A Valorant fejlesztői komoly CPU optimalizációkon dolgoznak
A játékmotor frissítése is szerepet játszhat majd a dologban.
A játékmotor frissítése is szerepet játszhat majd a dologban.
A játékmotor frissítése is szerepet játszhat majd a dologban.
Hétfő délután a Valorant fejlesztői ismét jelentkeztek az „Ask Valorant” rovatukkal. Ezekben a kisebb blogbejegyzésekben általában 2-3 olyan témát érintenek, amire a közösség aktuálisan kíváncsi. Ezúttal a teljesítmény/FPS dropokról esett szó, illetve a múltkorában belengetett ötös lobby-król.
On this Ask VALORANT, our devs stop by to address performance, that 5-stack question, and those crustaceans on Breeze. Read it here: https://t.co/vulS0ZFWrq
— VALORANT (@PlayVALORANT) May 31, 2021
A fejlesztők kifejtették, hogy gyenge gépek esetén a játék által kitolt FPS számot a GPU befolyásolja, míg a többi esetben a CPU limitálja a képkockákat. Így a grafikus beállításokkal való babrálás a jobb gépeken nem feltétlenül ér sokat. Jelenleg a CPU teljesítmény jobbá tételén dolgoznak a Riot Games-nél. Az elmúlt időszakban Viper és Astra képességeivel kapcsolatos teljesítménnyel összefüggő hibákat találtak és ezek javításait szállítják az elkövetkezendő frissítésekben. Ezen kívül a többszálas teljesítmény optimalizációja is tervben van, így a modern processzorok tulajdonosai még több FPS-t lesznek képesek kicsavarni a 12-16 szálas csodákból.
A Valorant csapata két oldalról megy neki a dolognak:
Az átlag játékost az első kérdés izgatja a legjobban, de a fejlesztők továbbra sem tudnak megfelelő választ adni erre a problémára. Nem akarják két különböző queue playlistre bontani a rankedet, viszont ha ezt nem teszik meg, akkor romolhat a kompetitív meccsek minősége a fenti okok miatt. Nem lesz könnyű feloldani ezt az ellentétet. A második kérdésre pedig a következő szezon elején adnak majd bővebb választ, remélhetőleg itt már kézzelfogható megoldással jelentkeznek a „profi” csapatok számára.