A Quake és a Half Life kapcsolata történelmi, ezért is jutott eszébe egy lelkes és vicces kedvű moddernek elkészítenie a HL2 első pályáját a Quake 1-ben.

Az első Half Life annak idején egészen különleges különleges, és sok téren úttörő program volt, amihez foghatót azóta is csak kevesen mondhatnak el magukról. Abban viszont megegyezett a kor többi akciójátékával – kiváltképp az FPS-ekkel, hogy Gabe Newell és tehetséges csapata az id Software motorját, az akkortájt legfejlettebbnek számító Quake Engine-t használta.

Persze annak már egy erősen módosított változatával dolgoztak, de még így is egészen elképesztő, amit ki tudtak préselni belőle. A Half Life szintén játéktörténelmi jelentőségű második része viszont már a Valve saját Source motorjával készült, és ha engem kérdeztek, akkor azt mondanám, hogy még manapság is pofásan néz ki.

Most viszont egy modder, Scampi megfordította a történetet, és elkészítette a Half Life 2-t csak a Quake 1 motorjával.

Scampi az HL2 első pályáját alkotta újra, méghozzá 95%-ban Quake asseteket, hangokat, modelleket, textúrákat, karaktereket és fegyvereket használva (a maradék 5% G-man), de a végeredmény így is egészen menő – és vicces. Mindezt a 2020-as április elsejei „jokejam” Quake Mapping Jam alkalmából készítette, aminek lényege tulajdonképpen annyi, hogy Quake pályakészítést tematikus eseményekre fűznek fel.

 

Ha szeretnéd magad is kipróbálni, akkor a moddolt Quake pályákat összeszedő oldalról, a JokeJam pakkal akár le is töltheted – ehhez ide bökve juthatsz el.

Érdekességként még a végére tűzöm, hogy a Half Life 2-nek valójában sok köze már nincs a John Carmack készítette Quake Engine-hez, ha a dolgok mélyére ásunk, akkor azért találhatunk furcsaságokat. A Half Life: Alyx közben néhány szemfüles ugyanis észrevette, hogy a lámpák pislogása nagyon is megegyezik a Half Life 2-ben látotthoz – összevetve pedig be is bizonyosodott, hogy valóban onnan mentették át.

Ez után viszont összehasonlították a második rész lámpáit az első rész lámpáival, és hasonló eredményre jutottak. Innen pedig egyetlen lépésre voltak a Quake legelső részétől, ami 1996-ban jelent meg, vagyis az Alyxhoz képest 24 évvel korábban. Ez persze nem egy nagy dolog, mindenesetre egészen fantasztikus, hogy ennyi idő távlatából is találni a modern játékokban olyan kódsorokat is, melyeket 20+ éve használnak és olyan zseniktől eredeztethetünk, mint a nagy John Carmack.

https://leet.hu/?s=cyberpunk&post_type=product

×