Kína nem a MÁV tempójában fejleszti a vasútját, most például egy olyan mágnesvonatot mutattak be, aminél konkrétan nincs gyorsabb földön közlekedő jármű.

Július 20-án Kínában bemutatták a valaha készült leggyorsabb földi forgalomba helyezett járművét, a mágnesvasút legújabb fejlesztését – számolt be róla a Reuters.

A technológia lényege tulajdonképpen az, hogy elektromágneses erő segítségével a kocsik a sínek felett lebegnek anélkül, hogy hozzáérnének a sínhez. Ennek köszönhetően a mágnesvasút jelenleg a leggyorsabb elérhető földi jármű. A CRRC által a Global Timesnak kedden elküldött jelentés szerint 1500 kilométeres hatótávolságon belül ez a leggyorsabb felszíni közlekedési módszer.

Az új mágnesvasút a kelet-kínai Shandong tartományban található Csingtao városában gördült le a gyártósorról, és az ígéretek szerint 600 km/h-s sebességgel lesz képes száguldani – rakománnyal terhelve. A beszámolók alapján az új típusú vonat mindösszesen két és fél óra alatt teszi meg a Shanghai – Peking között húzódó 1000 kilométeres utat, ami azért is különösen fantasztikus, mert repülővel ugyanez az út 3 órába telik.

Viszonyításképp: az eddigi csúcstartó a francia TGV volt, aminek hasonló körülmények közötti végsebessége 574,8 km/h.

 

Az új mágnesvasút 2-től 10 kocsiig terhelhető, ezek mindegyike több mint 100 utas befogadására alkalmas, a különböző igényeknek megfelelően (vagyis milyen kocsikkal utaznak). A zökkenőmentes telekommunikáció fenntartása érdekében a kocsikat 5G-s Wi-Fi-kkel szerelik fel, sőt, az utasok vezeték nélkül tölthetik az arra alkalmas készülékeiket is.

Sokan úgy gondolják, hogy mivel a vonat jóval környezetkímélőbb megoldás a repülőknél és autóknál – mind a teherszállítás, mind a tömegközlekedés szempontjából -, egy újabb reneszánszt jósolnak a formának. Ezt leginkább a mágnesvasutak szélesebb körű elterjedésének jövőképére alapozzák, ami a drága alapanyagok és a teljes reformra váró – vagyis arra még alkalmatlan – infrastruktúra miatt egyelőre egy igen távoli idea.

Mindenesetre Kínában és Japánban egyre inkább fókuszálnak az ilyen jellegű fejlesztésekre, a két ország néhány pontján például már 430 km/h-s sebességgel közlekedő mágnesvonatokon is utazhatnak az emberek. Kína 2035-ig kitűzött tervei szerint még további 200.000 kilométernyi vasútvonalat építenek ki.

via – Intresting Engineering, Reuters, Global Times

https://leet.hu/?s=cyberpunk&post_type=product

×