Az AMD legjobban várt szoftvere végre itt van. Ez az AMD közvetlen válasza az NVIDIA DLSS-re.

Végre megérkezett a várva várt AMD FidelityFX Super Resolution. Őszintén szólva az AMD még mindig le van maradva egy picit az NVIDIA-tól, de jó látni, hogy legalább rivalizáció van a két cég közt, ami arra sarkallja őket, hogy egyre jobb és jobb ötlettel álljanak elő. Az induláskor az AMD FidelityFX Super Resolution

hét játékot támogat majd, és további 12 cím pedig „hamarosan” érkezik.

Támogatott játékok a bal oldalon és a következő 12 játék

A támogatott játékokok:

  • 22 Racing Series
  • Anno 1800
  • Evil Genius 2
  • Godfall
  • KingShunt
  • Terminator Resistance
  • The Riftbraker

A következő címek amelyek támogatása hamarosan érkezik:

  • Asterigos
  • Baldur’s Gate III
  • DOTA 2
  • Edge of Eternity
  • FarCry 6
  • Farming Simulator 22
  • Forspoken
  • Myst
  • Necromunda: Hired Gun
  • Resident Evil Villiage
  • Swordsman Remake
  • Vampire The Masquerade: Bloodhunt

Hogyan is müködik?

Az AMD FSR egy felskálázási technológia, amely csökkenti a játék felbontását, és „élvonalbeli” algoritmusokat használ, hogy a felbontás mesterséges visszaemelésével közel natív képminőséget hozzon létre. Az algoritmus elemzi a forrást, hogy felismerje az éleket, és nagy felbontásban rekonstruálja a képet – állítja az AMD.

 

A FidelityFX SR algoritmus a grafikus pipeline közepén, az anti-aliasing és a tone mapping után lép működésbe. Az FSR-t a szűrők, például a zajhatások vagy a kromatikus aberrációk hozzáadása előtt kell hozzáadni. Az FSR technológia felskálázási és élesítési meneteket vezet be, amelyek a használt FRS előbeállításnak megfelelően skálázódnak.

@AMD

Az AMD azt állítja, hogy „az FSR működéséhez a fejlesztőnek integrálnia kell a játékba”, ami nagymértékben javíthatja az FSR elfogadását a 40 vezető játékstúdió körében, amelyek már kifejezték érdeklődésüket a technológia iránt. Továbbá megerősítették, hogy az FSR július közepén válik nyílt forráskódúvá (a GPUOpen weboldalon lesz elérhető).

AMD FidelityFX Super Resolution skálázás különböző beállításokon

Az AMD egy praktikus táblázatot bocsátott rendelkezésre az egyes beállításokhoz tartozó skálafaktorokkal, amelyek a 4K, valamint az 1440p felbontások esetében is változatlanok maradnak. Az Ultra Quality preset 1,3x-os skálafaktorral rendereli a képet, a Quality preset ezt 1,5x-re növeli, a Balanced 1,7x-re, végül a Performance mód 2,0x-ra változtatja a skálafaktort. Ez egy kicsit más, mint a DLSS 2.0, amelyet a következő táblázatban (egy játék alapján) szerepeltettünk:

 

AMD FSR vs NVIDIA DLSS Resolutions
Beállitás Skálázás 8192×4320 (8K) 3840×2160 (4K) 2560×1440 1920×1080
AMD FidelityFX Super Resolution
Ultra Quality  77.0% 1.30x 6302 3323 2954 1662 1970 1108 1970 831
Quality 66.6% 1.50x 5461 2880 2560 1440 1706 960 1706 720
Balanced 58.8% 1.70x 4819 1270 2259 1270 1506 847 1129 635
Performance 50.0% 2.00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
NVIDIA Deep Learning Super Sampling
Quality 66.6% 1.50x 5461 2880 2560 1440 1707 960 1280 720
Balanced 58.0% 1.72x 4752 2506 2227 1253 1485 835 1114 626
Performance 50.0% 2.00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
Ultra Performance 33.3% 3.00x 2731 1440 1280 720 853 480 640 360

FidetlityFX Super Resolution beállitásai:

Az „Ultra Quality” üzemmód a natív rendereléstől gyakorlatilag megkülönböztethetetlen minőségű képet eredményez jó teljesítmény mellett. Akkor kell kiválasztani, ha a legmagasabb FSR-minőségre van szükség.
A „Quality” mód a natív renderelésre jellemző minőségű FSR-képet állít elő, miközben nagay teljesítményt nyújt.
A „Balanced” mód a natív renderelés minőségét megközelítő FSR-képet állít elő, és kivételes teljesítményt nyújt a játékosok számára.
A „Performance” üzemmód láthatóan befolyásolja a képminőséget, és csak olyan helyzetekben érdemes kiválasztani, amikor a maximális teljesítményre van szükség.

Az AMD három játékot használ az új technológia saját összehasonlításához: Rift Breaker, Godfall és Terminator: Resistance. Az eredmények a játéktól, a GPU-tól és a használt FSR előbeállítástól függnek. Az egymás melletti FSR preset-összehasonlítás az egyes játékok FPS-számait adja meg, de a fő teljesítménydiagramok mindegyike kizárólag az FSR Performance presetet használja.

Itt a Godfall teljesítményét láthatjuk

AMD FSR támogatott hardverek

Hivatalosan az FSR a Radeon RX 6000 asztali és mobil sorozaton, valamint annak RDNA1 architektúrán alapuló utódján, az RX 5000 sorozaton működik. Az AMD nem feledkezett meg az RX Vega sorozatáról, valamint a Polaris-alapú RX 500 és RX 400 szériáról sem. Az összes Zen-alapú APU támogatott (Ryzen 2000 és újabb). Ezen kívül az AMD megerősítette, hogy az FSR működik az NVIDIA GeForce RTX 30 és 20 szérián is. Ami valljuk be elég érdekes.

Az Intel GPU-król, valamint az RDNA2 alapú játékkonzolokról (Xbox Series S|X, PlayStation 5) sajnos nincs szó.

Mit gondoltok, ennek is lesznek még olyan problémái mint az NVIDIA DLSS-nek?

Forrás: VideoCardZ.com

×