Kikerült egy eddig soha nem látott koncepciós játékmenet a Cyberpunk 2077-ből, amit az eredeti ötletadók, a The Witcher 3 fejlesztői készítettek 2013-ban.

Túl sok kétség nem férhet ahhoz, hogy a Cyberpunk 2077 bukása nem csupán a játék borzalmas állapota, hanem az évek alatt irreálisan, konkrétan soha nem látott mértékig tornázott hype is vezetett. Az egész marketingtörténelmi jelenség a 2012-es bejelentést követően 2013. januárjában fellőtt máig legendás teaser trailerrel vette kezdetét, ami azért is különösen fontos, mert ekkor még 2 évre voltunk a CD Projekt RED referenciájának számító The Witcher 3 megjelenésétől.

A két játékot tehát párhuzamosan fejlesztették, de ilyenkor nyilván a Vaják történetére pontot tevő eposz záródarabján volt a hangsúly. Ez annyit tesz, hogy 2012-ben a Cyberpunk még csak papíron létezett, sőt, az első kedvcsináló is inkább a vállalkozó szellemű befektetőknek szólt, mintsem a közönségnek. A bennfentesek is egyöntetűen állítják, hogy a Cyberpunk fejlesztése valójában 2016-ban vette kezdetét, addig pedig csak alig néhányan dolgoztak rajra, sőt, egy ponton a teljes munkát elölről is kellett kezdeniük.

Nagyjából ezt erősíti meg az a máig soha nem látott rendkívül korai és kizárólag belsős demonstrációra elkészített concept demó egyenesen 2013-ból, ami most kikerült.

A Cyberpunk 2077 legelső koncepciós játékmenet demója azért is érdekes, mert azt a játék tényleges kiötlői, a The Witcher 2 és 3 eredeti fejlesztőinek egy része rakta össze. Itt még azt láthatjuk, hogy először nem belső nézettel kísérleteztek, hanem maradtak volna a számukra jól bevált TPS-nél. Maga a saját lakás ötlete is elég hamar felvetődhetett (elvileg ezt szabadon rendezhettük is volna), de a sokrétű interakciós lehetőségek és egy kidolgozott(abb) dialógus-rendszer igényét is láthatjuk.

 

A Cyberpunk 2077 alapkoncepciója szerint sokkal inkább hasonlított volna egy Deus Ex és egy Mass Effect-szerű sci-fisebb világra, mint arra a sötét és sokkal inkább földhözragadtabb megközelítésre, amit végül Night City képében kaptunk. Mindez persze csak egy nagyon, de tényleg nagyon korai build, ami alapján messzemenő következtetéseket nem vonhatunk le – csupán azt, hogy egy másik játék sejlik fel alatta.

Mégis egészen érdekes lett volna az eredeti ötletet megvalósulni látni, viszont mivel erre már semmi esély sincs, nagyon szorítunk azért, hogy a CDPR fejlesztői sikeresen kikupálják a végleges verziót. Ahogyan azért is keresztbe tehetjük az ujjainkat, hogy a hamarosan érkező kiegészítő tartalmak között viszontláthattunk párat a régi kivágott anyagok közül is.

A végére egy kérdés kíséretében iderakom a 2013. januárjában kiadott rendkívül hangulatos előzetest; nektek hogy tetszett volna a játék, ha a fentebb látott koncepciós anyag mentén fejlesztették volna tovább?

https://leet.hu/termekek/ujdonsagok/

×