártya és egy Coca-Colás hangokat tartalmazó fájlcsomag. Mindezeken túl készülnek más kisebb kinyitható digitális dolgokkal, de ezeket még nem leplezték le.
Az aukció július 29-én veszi kezdetét és augusztus 2-ig tart majd. Licitálni az OpenSea-n keresztül kizárólag kriptovalutával, egészen pontosan Ethereummal lehet majd, az aukcióból származó bevételt pedig a Special Olympics International részére ajánlják fel. A Coca-Cola mellett olyan nagyvállalatok is kísérletezgetni kezdtek az NFT-vel, mint a Taco Bell, vagy a Dolce & Gabanna.