Egy felmérés megerősíti, hogy míg a játékosok 41 százaléka nőnek vallja magát, a női gamerek több mint fele elrejti nemét online játék közben.

Annak ellenére, hogy a játékokat eredendően férfi hobbinak tekintették sokáig, a játékosok 41%-ka nőnek vallja magát, legalábbis egy friss felmérésben résztvevők. Természetesen ma már tudjuk, hogy a játék minden korosztályban és nemtől függetlenül nagy népszerűségnek örvend. Azonban a nők valamiért még mindig szeretik elrejteni nemüket online játékok közben.

A női játékosok 59 százaléka az interneten játszva elrejti nemét, hogy „elkerülje a zaklatást”.

A Reach3 kutatócsoport felmérése során 900 női nő véleményét vette alapul. A tanulmány több szakaszra oszlik, de az egyik szakasz arra összpontosít, hogy a nők hogyan változtatják meg identitásukat online a nem kívánt zaklatás megelőzése érdekében. A felmérés szerint sok nő, aki elrejti nemét, inkább férfinak adja ki magát, férfias nevet használ, vagy nem használ hangcsevegést.

A férfi játékosok általi toxikus viselkedés talán senki számára nem újdonság, sok online játékban jelen van. A Reach3 kutatása során sok nő azt írta, megváltoztatja szokásait az online térben, hogy elkerülje a zaklatást. Sőt, sokan úgy érzik, hogy kénytelenek kilépni a játékból miatta. A vélemények szerint a férfi játékosok rendszerint nemük miatt küldenek nem kívánt üzeneteket, szexuális töltetű kérdést és egyéb nem kívánt megjegyzéseket.

A felmérés szerint a nők 77 százaléka tapasztalta a nemek szerinti megkülönböztetést játék közben. Ez magában foglalja a sértéseket, magánjellegű kérdéseket, kéretlen tanácsokat vagy más „kifejezetten szexista megnyilvánulást” az online térben.

A felmérés kitért arra is, hogy a marketing és a reklám hogyan segíthet a nők népszerűsítésében a játékközösségben. A megkérdezett nők a reklámot választották a legvalószínűbb eszköznek a szexista viselkedés online megváltoztatására. A felvetett ötletek között szerepel a nők jobb bemutatása a hirdetésekben, valamint a nőknek szóló játékok bemutatkozása. Az inkluzív és barátságos tér kialakítása azonban nem teljes egészében a hirdetők és a kiadók feladata, hanem a játékosoké is.

Te is tapasztaltál nőkkel szembeni toxikus viselkedést az online játékokban?

https://leet.hu/?s=WSNews&post_type=product

×