Leet Shop

Tovább a shopba
49 550 Ft 39 980 Ft -19%

SteelSeries Arctis 1 Wireless

SteelSeries Arctis 1 Wireless39980Kosárba

Sony PlayStation 5 konzol209990Kosárba

Cyberpunk 2077 - Johnny Silverhand Plüss4590Kosárba

Cyberpunk - Samurai Snapback - sapka8990Kosárba

3 990 Ft 2 490 Ft -38%

MARVEL - Thanos Végtelen kövek bögre

MARVEL - Thanos Végtelen kövek bögre2490Kosárba

White Shark GK-2011 SPARTAN-X RGB Mechanikus (Red Switch) Gamer Billentyűzet22490Kosárba

Glorious PC Gaming Race Model O Wireless - Matt30990Részletek

White Shark GK-2102 LEGIONNAIRE-X RGB Mechanikus (Red Switch) Gamer Billentyűzet25190Kosárba

16 990 Ft 12 469 Ft -27%

SteelSeries Rival 3

SteelSeries Rival 312469Kosárba

Xtrfy K4 TKL RGB Mechanikus Angol (UK) Billentyűzet Red Switch31990Részletek

Cyberpunk 2077 - Hand puzzle 1000 darab6990Kosárba

Cyberpunk 2077 - Digital Ghost Bögre3490Kosárba

Cyberpunk - Samurai Beanie - sapka4490Kosárba

White Shark GK-1926HU LEGIONNAIRE magyar mechanikus fém (blue switch) gamer billentyűzet14980Kosárba

Cyberpunk 2077 - Szobor férfi V karakter17990Kosárba

23 770 Ft 19 490 Ft -18%

SteelSeries Arctis 1

SteelSeries Arctis 119490Kosárba

Cyberpunk 2077 - Johnny Silverhand kitűző2190Kosárba

A Kaspersky a Safe Kids szülői alkalmazásával megmutatja, hogy a világ fiataljai mit csinálnak és mikre keresnek legtöbbet az interneten.

Az elmúlt 1-másfél évben ugyan szervesen átalakult a mindennapi életünk – legyen szó vásárlásról, oktatásról, vagy a családdal és barátokkal való kapcsolattartásról -, a digitális tartalomfogyasztási szokásaink alapvetően nem változtak meg, csupán több időnk lett rájuk.

Ezt kihasználva a Kaspersky úgy gondolta, hogy most pontosabb képet kaphatunk a gyerekek internetes tevékenységeiről, érdeklődési köreiről és/vagy azok változásáról, ezért a Safe Kids szülői alkalmazásának használói által – és beleegyezésével természetesen – egy pontos térképet készítettek a fiatalok digitális aktivitásáról.

A legnépszerűbbnek a szoftvert, audiót vagy videót kínáló oldalak bizonyultak (44,38%), rögtön utánuk pedig az internetes kommunikációra szolgáló webhelyek (22,08%), a számítógépes játékok (13,67%), illetve az online boltok, bankok és pénzügyi rendszerek (13,46%) következnek. A lista ezen alakulása aligha lehet meglepő, hiszen a gyerekek az iskolai és közösségi életüket is a digitális térben élték.

A szoftveres bontásban a Youtube az abszolút uralkodó, utána nem túl szorosan a WhatsApp és a TikTok, majd a különösen hirtelen népszerűvé váló Brawl Stars és Roblox játékok jönnek – de az első tízbe még két másik játék is beverekedte magát: az Among Us és a Minecraft.

Ami a videojátékokat illeti, világszerte a Minecraft (22,84%), a Fortnite (6,73%), a Brawl Stars (6,34%), a Roblox (3,82%) és az Among Us (3,8%) a sláger – a legnépszerűbbnek azonban a Roblox bizonyul, ami az egyetlen olyan játék, amely a világ minden országában megtalálható a top10-ben.

Egy külön érdekességet is kapunk, ugyanis azt is sikerült megállapítani, hogy a gyerekek Kazahsztánban játszanak legtöbbet PC-n (26,01%), őket a brit gyerekek követik (19,4%), a legutolsó helyen pedig az indiai fiatalok állnak, ahol mindössze 5,08%-uk játszik számítógépről. 

blank

A Youtube-on belül kiderült, hogy a fiatalok rendkívül sok zenét hallgatnak és/vagy klipeket néznek, melyek a teljes keresések 17,35%-át teszik ki. Ha pedig zene, az internetes keresésekből az is kiderült, hogy legtöbbet a világ két leghíresebb K-POP csapatára, a BTS-re és a Blackpinkre keresnek rá, őket pedig Ariana Grande, Billie Eilish és Travis Scott, illetve a “phonk” zenei műfaj követi. Érdekes lehet azonban, hogy a zenei trendek fő meghatározója a TikTok.

Természetesen sokat keresnek rajzfilmekre is, melyek a teljes videokeresések több mint felét, 50,21%-át teszik ki. Itt a szülők számára aligha lesz meglepetés, az első helyen ugyanis a Katicabogár és Fekete Macska kalandjai, a másodikon a Rejtélyek városkája (Gravity Falls), harmadik pedig a kedves Peppa malac lett.

A sok helyütt streamingen kikötött “mozifilmek” és sorozatok között a Godzilla Kong ellen, Zach Snyder: Az Igazság Ligája és a Marvel-féle WandaVision voltak a legnépszerűbbek, de Netflixet is többet néztek, ahol a Cobra Kai és a Stranger Thing sorozatokra voltak a legkíváncsibbak.

Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir | Netflix

A modern gyerekek már egészen fiatal koruktól kezdve kütyükkel a kezükben nőnek fel, így sokkal gyorsabban alkalmazkodnak a digitális térhez és sokkal gyorsabban sajátítják el az új technológiákat” – mondta Anna Larkina, a Kaspersky webes tartalomelemzési szakértője. “Látjuk, hogy a TikTok rövid idő alatt az egyik fő trendteremtővé vált a gyerekek körében, és továbbra is fenntartja a figyelmüket. Ugyanakkor a YouTube nem veszített teret, és továbbra is vezető helyen áll a gyerekek körében, részben a videók hatalmas választékának köszönhetően, a videojátékok “let-play”-jétől kezdve, amelyek egy videojáték végigjátszását dokumentálják, egészen az ismeretterjesztő előadásokig és klipekig.”

A TikTok továbbra is egyértelműen az egyik legnépszerűbb alkalmazás a fiatalok körében, viszont egyre inkább kezd átalakulni a tematikája. Már nem csak rövid videóklipeket és playbackeket nézegethetünk, hanem egyre több oktató jellegű és kreatív tartalmat is, melyek egyre népszerűbbek lesznek. Itt viszont szinte minden technikai munka a gyerekre hárul, ő az operatőr, a színész, a rendező, a vágó – és úgy az egész stáb egy személyben, ami a szakértők szerint több gyakorlati készség fejlődését is segíti.

Ha megismerjük és elemezzük azt, hogy mi érdekli a gyerekeket az interneten, az segíthet nagyobb figyelmet fordítani a biztonság kérdésére. Ha a szülők tudják, hogy milyen zenét hallgat a gyerek, kik a kedvenc bloggerei, vagy milyen játékokkal játszik, akkor megerősíthetik a gyerekkel ápolt bizalmi kapcsolatot. Például készíthetnek együtt egy TikTok videót. Ezzel a szülők azt is elősegíthetik, hogy a gyerekek megvédjék magukat a potenciális online veszélyektől” – mondta Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója a kutatás eredményeire utalva.

https://leet.hu/termekek/ujdonsagok/

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

129 001 Ft

Részletek

129 001 Ft
blank

https://www.youtube.com/watch?v=f_lqFmKtGFw   Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az... tovább »

129 001 Ft

Részletek

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft 4 490 Ft -52%

Kosárba

9 320 Ft 4 490 Ft -52%
blank

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Igen, sajnos még a legsikeresebb sorozatok is megtapasztalhatják, hogy egy idő után teljes érdektelenség fogadja az új részeket…

blank

Itt már komolyan felmerül a kérdés, hogy ezeknél tényleg csak játékbeli előnyök szerzése, vagy pénzmosás volt a cél?

blank

Már egyszer egy egész videót szenteltünk ezeknek az elborult előzeteseknek, amikkel tele a steam, de még mindig folytatják a kamu gameplay-t…

blank
blank
×