Xbox Series S és a 120 Hz - A tökéletes budget gaming masina egy VGA áráért?
A modern címeknél sem vallott szégyent a Microsoft konzolja.
A modern címeknél sem vallott szégyent a Microsoft konzolja.
A modern címeknél sem vallott szégyent a Microsoft konzolja.
Az elmúlt évben a videókártyák ára az egekbe lőtt, 150 ezer alatt manapság nem kapunk olyan kártyát, mellyel 120 FPS körüli értékekkel tudnánk játszani akár modern címekkel is. Akkor még nem is beszéltünk a többi alkatrészről, ott a processzor, a memória, a ház, a táp és a háttértárak. Alsó hangon már 250-300 ezret ott is hagytunk a kasszánál és még a perifériák sehol nincsenek.
A Microsoft 2020 novemberében adta ki az Xbox Series S/X szériát. Ezek közül a Series S keltette fel a figyelmemet, hiszen 110-120 ezer forint körüli áron megvásárolható és jó pár címnél 1080p/120fps-t ígér a gyártó. Gyakorlatilag kevesebb összegért, mint amennyiért egy VGA-t meg lehetne ma venni. Ezen kívül most már egyre több Xbox-os játék támogatja a KBM (egér+billentyűzet) bevitelt, így tökéletes kombináció lehet. Papíron jól hangzik, de mi a helyzet a valós felhasználási tapasztalattal?
Járjunk utána!
A tesztkörnyezet a következő volt:
A tesztelt játékok az alábbiak voltak: Warzone, Fortnite és Rainbow Six: Siege. A Warzone és Fortnite ingyenesen elérhető címek, a Rainbow Six pedig az Xbox Game Pass részeként érhető el az előfizetők számára.
Előkészületként a megfelelő HDMI 2.0/2.1 kábellel összekötöttük a monitort az Xbox Series S készülékkel, majd a menüben átraktuk 120Hz opcióra a frissítési gyakoriságot.
Fortnite-on belül külön be kell kapcsolni a 120FPS módot, alapból nem rakja át. Miután átbillentettük, a grafikából némileg visszavesz, de így is bőven high-medium beállításokkal találkozhatunk. A teszt alatt normál meccses körülmények között szinte kőstabilan tartotta a 120 FPS-t a játék és kiválóan lehetett irányítani egér + billentyűzet kombóval is. Pirost pont a fejlesztőknek.
A Warzone-nál egy pillanatra elbizonytalanodtam, hiszen nem találtam opciót a 120 FPS bekapcsolására. Némi utánakeresés után kiderült, hogy a játék automatikusan felismeri a 120Hz-es beállítást így csak a bemeneti eszközöknél kellett átbillenti az egeret és a billentyűzetet a kontrollerről. FPS mutató híján nem tudunk konkrét értekekkel szolgálni, nem volt annyira stabil, mint Fortnite esetén, de így is nagyon kellemes élményt nyújtott a játék.
A Ubisoft játékának menüjében beállíthatjuk, hogy a minőségre koncentráljon-e a játék vagy a teljesítményre. Értelemszerűen a második opció kellett nekünk a v-sync kikapcsolásával. Így minimális input laggal, körülbelül 120-150 közötti FPS értékekkel találkozhattunk. Fekete pont, hogy nem támogatja még a KBM beviteli eszközöket a játék, reméljük a Ubisoft mérnökei a jövőben változtatnak ezen a hozzáálláson. A játékélmény mindenesetre itt is kiváló volt 120Hz-es monitoron figyelve az eseményeket.
Ha őszinték akarunk lenni, akkor 150 ezer forintos határig az Xbox Series S lehet a legjobban megérős „gamer pc”. Természetesen ez akkor igaz, ha csak és kizárólag játékra szeretnénk használni és mondjuk nem Word szerkesztésre vagy épp videóvágásra. Tisztán 1080p/1440p játékra a piacon jelenleg nincs ellenfele ebben az árkategóriában, igazán jó munkát végeztek a Microsoft mérnökei. Reméljük a jövőben tovább bővül a KBM bevitelt támogató játékok listája, de a legjobb az lenne, ha a Microsoft rendszerszinten intézné el a dolgot.