Eljött a napja, hogy hivatalosan is elinduljon a Rainbow Six: Siege 6. évének második évada. Itt van minden fontos változás, ami ma várható.

Megmondom őszintén, nem igazán várom a legújabb Rainbow Six: Siege évadot, a rengeteg változás miatt. Abban ugyanis biztos vagyok, hogy mostantól minden más lesz, és szerintem a játék egyre tovább halad az igazságtalan gameplay útján, aminek természetesen nem örülök. Hogy miért is gondolom így, azt az alábbiakban láthatjátok, hiszen összefoglaljuk,

milyen változások jönnek be az Operation North Star érkezésével.

Mi várható?

Új Defender Operator – Thunderbird

 

  • 3 speed, 1 armor Operator

Gadget: Kóna Station

  • Automatikusan gyógyítja a közelben lévő Operatorokat, Doc-szerű stim shotokkal
  • Minden stim után némi cooldownra kell számítanunk
  • Képes felszedni a down-olt Operatorokat
  • A támadókat is gyógyítja
  • A Station elpusztítható lövedékekkel, robbantással vagy Twitch drónnal

Elsődleges fegyverek:

  • Spear .308
  • SPAS-15

Másodlagos fegyverek:

  • Bearing 9
  • Q-929

Másodlagos gadgetek:

  • Nitro Cell
  • Impact Grenade

Map Rework: Favela

  • A House-hoz hasonlóan ez is Casual átdolgozás
  • Teljesen átdolgozzák az alaprajzot is, szinte új pályáról beszélhetünk.
  • Rengeteg elpusztítható fal eltűnik a pályáról.
  • Az új Favela nem kerül be a Ranked, Unranked meccsek mapjai közé

Scoreboard 2.0

A fejlesztők kicsit hozzányúltak a Scoreboardhoz is.

Gameplay változások

Health & Armor átdolgozás – Nem biztos, hogy a szezon elején megérkezik éles környezetbe

  • Az armorok “hozzáadott” HP-ként fognak viselkedni
    • 1 armor => 100 HP
    • 2 armor => 110 HP
    • 3 armor => 125 HP
  • Rook vest mostantól +20 HP-t ad
  • Finka Adrenal Surge-je mostantól normál gyógyításként fog működni.

Melusi – Banshee

  • Ha aktív a készülék, akkor a középpontja (“Banshee Core”) mostantól nem lesz védve a lövedékek, lézerek, robbanások és melee támadások ellen, mert “kinyílik” a készülék.
  • A külső burkolat továbbra is golyóálló marad, de a robbantásokat ez sem fogja bírni.
  • Mostantól érzékeli az ellenfelek lábát is

Shattered Glass – Ideje betörni az ablakokat

  • A játékosok mostantól egy melee hit segítségével betörhetik Mira Black Mirror és Maestro Evil Eye eszközeinek, illetve a golyóálló kamerának az üvegét is. Ennek működéséről már korábban is írtunk. 

A lövedékek nyomai

  • Mostantól nem láthatunk át a lövedékek által ütött lyukakon.

A holttestek

  • Mostantól a lelövésük után pár másodperccel eltűnnek a holttestek és egy félig átlátszó Operator ikon lesz a helyükön.

Muzzle/torkolat kiegészítők

  • A Compensator mostantól leginkább a horizontális visszarúgást csökkenti
  • A Flash Hider mostantól leginkább a vertikális visszarúgást csökkenti
  • Muzzle Break változatlan maradt

A halál 3 árnyalata

  • A halálunk után három részre oszthatjuk a történéseket
    • Phase #1: A kamera elhagyja a tested és arra fókuszál, ami megölt
    • Phase #2: Visszajátszás a halálodról
    • Phase #3: Support állapot
  • Átugorhatók az egyes Phase részek

Smoke – Gas

  • Javítottak a vizuális megjelenésén és a hangon
  • A gázban az operátorok 0,66 másodpercenként 15 HP sebzést szenvednek el, amíg el nem hagyják a hatásterületet
  • Már nem képes a falakon áthatolni a gáz

Defuser változások:

  • A defuser automatikus felvétele eltávolításra került.
  • A felvétel most manuális lesz, mint más eszközök esetében, de nincs animáció
  • Billentyű hozzáadva ledobáshoz. Betűtípus frissítve.

Player Cards – Megfigyelő eszközök

Mostantól láthatjuk, hogy egy operátor milyen eszközt használ. Így tökéletesen látni lehet majd, hogy egy-egy, akár halott játékos, hogyan segíti a csapatot.

Ranked/Unranked kilépésekért járó büntetések

  • A büntetések nőttek, vagy mostantól kilépés után 60 percet kell várni. Sorozatos kilépésért ez lehet 2 óra, 24 óra vagy 48 óra is.
  • A büntetések időtartama 7 napra nőtt (korábban 48 óra volt).

Csapat MMR változások

  • Mostantól a Squad MMR korlátozás az rangsoroló meccsekre is vonatkozik, még akkor is, ha a csapat egyes tagjait soha nem kaptak rangot. Ez azt jelenti, hogy még nehezebb lesz együtt játszani, ha más a szint.
  • A Squad MMR korlátozása jelenleg 700 MMR.

Operator és fegyver változások

A fenti Melusi, Finka stb. változásokon kívül azért még készültek továbbiakkal is a fejlesztők. Nézzük is ezeket!

ASH

  • A Breaching Rounds-ok száma 2 lett, az eddigi 3 helyett
  • Módosítottak az R4-C visszarúgásán, nehezebb lesz kezelni
  • Breaching Rounds-ok mostantól immunisak az elektromosságra

Finka

  • A HP mostantól feltölti az életet véglegesen, hasonlóan a Doc Stim pizstolyhoz

MELUSI

    • Amikor a Melusi Banshee Sonic Defense aktív, a magját ki lehet lőni vagy ütni
    • A készülék márt érzékeli az ellenség lábát

VIGIL

  • Módosítottak a K1A visszarúgásán, nehezebb lesz kezelni

ZERO

  • Az Argus Camera a Twitch drone-hoz hasonló rendszert kapott, 15 másodperces cooldownnal és  egy lövési lehetőséggel.

BEARING 9 (HIBANA, ECHO, THUNDERBIRD)

  • Átdolgozott visszarúgás, könnyebb lesz kezelni. A horizontális szórás sokkal konstansabb lesz és közelebb lesz a célkereszt középpontjához.

SMG-12 (VIGIL, DOKKAEBI, WARDEN)

  • Átdolgozott visszarúgás, könnyebb lesz kezelni. Az első lövés “ütése” és a vertikális visszarúgás is barátságosabb lesz. Ezen kívül pedig a horizontális szórás is jobban megjósolható lesz (balra húz).

Mikor jön be pontosan a frissítés?

Jelenleg annyit tudunk biztosan, hogy a frissítés 2021. június 14-én, azaz ma lesz éles. Pontos időpontot nem adtak meg, de a korábbi frissítések mindig az alábbiak szerint alakultak. Lehet most is így lesz.

  • PC-n délután 3-kor
  • Xbox – délután 4
  • PS – délután 5

Egyébként még mindig kaphatók nálunk kedvezményesen jó kis R6 chibik:

https://leet.hu/?s=chibi&post_type=product

×